heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا پلی تکنیک تهران یکی از دانشگاه های فنی و صنعتی در ایران بوده که در شهر تهران مستقر است . دانشگاه صنعتی امیر کبیر فعالیت خود را در سال 1337 تحت عنوان پلی تکنیک تهران آغاز کرده است .

 

پیشینه​

شکل گیری اولیه دانشگاه در آبان ماه 1335 بوده که در آن زمان هسته اولیه دانشگاه به عنوان پلی تکنیک تهران به منظور توسعه فعالیت های دو موسسه فنی " انستیتو تکنولوژی " و " هنرسرای عالی " شکل گرