heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی یکی از دانشگاه های برتر دولتی شهر تهران و نخستین دانشگاه صنعتی ایران می باشد . بنیان اولیه این دانشگاه به سال 1307 برمی گردد که با تصویب شورای انقلاب فرهنگی تشکیل شد .

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی در حال حاضر دو قطب علمی ، 194 آزمایشگاه پژوهشی و آموزشی ، 13 مرکز پژوهشی ، 3 گروه پژوهشی ، 6 پژوهشکده ، 11 شرکت دانش بنیان و 28 شرکت مرکز رشد دارد که در زمینه های تخصصی دانشگاه فعالیت می کنند .

 

معرفی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

دانشگاه خواجه نصیر در سال 1359 با ادغام مراکز آموزش عالی ، دانشکده نقشه برداری ، مدرسه عالی فنی ، موسسه آبشناسی ، دانشکده هواشناسی و علوم جو ، مدرسه عالی ساختمان ، دانشکده مخابرات ، دانشگاه کار و پیشه ، تربیت دبیر فنی پلی تکنیک تهران ، دانشگاه علوم و فنون مجتمع آموزشی وزارت راه ، مجتمع تکنولوژی تهران و مدرسه عالی تاسیس شده است .

 

  • پیشینه

بنیان اولیه دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی دانشکده مخابرات بوده که در سال 1307 در محل فعلی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تاسیس و در سال 1318 اساسنامه آن به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسیده است .

دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با ساختار فعلی در ابتدا در سال 1359 در پی تصویب ستاد انقلاب فرهنگی از ادغام مراکز آموزش عالی و با عنوان مجتمع دانشگاهی فنی و مهندسی تشکیل شده و سپس در سال 1362 نام آن به دانشگاه فنی و مهندسی و در سال 1367 به دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تغییر یافت .

 

  • قدمت رشته های دانشگاه خواجه نصیر

همانطور که گفتیم قدیمی ترین رشته این دانشگاه مخابرات بوده که قدمت آن 81 ساله بوده ، علاوه بر آن رشته نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر قدمت 55 ساله و مهندسی مکانیک آن 36 سال قدمت دارد .

 

  • جایگاه

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی پیشرفت و رشد محسوسی داشته و همچنین بر طبق آمار پایگاه رتبه بندی ISI این دانشگاه در شمار یک درصد تولید کنندگان علم در دنیا معرفی شده است . این دانشگاه در رتبه بندی نشریه تایمز در سال 2016 ، در رده 601 تا 800 دانشگاه های برتر جهان و دربین 7 دانشگاه برتر ایران قرار گرفته است .

همچنین در رتبه بندی نشریه تایمز در سال 2018 این دانشگاه در جایگاه 601 تا 800 جهان و در رتبه 173 آسیا و در بین 5 دانشگاه برتر ایران و بالاتر از دانشگاه هایی همچون صنعتی شریف و تهران قرار گرفت . در جدیدترین رتبه بندی لایدن دانشگاه خواجه نصیر در زمینه علوم فنی مهندسی در بین 10 دانشگاه برتر ایران و در جایگاه 161 آسیا و 368 جهان قرار گرفت . 

 

  • قطب های علمی و پژوهشی

1 - طراحی و شبیه سازی سامانه های فضایی

2 - رباتیک و کنترل

3 - آزمایشگاه واقعیت مجازی

4 - فناوری اطلاعات مکانی

5 - کنترل صنعتی

6 - شبیه ساز رانندگی

7 - محاسبه و مشخصه یابی افزاره ها و زیر سیستم های الکترومغناطیس

حتما بخوانید: دانشگاه تهران



دانشکده و مراکز وابسته دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی

لازم است بدانید که دانشگاه صنعتی خواجه نصیر دارای دانشکده های مختلفی بوده که در نقاط مختلف شهر قرار دارد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد :

دانشکده شیمی

دانشکده فیزیک

دانشکده ریاضی

دانشکده مهندسی برق

دانشکده مهندسی عمران

دانشکده مهندسی صنایع

دانشکده مهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی کامپیوتر

دانشکده مهندسی هوافضا

دانشکده مهندسی و علم مواد

دانشکده مهندسی ژئودزی و ژئوماتیک

گروه دروس عمومی

مدرسه کسب و کار دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی



 

گروه های آموزشی دانشگاه خواجه نصیر

در واقع دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی دارای گروه های آموزشی مختلف بوده است که در این دانشگاه فعالیت می کنند که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد :

 

  • گروه مهندسی کنترل

فعالیت این گروه در گرایش های مهندسی سیستم و سیستم های کنترل بوده و همچنین در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد .

 

  • گروه مهندسی الکترونیک 

فعالیت این گروه در گرایش های مدارهای مجتمع الکترونیک و افزاره های میکرو و نانو الکتریک بوده و همچنین این گروه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد .

 

  • گروه مهندسی قدرت

فعالیت این گروه در گرایش های سیستم های قدرت و الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی بوده و همچنین این گروه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد .

 

  • گروه مهندسی پزشکی

فعالیت های این گروه در گرایش های بیوالکتریک بوده و در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد .

 

  • گروه مهندسی مخابرات

فعالیت های این گروه در گرایش های مخابرات میدان ، موج و مخابرات سیستم بوده و همچنین این گروه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

از افتخارات دانشگاه خواجه نصیر چه می دانید


1 - کسب عنوان دانشمند جوان برجسته در مهندسی برق توسط توکل پاکیزه در پنجم اسفند 1394

2 - کسب مقام قهرمانی تیم رباتیک عمود پرواز گروه رباتیک ارس در مسابقات IMAV۱۶ چین

3 - کسب رتبه اول گروه بایک به سرپرستی کریم عباس زاده در اولین دوره مسابقات نوآوری انرژی و محیط زیست

4 - کسب مقام دوم در اولین مسابقه ملی الکتروموتور پربازده توسط تیم موتور نصیر به سرپرستی محمد اردبیلی سال 1397 

5 - کسب مقام سوم مسابقات بین المللی اقیانوسیه توسط تیم رباتیک امدادگر به سرپرستی حمیدرضا تقی راد در سال 1397

6 - درخشش تیم رباتیک ارس در مسابقات ایران ژاپن 2016

7 - کسب مقام نایب قهرمانی و بهترین ربات خودکار در مسابقات 2015 AUT

8 - کسب عنوان استاد برجسته توسط علی خاکی صدیق در مهندسی برق سال 1391

9 - کسب مقام اول و سوم تیم فوتبالیست kn2c در مسابقات شریف کاپ 2015

 

دانش آموختگان سرشناس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

  • محمد ناظمی اردکانی وزیر سابق تعاون

  • داریوش رضایی نژاد پژوهشگر دفاعی و هسته ای

  • سردار حسن تهرانی مقدم

  • علی رضوانی بیدگلی مولف و محقق برجسته حوزه مدیریت

  • دکتر محمود قندی وزیر سابق پست و تلگراف و همچنین وزیر سابق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

  • علی مطهری نماینده شبستر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی

  • عباس علی آبادی رئیس سابق دانشگاه مالک اشتر

  • فرزاد حسنی مجری تلویزیون

  • مصطفی محمد نجار وزیر کشور دولت دهم

  • علی اکبر موسوی خوئینی نماینده مجلس ششم و دبیر کل پیشین سازمان دانش آموختگان ایران

  • محمد علی آبادی سیاستمدار ، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی ، رئیس سابق کمیته ملی المپیک

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد

منبع : هر آنچه که باید در مورد دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی بدانید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

 

این روزها اغلب افراد کم و بیش درگیر کرونا بوده و با این ویروس سر و کله می زنند اما آیا تنها مشکل کرونا می باشد ؟ شاید تا کنون افراد مختلفی را دیده اید که تنها دغدغه زندگی آن ها ویروس کرونا بوده و تنها نگرانی آن ها به خطر افتادن سلامتی شان می باشد .

آیا تمام افراد جامعه در چنین وضعیتی به سر می برند ؟ بی شک خیر ، برخی از افراد علاوه بر کرونا دغدغه های دیگری همچون مشکلات اقتصادی ، تحصیلی و غیره را دارند و اما کنکوری ها در این اوضاع کرونا چه باید کنند ؟

در این اوضاع نابسامان جامعه کنکوری ها نه تنها اضطراب کنکور بلکه ویروس کرونا را نیز دارند ؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا استرس و نگرانی آن ها چند برابر شده است . لازم است بدانید که حتی قرنطینه برای کنکوری ها استرس زا بوده است .

تعطیلی مدارس ، کلاس های کنکور و تقویتی ، کتابخانه ، سالن های مطالعه و دیگر مکان های مورد نیاز برای مطالعه کنکور باعث شده که شرایط استرس آن ها نسبت به گذشته چندین برابر شود .

 

درگیری ذهنی و آشفتگی کنکوری ها

بی شک هر ساله شاهد استرس و اضطراب کنکوری ها بوده و می دانید که آن ها برای موفقیت در این آزمون چگونه زحمت می کشیدند . اما امسال به استرس  و اضطراب کنکوری ها چاشنی کرونا نیز اضافه شده و نه تنها استرس آن ها را چندین برابر کرده بلکه بسیاری از برنامه های آن ها را مختل کرده است .

با توجه به تحقیقات روانشناسان استرس و اضطراب نیروی تفکر را ضعیف و کارایی حافظه را نیز مختل کرده است . در نتیجه فرد حواس خود را از دست داده و فرد دچار فراموشی خواهد شد . همچنین می توان گفت پریشانی ذهنی فرد قدرت تصمیم گیری را نیز از فرد خواهد گرفت .

آیا می دانید که مهار و کنترل استرس کنکوری ها بسیار اهمیت دارد ؟ در واقع اضطراب به حد معمول خود طبیعی بوده و حتی ممکن است تلاش های فرد را نیز افزایش دهد . اما اگر از اندازه طبیعی بیشتر شود مانعی د رانجام کارها و برنامه ریزی ایجاد خواهد کرد .

از جمله نشانه های اضطراب می توان به افزایش ضربان قلب ، خشک شدن دهان ، معده درد ، سفت شدن عضلات ، عرق ، لرزش ، تند شدن تنفش و غیره اشاره کرد . در مواقعی که اضطراب شدید باشد ممکن است فرد دچار سرگیجه ، حالت تهوع ، درد ناحیه سینه ، اسهال ، تار شدن دید و غیره نیز شود .

حتما بخوانید: استرس کنکور با چاشنی کرونا

 

چطور می توان اضطراب کنکوری ها را کاهش داد

همانطور که گفتیم استرس و اضطراب بیش از حد نه تنها به موفقیت کمک نکرده بلکه باعث خواهد شد فرد هر آنچه که خوانده باشد را نیز فراموش کند . برخی از موارد مهم مانند تغذیه مناسب ، هدف گزاری و  غیره که در ادامه بیان خواهیم کرد سبب کاهش استرس کنکوری ها خواهد شد : 

 

  • هدف گذاری

  • همراهی خانواده

  • مدیریت زمان

  • عمل دم و بازدم 

  • انقباض ماهیچه ها

  • ورزش کردن

  • تغذیه مناسب

  • برنامه ریزی صحیح

  • امیدواری دادن به کنکوری ها

  • توپ استرس

  • دوش گرفتن

بیشتر بخوانید: مدیریت زمان در کنکور سراسری

 

رعایت نکات بهداشتی کرونا در جلسه کنکور

همانطور که گفتیم امسال کنکوری ها نه تنها استرس کنکور را داشته بلکه چاشنی کرونا نیز به آن اضافه شده است . اما نگران نباشید با رعایت پروتکل های بهداشتی در جلسه آزمون نه تنها استرس کرونا بلکه آزمون را نیز کنترل کرد . در ادامه برخی از نکات بهداشتی کرونا در جلسه کنکور را بیان خواهیم کرد :


استفاده از ماسک و دستکش نه تنها برای داوطلبان بلکه تمامی افراد حاضر در جلسه

تامین فاصله گذاری اجتماعی مناسب و جلوگیری از تجمع ورود به سالن

تهیه تهویه هوا در محل برگزاری جلسه آزمون

تامین فاصله گذاری مناسب برای صندلی ها در جلسه آزمون

ضدعفونی کردن محل برگزاری امتحان 

عدم تجمع مراقبان قبل و بعد از آزمون

قرار دادن مواد ضدعفونی کننده برای استفاده به ویژه ورودی ها و خروجی ها

آگاهی و رعایت پروتکل های بهداشتی همه دانش آموزان ، مراقبان و دیگر افراد در جلسه 

ضدعفونی کردن دست های دانش آموزان پیش از حضور در جلسه

در مناطق گرمسیری کشور که سیستم های گرمایشی و تهویه مناسبی نداشته باید فرآیند ضدعفونی با تایید و نظارت کارشناس انجام شود

عدم توزیع خوراکی در محل آزمون

 

در نهایت

امسال کنکور به علت شیوع ویروس کرونا وضعیت متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشته و به همین دلیل نه تنها داوطلبان بلکه خانواده استرس زیادی برای ماراتن کنکور دارند . اما جای نگرانی نیست زیرا در جلسه آزمون علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی بلکه پروتکل های بهداشتی نیز رعایت خواهد شد .

کنکوری ها باید تنها تمرکز خود را در روزهای باقی مانده را روی درس خواندن گذاشته و از آن غافل نشوند . کنکوری ها ضمن رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کننده در جلسه نه تنها از جان خود حفاظت خواهند کرد بلکه کاهش استرس آن ها سبب خواهد شد به نتیجه بهتری نیز دست پیدا کنند .

مدیریت روزهای باقی مانده تا کنکور سراسری از اهمیت بسیاری برخوردار بوده به همین دلیل از فاکتورهای اصلی موفقیت در کنکور محسوب خواهد شد . در نتیجه می توان گفت رعایت نکات کنکوری  و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در جلسه آزمون با موفقیت در کنکور رابطه مستقیم دارد .

موارد گفته شده در این مقاله از جمله موارد بهداشتی در جلسه آزمون سراسری بوده اما علاوه بر آن ها لازم است برخی از نکات دیگر را سر جلسه کنکور رعایت کنید که در مقاله زیر به آن اشاره شده است .

در ادامه بخوانید: نکاتی که باید سر جلسه آزمون رعایت شود

منبع : چگونه با کرونا سر جلسه کنکور کنار بیاییم

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

امروزه نه تنها موسسات ، کارخانه ها ، شرکت ها بلکه حتی یک واحد کوچک نیز نیاز به مدیر و یا رهبر خواهد داشت . وجود مدیر در مراکز مختلف از این جهت اهمیت دارد که مدیریت برای پیشرفت و حل مشکل سازمان ها و جوامع ضروری بوده است .

یکی از شغل های پرطرفدار که امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفته است ، مدیریت می باشد . به همین دلیل رشته مدیریت نیز به یکی از رشته های پر طرفدار دانشگاهی تبدیل شده که هر ساله تعداد زیادی دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند .

شاید تا به حال شنیده باشید که مدیریت ذاتی بوده و هر کسی نمی تواند به عنوان یک مدیر انتخاب شود ، به همین دلیل افراد بسیاری زیادی وجود داشته اند که بدون آموختن موارد درسی رشته مدیریت ، مدیر شده و همچنین موفق نیز شده اند .

 

تعریف رشته مدیریت

همانطور که گفتیم وجود یک مدیر برای پیشرفت و حل مشکل سازمان ها و جوامع ضروری بوده و هر واحد کوچک و یا بزرگی نیاز به یک مدیر توانا دارد . مدیریت فرایندی است که شامل برنامه ریزی ، فرماندهی ، هدایت و نظارت بر تلاش های اعضا سازمان بوده است .

مدیر نه تنها بر اعضای سازمان و فعالیت های آن ها نظارت دارد بلکه هدف آن نیز استفاده از منابع مختلف در جهت موفقیت و پیشرفت می باشد . برخی از افراد بر این باور هستند که موفقیت و یا شکست تمامی سازمان تنها به مدیر و مدیریت او بستگی خواهد دارد ، اما این باور صحیحی است ؟

گرچه هر سازمانی برای برطرف کردن مشکلات خود ، قبل از هر چیز باید به مسئله آموزش صحیح مدیریت نگاه عمیقی داشته باشد و سپس فعالیت های دیگر اعضای سازمان را بررسی کند . آیا می دانید امروزه بازار کار رشته مدیریت توسعه چشمگیری پیدا کرده است ؟

به دلیل پیشرفت و توسعه چشمگیر رشته مدیریت در بیشتر کشورها جهت پیشرفت کسب و کار و کنترل مجموعه ، همواره به دنبال مدیران توانا و با انگیزه هستند . آیا تا به حال فکر کرده اید که مدیریت علم است یا هنر ؟

لازم است بدانید که برخی از افراد مدیریت را هنر و برخی دیگر آن را علم و اغلب افراد آن را ترکیبی از علم و هنر بشر می دانند . در واقع آنچه که این میان اهمیت دارد ، نقش و جایگاه مدیریت در جامعه امروزی می باشد .

حتما بخوانید: رشته مدیریت

مهارت و توانایی های لازم یک مدیر

بی شک تمامی افراد دارای روحیات و ویژگی های مختلف اخلاقی بوده که گاه ممکن برای برخی از کارها مناسب نباشند . در ادامه قصد داریم برخی از توانایی و مهارت های مورد نیاز رشته مدیریت را بیان کنیم ، همراه ما باشید .


 دارای قدرت تصمیم گیری ، خلاقیت و قدرت تجزیه و تحلیل

اعتماد به نفس و روابط اجتماعی بالا

علاقه به مسائل تجاری ، اقتصادی و محیط بازار که مختص به رشته بازرگانی و صنعتی می باشد 

توان رهبری و فن بیان قوی

علاقه به دروس ریاضی ، زبان ، ادبیات فارسی

علاقه به دروس جهانگردی ، تاریخ ، فرهنگ ، جغرافیا و یک زبان خارجی مانند انگلیسی و یا عربی در گرایش جهانگردی


 

از بازار کار رشته مدیریت چه می دانید

افرادی که در رشته مدیریت تحصیل کرده اند ، مهارت های وسیعی درباره کسب و کار ، امور مالی ، بازاریابی و اقتصاد کسب خواهند کرد . همچنین می توان گفت تحصیل در رشته مدیریت نه تنها مهارت های عملی بلکه تجربه هایی که بسیاری از کارفرمایان به دنبال آن هستند را در اختیار شما قرار خواهد داد .

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بخش های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند که در ادامه برخی از این مشاغل را بیان خواهیم کرد :

  • مدیر تولید

افرادی که علاقه به تولید داشته و می خواهند با دانشی که در رشته مدیریت کسب کرده اند ، در بخش تولیدات مشغول به کار شوند . در این شغل به برنامه ریزی ، هماهنگی و مدیریت فنی فرایندهای تولید پرداخته شده و مسئولیت افراد بسته به اندازه و ماهیت سیستم تولید متغیر می باشد .

 

مشاور کسب و کار

از جمله بارزترین مسیرهای شغلی فارغ التحصیلان رشته مدیریت ، مشاور کسب و کار می باشد . در این شغل یک مشاور به کسب و کار ها کمک کرده تا عملکرد خوبی داشته و همچنین به حل مشکلات آن ها نیز کمک خواهد کرد .

یک مشاور کسب کار برای درک بهتر شرکت و اهداف آن ها باید تحقیق کرده و داده های مختلف را جمع آوری کرده و سپس تصمیم بگیرد . این شغل مسئولیت پذیری بالایی داشته و فشار زیادی بر فرد خواهد شد ، در نتیجه مشاوران باید انگیزه و انرژی بالایی داشته باشند .

 

  • مدیر شبکه اجتماعی

یکی از شغل های مدیریتی جدید ، مدیر شبکه اجتماعی می باشد که اگر فرد متخصص شبکه های اجتماعی باشد ، می تواند به عنوان یک مدیر شبکه اجتماعی مشغول به کار شود . مدیر شبکه اجتماعی باید بداند که چطور از چندین محتوا برای تبلیغ کسب و کارهای مختلف استفاده کند .

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری
  • مدیر پروژه

همانطور که از اسم آن پیداست ، فرد باید یک پروژه را ارزیابی کند اما چطور ، مدیران پروژه با ساماندهی افراد و منابع ، کارهای پروژه را به موقع و در محدوده بودجه تحویل خواهند داد . همچنین یک مدیر پروژه می تواند به عنوان یک هماهنگ کننده پروژه در سازمان های مختلف مشغول به کار شوند .

 

مدیر ریسک

مدیران ریسک به سازمان ها و یا موسسات مختلف در رابطه با ریسک های احتمالی که اعتبار ، سودآوری ، ایمنی ، امنیت و حتی وجود آن ها را تهدید می کند ، توصیه هایی را ارائه می دهد . این شغل بسیار تحلیلی بوده در نتیجه فرد باید از اهداف ، هزینه ها و عوامل زیست محیطی شرکت آگاه باشند .


از دیگر فرصت های شغلی رشته مدیریت می توان به مسئول فروش و خدمات به مشتریان ، امور مالی ، حسابدار حقوقی در صورت مهارت در درس ریاضیات ، مدیریت منابع انسانی ، مشاور و یا مدیر فروش اشاره کرد .

لازم است بدانید که مدرک مدیریت مهارت ها و دانشی را در اختیارتان قرار خواهد داد که نه تنها باعث می شود در کارتان موفق شوید بلکه شما را به یک کارآفرین موفق نیز تبدیل می کند .

در ادامه بخوانید: آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری

منبع : از بازار کار رشته مدیریت چه می دانید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

بی شک امروزه شاهد اخبار داغ کرونا بوده و می دانید که کم کم به کنکور سراسری نیز نزدیک خواهیم شد ، اما کنکوری ها با کرونا چه باید کنند ؟ آیا استرس و اضطراب کنکور کافی نیست ؟ کنکوری ها چطور می توانند کنکور و کرونا را شکست دهند ؟

همانطور که می دانید ویروس کرونا نگرانی هایی را در سطح دنیا ایجاد کرده و یکی از بیماری هایی است که سازمان بهداشت جهانی بخاطر این مساله وضعیت اضطراری در جهان اعلام کرده است . اما در این میان حال و احوال کنکوری ها چگونه است ؟

کنکوری ها می دانند وقت آن ها طلاست و باید به بهترین نحو از زمانی که دارند تا کنکور استفاده کنند اما آیا آن ها تنها استرس کنکور را دارند ؟ بی شک خیر ، این روزها می توان گفت استرس کنکور و کرونا با یکدیگر برابری می کند .

 

کنکوری ها و کرونا

بی شک اغلب افراد بر این باور هستند که به دلیل تاخیر در برگزاری کنکور و یا قرنطینه برای شکست کرونا ، کنکوری ها باید نتیجه بهتری را بدست آورند . در واقع اینطور نیست ، در این شرایط دانش آموزان نه تنها استرس کنکور بلکه کرونا را نیز دارند .

همانطور که می دانید کلاس های درسی ، کتابخانه ، آموزشگاه ، کلاس های کنکور و غیره به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و به همین دلیل ممکن است برخی از کنکوری ها از این موضوع صدمه بیننند ، زیرا کنکور تنها درس خواندن در خانه نیست .

آیا می دانید حجم زیاد استرس کنکوری ها از چه چیزی سرچشمه می گیرد ؟ این حجم از استرس به این دلیل می باشد که کنکور را مرحله سرنوشت ساز زندگی خود دانسته و شکست و یا موفقیت در آن را سرنوشت ساز تمام زندگی خود می دانند .

در نتیجه با وجود استرس کنکور فرض کنید موارد ناشناخته ای ظاهر شود که در این مسیر معضلی برای کنکوری ها شود ، در این صورت چه باید کرد ؟ فرد هنگام رو به رو شدن با این مشکل انسجام فکری خود را از دست داده و میزان استرس و اضطراب او از کنترل خارج شده است .

داوطلبان کنکور جهت مدیریت استرس خود لازم است به یاد داشته باشند که شرایط برای همه کنکوری ها یکسان بوده و تمامی رقیبان آن ها با کرونا دست و پنجه نرم می کنند . در نتیجه باید همان شیوه مطالعه قبلی را ادامه داده تا به نتیجه دلخواه خود برسند .

حتما بخوانید: زمان برگزاری کنکور سراسری

 

کاهش استرس کرونا در روزهای مانده به کنکور

همانطور که می دانید بسیاری از دانش آموزان در حال آمادگی برای شرکت در کنکور بوده و همچنین شرایط نابسمان که در نتیجه شیوع ویروس کرونا بوده ، سبب آشفتگی و درگیری ذهنی آن ها شده است . طبق تحقیقات انجام شده اضطراب ، نیروی تفکر و حافظه را ضعیف کرده در نتیجه سبب فراموشی خواهد شد ، به همین دلیل قدرت تصمیم گیری فرد را از بین خواهد برد .

گرچه روانشناسان باور دارند اضطراب کم برای مطالعه و درس خواندن مفید بوده زیرا سبب تلاش بیشتر فرد برای درس خواندن خواهد شد اما استرس بیش از حد نه تنها مفید نبوده بلکه مانع فعالیت های او شده و حتی در جلسه کنکور نیز از یادآوری آموخته ها جلوگیری خواهد کرد . در ادامه برخی از راهکارهای مفید برای کاهش استرس کرونا در روزهای باقی مانده به کنکور را بیان خواهیم کرد :


دوش گرفتن ؛ دوش گرفتن روزانه بسیار مفید و آرامش بخش بوده و می تواند در هنگام استراحت ، دوش گرفته و یا استحمام کنید . آّب برای آرامش بسیار کارساز بوده ، حتی می توانید در زمانی که اضطراب دارید ، یک لیوان آب هم بخورید .

نفس عمیق بکشید ؛ داوطلبان کنکور که امروزه استرس زیادی را تحمل کرده ، باید در روز حداقل 5  بار تنفس عمیق بکشند . تنفس عمق باید به گونه ای باشد که هنگام دم می خواهید یک گل را بو کنید و هنگام بازدم یک شمع را فوت می کنید .

توپ استرس دست ساز ؛ فشار دادن اشیا روش خوبی برای کاهش استرس بوده و همچنین هنگام فشار دادن یک توپ استرس می توانید به خاطره ها و اتفاقات خوش زندگی و یا به آینده درخشانی که در انتظارتان است ، فکر کنید .

استفاده از غذاهای چرب ممنوع ؛ در طول زمان باقی مانده به کنکور که استفاده از غذاهای چرب که سبب استرس خواهد شد ممنوع است . در نتیجه کنکوری ها نه تنها مواد غذایی سالم بلکه باید غذاهایی مصرف کنند که سبب تقویت حافظه کنکوری ها خواهد شد مانند میوه جات و سبزیجات استفاده کنند .

امیدواری دادن به کنکوری ها ؛ والدین در این زمان نقش بسیار مهمی داشته و باید نه تنها به فرزند خود امید داده بلکه بگویند که کنکور قسمتی از آینده آن ها بوده و تمام آینده آن ها را نخواهد ساخت بلکه تلاش و پشتکار آن ها سبب موفقیت آن ها خواهد شد .

ورزش کردن در خانه ؛ انجام ورزش های ساده در خانه سبب کاهش اضطراب و همچنین افزایش نشاط و شادی خواهد شد . ورزش کردن و تحرک بسیار باعث ترشح هورمون اندروفین شده و به کاهش استرس و درد کمک بسیاری خواهد کرد .

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری دیگر فرصتی برای  یادگیری و مطالعه مباحث جدید نبوده و بهتر است تو این مدت به وسیله یک جمع بندی درست و اصولی تسلط  خودتان را روی مباحثی که تا الان مطالعه کردید بیشتر کنید .

بیشتر بخوانید: جمع بندی برای کنکور سراسری

 

راه کارهای مناسب برای شکست کرونا

همانطور که می دانید راه کارهای مختلفی برای شکست کرونا وجود داشته که از جمله مهم ترین آن ها قرنطینه شدن است . اما متاسفانه به دلیل برخی از شرایط حاکم در جامعه تمام افراد نمی توانند در خانه بمانند . 

 

  • انجام کارهای بانکی و اداری به صورت الکترونیکی و آنلاین

  • شست و شو مرتب دست ها

  • استفاده از ماسک و دستکش هنگام خروج از خانه 

  • عدم حضور در فروشگاه ها و مراکز خرید سرپوشیده

  • مهمانی نرفتن

  • سفر نکردن

  • عدم حضور در تجمعات شلوغ مانند عروسی ، عزاداری و غیره

  • جایگزین تماس های تلفنی و تصویری به جای دید و بازدید

  • رعایت نکات بهداشتی در محل کار

  • خرید کردن به صورت اینترنتی

  • رعایت حد فاصل اجتماعی با دوستان و اقوام

  • عدم رفتن به رستوران ، باشگاه ، کافی شاپ ، سینما ، استخر ، مراکز عمومی ، آراشگاه و غیره
     

در نهایت

همانطور که گفتیم کنکوری ها امسال نه تنها اضطراب کنکور را داشته بلکه استرس کرونا نیز به آن اضافه شده است . اما جای نگرانی نیست ، این شرایط برای همه داوطلبان کنکور سراسری امسال یکسان بوده است .

در واقع می توان گفت اضطراب دوران کنکور طبیعی بوده اما اگر این اضطراب مدیریت نشده و از حالت طبیعی خارج شده باشد نه تنها مانع پیشرفت فرد شده بلکه شکست نیز خواهد خورد . با توجه به شرایط پیش آمده نه تنها داوطلبان بلکه هیچ کدام از افراد جامعه قادر به تغییر شرایط و مهار کرونا نیستند .

به همین دلیل داوطلبان باید نیمه پر لیوان را دیده و به خودشان کمک کنند . آن ها باید در این شرایط از خانه ماندن خود نهایت استفاده را کرده و بیشتر زمان خود را صرف درس خواندن کنند ، خانه ماندن کنکوری ها استرس کرونا را نیز کمتر خواهد کرد .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

منبع : استرس کنکور با چاشنی کرونا

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

آیا از ثروتی که دارید راضی هستید ؟ آیا به دنبال ثروت بیشتر هستید ؟ آیا به فکر سرمایه گذاری هستید ؟ آیا می دانید چطور سرمایه گذاری موفق تری داشته باشید ؟ آیا می خواهید با سرعت به ثروت دلخواهتان برسید ؟

بی شک تعداد بسیار زیادی از افراد در زندگی به دنبال ثروت بیشتر بوده و در این راه تلاش بسیاری خواهند کرد . در مقابل افرادی وجود دارند که هیچ تلاشی نکرده و مدام از خانواده ، گذشته و وضعیت زندگی خود گله مند هستند .

آیا تمام افراد با قواعد سریع تر پول درآوردن آشنا هستند ؟ آیا می توان در زندگی از دیگران پیشی گرفت و با سرعت بیشتری پولدار شد ؟ بی شک تا به حال افراد مختلف راه کارهای متفاوتی در مورد پولدار شدن به شما داده اند اما آیا نتیجه گرفته اید ؟

لازم است بدانید که تجربه افراد در پولدار شدن اهمیت داشته اما نمی تواند تضمینی برای پولدار شدن فرد دیگری باشد . به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم برخی از قواعد کلی پولدار شدن را بیان کنیم ؛ همراه ما باشید .

 

چگونه می توان در سریع ترین زمان ممکن پولدار شد ؟

در گذشته اغلب افراد زمانی که به میانسالی می رسیدند ، پولدار می شدند اما امروزه جوانان بسیاری هستند که خیلی پولدار تر هستند ، آیا این طبیعی است ؟ آیا پولدار شدن جوان های کم سن و سال را می توان درک کرد ؟

در گذشته اگر فرد کم سن و سالی وضعیت مالی خوبی داشت تمامی افراد تعجب می کردند که چگونه پولدار شده است . اما امروزه به دلیل پیشرفت و تغییرات موجود در جوامع مختلف این مسئله قابل هضم می باشد . 

 

هدف و رویا خود را پیدا کنید

اولین و تنها محرک انسان برای تلاش کردن ، عشق و علاقه او به هدفش است . آیا شما هدف خود را پیدا کرده اید ؟ برای رسیدن به رویای همیشگی خود چگونه تلاش می کنید ؟ در واقع اگر هنوز هدف خود را پیدا نکرده اید ، فرصت را از دست نداده و به دنبال آن بروید .

موفقیت در کاری که علاقه ای به آن ندارید ، خیلی بعید است اما موفقیت در کاری که همیشه به آن علاقه داشته اید بی شک حتمی است . اگر بتوانید هدف و رویای خود در زندگی را پیدا کنید ، ناگهان از خود شخصیتی متفاوت و پرتلاش خواهید دید که برای رسیدن به خواسته اش دست به هر کاری می زند .

 

روابط اجتماعی خوبی داشته باشید

روابط اجتماعی خوب و قدرت رابطه برقرار کردن با دیگران نه تنها سبب ارتباط با دیگران شده بلکه به موفقیت افراد نیز بسیار کمک خواهد کرد . حال ممکن است برخی از افراد گله کنند که توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد یا حتی از آدم ها خجالت می کشند .

بی شک هیچ کسی از بد تولد روابط اجتماعی خوبی نداشته اما ممکن است برخی از افراد این مهارت را داشته و برخی دیگر از این مهارت بی بهره مانده اند . جای نگرانی نیست ؛ با مطالعه ، تمرین کردن و غیره می توانید با مردم معاشرت کرده و آداب آن را یاد بگیرید .

حتما بخوانید: بهبود روابط اجتماعی

 

 همیشه به دنبال یادگیری باشید

در گذشته افراد به دنبال یادگیری دانش ، اطلاعات و مهارت های مختلف نبوده و تنها با مهارتی که داشتند مشغول به کار بودند . اما امروزه دنیا در حال تغییر و پیشرفت است به همین دلیل اگر خود را با شرایط جدید زندگی هماهنگ نکنید شکست خواهید خورد .

در دنیای کنونی کسانی برنده هستند که اطلاعات بیشتر ، دقیق تر و به روزتری داشته و مدام در حال یادگیری هستند . از جمله اصول مهم در یادگیری کتاب خواندن است ، تا می توانید درباره موفقیت ، کسب ثروت ، مهارت و هر چیزی که ذهن شما را باز می کند مطالعه کنید .

به طور مثال می توانید زندگی نامه افراد موفق مانند استیو جابز ، هوندا و غیره را مطالعه کنید ؛ آیا زندگی نامه افراد موفق می تواند در کسب ثروت تاثیرگذار باشد ؟ بی شک بله . با خواندن کتاب های مختلف نه تنها ایده های مختلف به ذهنتان خواهد رسید بلکه هر چه زودتر به موفقیت خواهد رسید .

 

ریسک کنید

افراد موفق برای تغییر شرایط زندگی شان ریسک کرده اند ، این موضوع بدین معنا نیست که تمامی ریسک های زندگی به موفقیت خواهند رسید . اغلب افراد ممکن است ریسک کرده اما شکست بخورند ولی مانند افراد موفق دوباره تلاش کرده اند .

در واقع ریسک های هوشمند و حساب شده شانس موفقیت را تا حد بسیاری بالا می برند . بنابراین اگر قصد تغییر شرایط و یا ریسک کردن دارید ابتدا شرایط را بررسی کرده و پس از ارزیابی های لازم با تکیه بر مهارت تصمیم گیری خود انتخاب کنید .

به طور مثال فردی که سالیان سال پولش را در بانک خوابانده است بی شک به جایی نخواهد رسید یا در مقابل اگر فردی با خواندن یک مطلب در مورد پرورش قارچ سرمایه خود را صرف این کار کرده ، شکست خواهد خورد .

بیشتر بخوانید: کارآفرین موفق

سخت کوش باشید

همانطور که گفتیم فردی که صبح تا شب در خانه مانده و از وضعیت خود شکایت می کند چطور می تواند پولدار شود ؟ آیا تمام افراد ثروتمند از ابتدای زندگی خود پولدار بوده اند ؟ بی شک خیر ، تمام افراد برای ثروت خود زحمت کشیده و نتیجه گرفته اند .

بی شک تمام افراد موفق و ثروتمند دنیا زحمت کشیده و نتیجه تلاش خود را دیده اند ، اگر زندگی نامه افراد موفق را بخوانید متوجه خواهید شد که چند بار شکست خورده اند و باز هم برای چندمین بار تلاش کرده اند .

 

کلام آخر

همانطور که گفتیم برای کسب ثروت و پولدار شدن ابتدا لازم است هدف خود را مشخص کرده و سپس برای رسیدن به آن تلاش کنید . در این راه باید صبر و تحمل بسیاری داشته باشید حتی تحمل شکست را نیز داشته باشید .

رعایت موارد گفته شده تا حد بسیار زیادی می تواند در راه رسیدن به موفقیت به شما کمک کند ، بنابراین آن ها را در زندگی خود اعمال کنید . بی شک با تلاش و کوشش بسیار زیاد نه تنها به موفقیت دست پیدا خواهید کرد بلکه ثروتمند نیز خواهید شد .

حتما بخوانید: آموزش های مالی قبل از سرمایه گذاری

منبع : در سریع ترین زمان ممکن پولدار شوید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که تصمیم گیری برای شما مشکل بوده است ؟ آیا توانایی تصمیم گیری دارید ؟ از چند درصد از تصمیم های خود راضی و یا ناراضی بوده اید ؟ شاید عجیب به نظر برسد اما انسان با وجود اینکه یک موجود خارق العاده است اما همیشه در تصمیم گیری دچار مشکل خواهد شد .

در واقع انسان ها در طول روز مجبور هستند برای اغلب اتفاقات تصمیم گیری کنند ، گاه این تصمیم ها بزرگ بوده و گاهی نیز کوچک است . از جمله تصمیمات بزرگ زندگی می توان به ازدواج ، خرید خانه ، ماشین و غیره اشاره کرد .

از جمله تصمیمات کوچک نیز که اکثرا با آن در طول روز سر و کله می زنند نیز می توان به غذا درست کردن ، بیرون رفتن یا نرفتن ، تلفنی حرف زدن و غیره اشاره کرد . اما نکته مهم این است که مهارت تصمیم گیری در زندگی فرد چه تاثیری دارد ؟

 

تعریف مهارت تصمیم گیری

در ساده ترین شکل تصمیم گیری به معنای انتخاب کردن بین دو یا چند راهکار مختلف می باشد که فرد تلاش می کند بهترین تصمیم را بگیرد . اما در موارد بزرگ تر تصمیم گیری انتخاب بین راه حل های ممکن یک مسئله می باشد که برای انتخاب راه حل لازم است روندی شهودی ، استدلالی و یا هر دو آن ها را طی کنیم .

در کل می توان گفت تصمیم گیری به فرآیندهای ذهنی گفته می شود که به انتخاب یک راه حل از میان راه حل موجود انجام خواهد گرفت . انسان ها در طول زمان همواره به دنبال راه حل های مناسب بوده تا بتوانند در زندگی خود بهترین تصمیم ممکن را بگیرند .

واژه تصمیم گیری در لغت به معنای قصد کردن ، اراده کردن و انتخاب کردن از میان دو یا چند گزینه است . در نتیجه تصمیم گیری فرآیند ارزشیابی ، بررسی و انتخاب راه حل های موجود بوده که سرانجام یک انتخاب انجام خواهد گرفت .

لازم است بدانید که هر تصمیم مسئولیت و نتایجی داشته که بر زندگی فرد تاثیرگذار خواهد بود به همین دلیل افراد به دنبال بهترین گزینه هستند . به همین دلیل در زمان تصمیم گیری فرد نه تنها دقت بیشتری خواهد داشت بلکه تمام جوانب موجود را ارزیابی خواهد کرد .

حتما بخوانید: بهترین تصمیم ممکن را بگیرید

 

از انواع تصمیم گیری چه می دانید

همانطور که مثال زدیم غذا درست کردن یا نکردن و یا ازدواج کردن یا نکردن هر کدام به نوعی تصمیمی است که نیاز به تصمیم گیری داشته اما اهمیت آن ها با یکدیگر تفاوت دارد . در ادامه انواع مختلف تصمیم گیری را بیان خواهیم کرد :

  • تصمیم گیری بر اساس زمان

1 - فوری 
2 - تاخیری
3 - تقدیری

  • تصمیم گیری بر اساس پیچیدگی

1 - ساده 
2 - پیچیده

  • تصمیم گیری بر اساس میزان تفکر

1 - احساسی
2 - منطقی
3 - مشارکتی

لازم است بدانید که تصمیم گیری به هر اندازه که نیاز به زمان داشته باشد و یا پیچیده باشد فرد با داشتن مهارت می تواند بهترین تصمیم را بگیرد . از جمله مهارت های مهم در تصمیم گیری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 - شناسایی و بررسی موقعیت و مسئله

2 - پیدایش راه حل های مناسب

3 - انتخاب بهترین راه حل

4 - مشورت کردن و در میان گذاشتن راه حل های موجود

5 - بررسی و تحلیل نتایج ناشی از انتخاب راه حل های مختلف

حتما بخوانید: کنترل زندگی

 

چه مواردی مانع تصمیم گیری مناسب خواهد شد ؟

در برخی از مواقع ممکن است فرد برخلاف میل باطنی خود تصمیم اشتباه گرفته و شکست بخورد . اغلب تصمیم گیری ها به دلیل عوامل بیرونی خواهد بود که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد :

 

عدم اطلاعات کافی

اغلب افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی تصمیم های اشتباه خواهند گرفت ؛ در صورت کمبود اطلاعات به دنبال جمع آوری اطلاعات رفته و دانش خود را افزایش دهید . به منظور جمع آوری اطلاعات لازم است زمان بسیاری را صرف کنید اما ارزش دارد که نتیجه بهتری نیز بگیرید .

 

داشتن اطلاعات زیادی

جالب است بدانید که اطلاعات زیاد تضمینی برای انتخاب بهترین راه حل نمی باشد ، چه بسا افرادی هستند که به دلیل اطلاعات زیادی که دارند قدرت تصمیم گیری نیز ندارد . به نوعی می توان گفت مغز فرد توانایی فرمان دادن نداشته و فرد نمی تواند بهترین راه حل را انتخاب کند .

 

تصمیم گیری گروهی

در یک گروه تعداد افراد افزایش پیدا کرده و اغلب آن ها نظرات و دیدگاه های مختلفی نیز دارند بنابراین تصمیم گیری مشکل خواهد شد . در این شرایط لازم است فردی را به عنوان تصمیم گیرنده نهایی انتخاب کرده و از میان راه حل های موجود بهترین تصمیم را بگیرد .

 

ترس از تغییر

برخی از افراد هستند که به دلیل ترس و ناامیدی از آینده یا تغییر تصمیم می گیرند که تصمیم جدید نگرفته و زندگی خود را تغییر ندهند . جالب است بدانید که " تصمیم به تصمیم نگرفتن " نیز نوعی تصمیم می باشد که افراد ممکن است آن را انتخاب کنند .

 

وجود منافع پنهان 

به طور مثال ممکن است در شرکت و یا موسسه مسئول به کار شوید و مجبور باشید از میان گزینه های موجود یک گزینه را انتخاب کنید . منافع پنهان در شرکت اغلب بیان نشده اما می توانند موانع محکمی را سر راه تصمیمات شما قرار دهند که از ادامه مسیر پشیمان شوید .

 

کمبود زمان

همانطور که می دانید برخی از تصمیم گیری های مهم زندگی نیاز به زمان دارد تا فرد بتواند نه تنها جوانب مختلف را بررسی کند بلکه نتیجه کار را نیز تحلیل کند . به دلیل عدم زمان کافی و یا برنامه ریزی فرد ممکن است تصمیم اشتباه بگیرد .

 

در نهایت

بی شک تمام افراد در زندگی به دنبال بهترین نتیجه بوده و به همین دلیل می خواهند تصمیم گیری درستی داشته باشند . فرد باید نه تنها مهارت حل مسئله داشته باشد بلکه باید تمامی جوانب را بررسی کند تا بتواند بهترین تصمیم ممکن را بگیرد .

در ادامه بخوانید: برای روبرو شدن با آینده دل شیر پیدا کنید

منبع : هر آنچه که باید در مورد مهارت تصمیم گیری بدانید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در جامعه افراد به دنبال شغل مناسب و پر درآمد بوده و همچنین تمایل دارند شغل دلخواه خود را پیدا کنند . اغلب افراد برای پیدا کردن شغل مناسب به دنبال توصیه ها و نکات کاربردی بسیاری بوده که برخی از این نکات کاربردی نیز هستند .

اغلب افراد برای دست یابی به این نکات با یک جستجو ساده در گوگل می توانند تعداد زیادی نکات مختلف بدست آورند . اما لازم است بدانید همیشه نکات زیاد کاربردی نمی باشد ، گاه فزونی اطلاعات سبب سردرگمی نیز خواهد شد .

بنابراین در این مقاله قصد داریم برخی از نکات مهم و کاربردی برای انتخاب شغل مناسب را معرفی کرده تا افراد بتوانند شغل دلخواه خود را پیدا کنند . آشنایی با این نکات نه تنها در پیدا کردن شغل مورد علاقه تان بلکه در انتخاب شغل پردرآمد نیز موثر است .

 

نکات کاربردی برای پیدا کردن شغل مناسب و دلخواه تان

همانطور که گفتیم نکات بسیاری در ارتباط با پیدا کردن شغل مناسب وجود دارد که تنها برخی از آن ها کاربردی بوده و به انتخاب شغل کمک خواهد کرد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد :

به دنبال مطرح کردن خود باشید ​

آیا می دانستید رزومه ارسالی شما برای یک شرکت توسط نرم افزار بررسی خواهد شد ؟ زمانی که رزومه توسط نرم افزار بررسی شد در صورت گذر از این مرحله به بررسی توسط نیروی انسانی در مقام پایین خواهد رسید .

در واقع اولین کسی که رزومه شما را بررسی می کند در سطوح پایین شرکت قرار داشته ، در نتیجه این افراد به خوبی از جزئیات اطلاعی نداشته و توانایی درک آن را نیز ندارند . در نتیجه لازم است درخواست و یا رزومه شما برای نرم افزار و اولین نیروی انسانی ساده باشد .

به طور مثال می توان گفت پیش از ارسال رزومه ابتدا باید شرح وظایف شغلی خود را بررسی کرده و تمامی اطلاعات موجود در مورد شغل مورد نظر را مطالعه کنید . سپس رزومه خود را با این دیدگاه مقایسه کرده ، موارد اضافی را حذف و مواردی که بیان نکرده اید را جایگزین آن کنید .

 

تنها ارسال رزومه به صورت آنلاین کافی نمی باشد

برخی از افراد هستند که عجله ای برای کار پیدا کردن نداشته و ترجیح می دهند تنها به صورت آنلاین رزومه خود را ارسال کنند . اما اگر فردی نیاز دارد هر چه سریع تر شغل مورد نظر خود را جستجو کند باید نه تنها آنلاین بلکه حضوری نیز اقدام کند .

شما می توانید پس از ارسال درخواست شرکت مورد نظر را پیدا کرده ، به آنجا بروید و شروع به آشنا شدن با کارمندان کنید . شما با نزدیک کردن خود با کارمندان شرکتی که تمایل به کار کردن در آن جا دارید می توانید خود را از دیگر متاضیان آن جا جدا کنید .

پیشنهاد می کنیم خود را در تیررس و مقابل چشمان مدیر منابع انسانی و کارکنان شرکت قرار دهید ، سوالات خود را بپرسید ، با اعضای شرکت ارتباط برقرار کرده و همچنین در مورد شرکت و استخدام نیروی جدید صحبت کنید .

حتما بخوانید: سوال هایی که قبل از قبول شغل باید از خود بپرسید


 

هنگام مصاحبه خوش برخورد باشید 

برخی از افراد بر این باور هستند که تنها ارسال رزومه کفایت کرده و می توانند در اسرع وقت کار پیدا کنند ، اما اینطور نیست . بی شک شما باید در اولین جلسه مصاحبه حضوری ، بهترین خود بوده و با تمام اعتماد به نفس شروع به صحبت کردن کنید .

لازم است بدانید که افراد کمی برای ارسال رزومه زیبا استخدام می شوند ، این ظاهر ، آراستگی ، قدرت بیان ، نحوه برخورد و همچنین رفتار افراد می باشد که سبب خواهد شد آن ها به مرحله بعدی سعود کرده و اغلب نیز استخدام خواهند شد .

 

در لینکدین حساب کاربری داشته باشید

جالب است بدانید که امروزه بیش از 90 درصد استخدام کنندگان از لینکدین به عنوان نخستین منبع جستجو نیروی کار استفاده می کنند . افراد حرفه ای در لینکدین حساب کاربری داشته و به بهترین نحو از آن استفاده خواهند کرد .

فرض کنید که مسئول استخدامی در شرکت وارد لینکدین شده و در محدوده جغرافیایی مورد نظر به دنبال فردی مشابه با مهارت های شما باشد ، در نتیجه اگر شما در لینکدین عضو نباشید این شانس را از دست داده و فرد دیگری استخدام خواهد شد .

آیا می دانید لینکدین ابزار بسیار قدرتمندی در زمینه شغل یابی می باشد ؟ امروزه در سراسر دنیا لینکدین بهترین منبع برای پیدا کردن شغل و تجربیات کاری می باشد که به کمک آن می توانید حتی افرادی که در یک شرکت خاص کار می کنند پیدا کنید و خودتان را به گونه ای مطرح کنید که در تیررس مسئولین استخدام قرار بگیرید .

بیشتر بخوانید: کارتان را با انگیره انجام دهید

 

از مصاحبه گران قدردانی کنید

فرض کنید افراد مختلفی برای مصاحبه به شرکت رفته و رزومه خود را ارائه می دهند ، اما تنها یکی از آن ها موفق خواهد شد . آیا موفقیت او تنها به دلیل رزومه کاری او می باشد ؟ آیا رفتار و اخلاق فرد نیز می تواند در استخدام آن ها تاثیرگذار باشد ؟

بی شک بله نه تنها رفتار و اخلاق بلکه افرادی که بسیار هوشمندانه پس از مصاحبه پیام قدردانی و تشکر برای مصاحبه گران می فرستند شانس بیشتری برای استخدام خواهند داشت . در نتیجه پس از انجام مصاحبه یک  پیغام تشکر صادقانه و با اصالت برای افرادی که با آن ها ملاقات داشته اید بفرستید .


رزومه خود را به روزرسانی کنید

در برخی از مواقع ممکن است پروفایل و لینکدین شما بی عیب و ایراد باشد اما اگر نشان دهنده شغل و مهارت مورد نظر شما نباشد ، هیچ فایده ای نخواهد داشت . در نتیجه باید در اسرع وقت واژه ها ، کلمات کلیدی و دیگر اطلاعات را تغییر دهید .

در واقع پروفایل لینکدین شما نشان دهنده ویژگی و شرایط یک موجود زنده می باشد ، به همین دلیل لازم است آن را به طور پیوسته تغییر داده و بهبود ببخشید . ممکن است برخی از افراد به دنبال شغل دوم باشند ، در اینصورت لازم است اعلان فعالیت ها را از طریق تنظیمات محرمانه خاموش کنید .

شرکت در آزمون های استخدامی

یکی از موفقیت هایی که فارغ التحصیلان رشته های مختلف به آن فکر می کنند ، اشتغال در دستگاه های دولتی می باشد . لازم است بدانید پیش از قبولی استخدام در دستگاه های دولتی باید در آزمون های آن به موفقیت برسید در غیراینصورت امکان پذیر نمی باشد .

در نهایت

همانطور که گفتیم امروزه به دلیل شرایط بد اقتصادی داشتن شغل مناسب لازمه زندگی هر فردی می باشد ، به همین دلیل شغل مناسب و پردرآمد یکی از دغدغه های اصلی افراد می باشد . بی شک افراد جویای کار می توانند با اعمال نکات گفته شده ، شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و مشغول به کار شوند .

در ادامه بخوانید: آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

منبع : شغل دلخواهتان را پیدا کنید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

امروزه جهان به سرعت در حال تغییر بوده و در کنار آن نیز تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت کردن است . اما آیا این پیشرفت همیشه مثبت خواهد بود ؟ آیا می توان خود را با تغییرات جدید زندگی هماهنگ کرد ؟

در واقع لازم است بدانید که تغییر و پیشرفت همیشه هم خوب نبوده و نخواهد بود ، اگر فرد بتواند خود را به سرعت با شرایط جدید زندگی هماهنگ کند تغییر می تواند مثبت باشد . لازمه هماهنگی با شرایط جدید زندگی چیست ؟

سرعت در یادگیری لازمه هماهنگی با شرایط جدید زندگی می باشد که تمامی افراد از این مهارت برخوردار نیستند . در نتیجه می توان گفت برای پیشرفت در زندگی و هماهنگی با تغییرات جدید زندگی لازم است فرد مهارت خود را برای یادگیری سریع مباحث جدید افزایش دهد .

 

روش های مختلف یادگیری سریع

همانطور که گفتیم به دلیل تغییر و رشد دنیای امروزی مهارت یادگیری انسان نیز باید افزایش پیدا کند . چنانچه این مهارت در فرد وجود نداشته باشد از این قافله عقب مانده و نمی تواند خود را با شرایط جدید زندگی هماهنگ کند . در ادامه برخی از تکنیک های یادگیری سریع را بیان خواهیم کرد :

 

1 - هماهنگی با محیط یادگیری

شاید تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که ذهن شما توانایی یادگیری را از دست بدهد . به نوعی ذهن قفل شده باشد ، قفل شدن ذهن و عدم یادگیری مطلب جدید ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد .

از جمله عوامل مختلف قفل شدن ذهن می توان به استرس ، غم ، حالت های پریشانی ، بهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن و غیره اشاره کرد . در مقابل برخی از مواقع فرد در بهترین حالت یادگیری بوده و می تواند از شرایط موجود استفاده لازم را داشته باشد .

برای اینکه در بهترین حالت یادگیری باشید لازم است یک محیط منظم ، به دور از استرس و با آرامش را انتخاب کرده و در کنار این موارد از لحاظ روحی و جسمی نیز تعادل داشته باشید . لازم است بدانید که برای بهبود مهارت یادگیری دمای محیط باید بین 22 تا 27 درجه نیز باشد .

 

2 - مهارت تندخوانی

در واقع مطالعه و کتاب خوانی از جمله عادت های افراد موفق می باشد که همچنین یادگیری را نیز افزایش می دهد . به عنوان مثال یک خواننده که مطالعه چندانی نداشته در دقیقه می تواند 100 تا 300 کلمه بخواند اما در مقابل یک خواننده کتاب خوان می تواند بین 1000 تا 1500 کلمه در دقیقه بخواند .

فرد با مطالعه بسیار کتاب می تواند مهارت تند خوانی نیز داشته باشد ، در واقع مهارت تند خوانی از جمله مهارت هایی است که خود نیاز به مهارت دارد ، در ادامه برخی از مهارت های تندخوانی را بیان خواهیم کرد :

  • فرد باید بتواند کلمات را به صورت گروهی نه کلمه به کلمه بخواند 

  • با مطالعه سطحی باید به مفهوم متن پی ببرد

  • برای مطالعه متن باید از ابزار خواندن مانند مداد یا خودکار استفاده کند

  • عدم تکرار کلمات هنگام خواندن متن در ذهن

  • افزایش مطالعه کتاب و تمرین تندخوانی

حتما بخوانید: افزایش سرعت مطالعه


3 - ترکیب سبک های مختلف یادگیری

آیا می دانید افراد روش های مختلفی برای یادگیری دارند ؟ از جمله روش های یادگیری می توان به دیداری ، شنیداری ، خواندن- نوشتن و لامسه اشاره کرد . افرادی که روش یادگیری آن ها دیداری است باید با مشاهده تصاویر ، نمودار و یا پاورپوینت سرعت یادگیری خود را افزایش دهند .

افرادی که با گوش دادن سریع تر یاد می گیرند باید از کتاب های صوتی ، پادکست ها و مصاحبه ها استفاده کنند . سبک دیگر یادگیری که خواندن-نوشتن است باید افراد نه تنها مطلب را خوانده بلکه باید آن را روی کاغذ نیز بنویسند .

تعدادی از افراد نیز با تکنیک لامسه مطالب را فرا می گیرند که لازم است لمس فیزیکی و تست کردن داشته باشند . نکته مهم برای افزایش مهارت یادگیری ، شناخت تکنیک یادگیری می باشد که فرد باید با توجه به ویژگی های شخصیتی خود این تکنیک را کشف کند .


4 - روی کاغذ بنویسید

طبق مطالعات انجام شده تاثیرات یادداشت برداری به کمک نوشتن با دست در سرعت یادگیری بسیار بیشتر از تایپ کردن می باشد . شاید سرعت نوشتن روی کاغذ در مقایسه با تایپ کردن کمتر باشد اما به دلیل تمرکز افراد روی محتوا ، یادداشت برداری سرعت یادگیری را افزایش می دهد .

افراد هنگام تایپ کردن با کیبورد به محتوا توجه کمتری داشته و تمرکز خود را بیشتر بر سرعت نوشتن می گذارند . در نتیجه می توان گفت برای افزایش سرعت و قدرت یادگیری لازم است مهارت یادداشت برداری به کمک نوشتن داشته باشید .


5 - ارتباط ذهنی داشته باشید

شاید تا به حال دیده باشید که اغلب افراد برای سرعت در یادگیری از تکنیک رمز گذاری استفاده می کنند . در واقع با استفاده از این روش فرد می تواند بین چیزهایی که یاد گرفته با مطالب جدید ارتباط ذهنی برقرار کند .

به طور مثال برخی از افراد از روش هایی همچون استفاده از کلمات مخفف ، شعر ساختن ، استفاده از رنگ های مختلف هنگام نوشتن و یا ایجاد تصویر ذهنی و یا خیالی برای یادگیری استفاده می کنند . هر چه تکنیک های شما برای ارتباط ذهنی بیشتر باشد سرعت یادگیری تان نیز افزایش پیدا خواهد کرد .


6 - تمرین ذهنی و مغزی داشته باشید

مغز هم مانند دیگر اعضای بدن نیز به فعالیت ، پروش و تمرین دارد ، در نتیجه برای تقویت حافظه لازم است بیشتر با آن تمرین کنید . اگر تمرین ها و فعالیت های مغز افزایش پیدا کند در نتیجه مغز نیز تقویت خواهد شد .

به طور مثال می توان با ایجاد چالش های مختلف مغز خود را تقویت کنید ، استفاده از چالش های مختلف سبب افزایش حافظه تمرکز ، تقویت سرعت ذهنی ، افزایش دقت و در نتیجه ورزیده تر شدن مغز خواهد شد .

بیشتر بخوانید: قدرت ذهن


 

7 - موسیقی موج آلفا گوش دهید

آیا با موسیقی موج آلفا آشنایی دارید ؟ لازم است بدانید که امواج مغزی انسان چهار الگو به نام های آلفا ، بتا ، تتا و دلتا دارد .در نتیجه مغز انسان بیشترین میزان تمرکز و بیشترین قدرت یادگیری را از میان موجودات روی زمین دارد .

از جمله موسیقی های آلفا می توان به آهنگ های باروک اشاره کرد ، هنگام گوش دادن به موسیقی در حین یادگیری مغز شما وارد حالت دوپینگ مغزی خواهد شد . اگر به آهنگ های باروک علاقه ندارید از دیگر آهنگ ها که فرکانس 8 تا 13 هرتز دارند را امتحان کنید و در زمان یادگیری گوش دهید .

 

8 - تمرین پس از یادگیری

در واقع لازم است بدانید که تنها یادگیری کفایت نمی کند ، موفقیت می تواند نتیجه تمرین و تکرار پس از یادگیری باشد . افراد باید پس از یادگیری تمرین آگاهانه داشته باشند و همچنین با انجام تمرین های هدفمند دانسته ها و آموخته های خود را به چالش بکشند .

 

9 - دانسته های خود را عملی تجربه کنید

بی شک تمامی افراد می دانند هیچ چیز نمی تواند جایگزین تجربه شخصی افراد باشد . افراد تنها با تجربه کردن می توانند سرعت یادگیری خود را افزایش دهند . به طور مثال اگر فردی روزانه چندین مقاله از بورس را مطالعه کند ، موفق نخواهد تا زمانی که خریدن سهام را تجربه کند .

 

10 - به شخص دیگری تجربه های خود را انتقال دهید

زمانی که آموخته های خود را به دیگران آموزش دهید ، نه تنها سبب افزایش یادگیری می شود بلکه تسلط شما نسبت به موضوع نیز افزایش پیدا خواهد کرد . مزیت دیگر آموزش آموخته های خود به دیگران شناخت نقاط قوت و ضعف خودتان نیز می باشد .

 

کلام آخر

همانطور که گفتیم لازمه موفقیت و هماهنگی با تغییرات و شرایط جدید زندگی افزایش مهارت یادگیری می باشد . موارد گفته شده نه تنها سرعت یادگیری را افزایش خواهد داد بلکه به تثبیت شدن موضوع در ذهن نیز کمک خواهد کرد .

در ادامه بخوانید: مدیریت زمان در کنکور سراسری

منبع : 10 روش برای یادگیری سریع

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که به دنبال مهارت مورد علاقه تان بروید ؟ آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که موفقیت را تنها داشتن مدرک دانشگاهی می دانید ؟ برخی از افراد وجود دارند که تنها راه رسیدن به موفقیت را تحصیلات دانشگاهی می دانند .

لازم است بدانید که امروزه افراد با داشتن مهارت و همچنین کارت مهارت به موفقیت های چشمگیری دست پیدا خواهند کرد . از اهمیت داشتن کارت مهارت چه می دانید ؟ آیا می دانید داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای چه تاثیری در آینده شما خواهد داشت ؟

نکته مهم این است که افرادی که دارای کارت مهارت هستند یعنی نه تنها در آن رشته تخصص داشته بلکه مهارت انجام امور مربوط به آن را نیز دارند . بنابراین افرادی که به دنبال کسب مهارت هستند با داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای می توانند در مراکز مختلف مشغول به کار شوند .

 

کارت مهارت چیست

همانطور که می دانید امروزه بسیاری از مشاغل در حوزه های مختلف نیازمند دریافت کارت مهارت هستند ، در نتیجه کارگران بیش از هر چیز نیاز به کارت مهارت فنی و حرفه ای دارند . آیا می دانید کارت مهارت فنی و حرفه ای از چه جهت برای کارگران حائز اهمیت می باشد ؟

کارت مهارت یکی از مهم ترین شروط بیمه کاگری مهارتی بوده و همچنین با داشتن این کارت می توانید در لیست بیمه کارفرمایان قرار بگیرید و به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوید و همچنین از مزایای آن نیز بهره مند شوید .

کارت های مهارت را سازمان فنی و حرفه ای کشور که وابسته به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است صادر می کند . سازمان فنی و حرفه ای کشور از ادغام سه نهاد آموزشی در سال 1359 تشکیل شده و براساس ماده 151 قانون برنامه سوم متولی آموزش های رسمی و غیر رسمی کوتاه مدت در دو بخش دولتی و غیر دولتی است .

آیا می دانید فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از چه جهت حائز اهمیت می باشد ؟ در واقع لازم است بدانید که فعالیت های این سازمان و داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای به دلیل آموزش های علمی ، عملی و همچنین کاربردی از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود .

حتما بخوانید: ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای

 

نحوه دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای

برخی از افراد که مهارت لازم در رشته مورد نظر خود را نداشته برای اخذ گواهینامه مهارت باید از طریق یکی از مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای استان و محل اقامت خود ، دولتی و یا غیردولتی آموزش های لازم را کسب کرده و از طریق همان مرکز به آزمون معرفی شوند .

برای شرکت در آزمون ابتدا باید ثبت نام کرده و در آزمون های کتبی و عملی شرکت کرده و پس از اخذ نمره قبولی می توانند کارت مهارت فنی و حرفه ای را دریافت کنند . پیش از دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای لازم است با مراجعه به واحد آزمون اداره کل سازمان فنی و حرفه ای استان یا شهرستان خود نسبت به تایید صلاحیت و تکمیل پرونده خود اقدام کنند .

همچنین لازم است بدانید که داشتن کارت مهارت به دلیل ایجاد و افزایش تخصص و مهارت شغلی و کسب توانائی نیز کاربرد بسیاری دارد . افرادی که متقاضی دریافت کارت مهارت هستند پس از شرکت در آزمون های سنجش مهارت به منظور تعیین صلاحیت آن ها و پس از دریافت نمره قبولی می توانند کارت را دریافت کنند .

سازمان فنی و حرفه ای کشور مهم ترین کانون مهارتی و کاربردی کشور و مرتبط با سازمان بین المللی کار بوده و به عضویت رسمی سازمان جهانی آموزش های مهارتی درآمده است .

بیشتر بخوانید: انواع مدارک فنی و حرفه ای


 

داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای چه مزایایی دارد ؟

همانطور که گفتیم داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای بسیار حائز اهمیت بوده و افراد با داشتن این کارت می توانند در حوزه های مختلف مشغول به کار شوند . در ادامه قصد داریم مزایای داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای را بیان کنیم .

 

  • امکان ادامه تحصیل در در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بدون کنکور

  • بهره گیری از امکان ارتقا شغلی در محل کار

  • اخذ گواهینامه بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای

  • امکان ادامه تحصیل برای دیپلم ردی ها جهت اخذ دیپلم رسمی در زمان بسیار کوتاه

  • امکان جذب سریع در شرکت ها و موسسات مختلف

  • دریافت وام های مختلف 

  • جایگزین مدارک دانشگاهی به عنوان مدرک معادل

  • تبدیل دیپلم مهارت به 2 تا 8 سال سابقه کار

  • جهت اخذ پروانه کسب

  • امکان تدریس در آموزشگاه ها و دریافت کارت مربی گری با داشتن کارت مهارت

  • استفاده از گواهینامه مهارت به مدت 900 ساعت جهت مهاجرت و اعزام نیروی کار به خارج

  • مدرک اخذ شده مورد تایید سازمان جهانی کار

  • ارائه گواهینامه دریافتی جهت دریافت وام خود اشتغالی

  • معرفی کارآموزان فارغ التحصیل به موسسات و شرکت هایی که درخواست استخدام نیروی کار ماهر از آموزشگاه را دارند

  • تبدیل دیپلم مهارت به 2 تا 8 سال سابقه کار

1 – دوره آموزش 18 ماهه تربیت مربی برابر 2800 ساعت معادل 8 سال تجربه
2 – دوره آموزش 18 ماهه کارگر ماهر برابر 2700 ساعت معادل 7 سال تجربه
3 – دوره آموزش 9 ماهه کارگر درجه یک برابر 1200 ساعت معادل 6 سال تجربه
4 – دوره آموزش 6 ماهه کارگر درجه دو برابر 900 ساعت معادل 4 سال تجربه
5 – دوره آموزش مراکز جوار و ضمن کار ، آموزش ارتقا مهارت کمتر از 6 ماهه به تناسب مدت دوره ، حداکثر 3 سال تجربه

 

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم به دلیل باور غلط برخی از افراد که تنها راه موفقیت را تحصیلات و مدرک دانشگاهی می دانند ، افرادی هستند که با داشتن کارت مهارت می توانند در حوزه های مختلف مورد علاقه خود مشغول به کار شده و نه تنها به موفقیت برسند بلکه روز به روز در کار خود نیز پیشرفت کنند .

در واقع لازم است بدانید که اگر به حرفه ای علاقه دارید بدون درنگ به سراغ آن رفته و مهارت خود را در حوزه مورد نظر پرورش دهید تا در آینده بتوانید به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید . همچنین با داشتن مهارت و کارت مهارت می توانید به کمک وام خود اشتغالی کسب و کار مورد علاقه خود را نیز راه اندازی کنید .

در ادامه بخوانید: با خوداشتغالی رئیس خودتان شوید

منبع : کارت مهارت فنی و حرفه ای

  • mag heyva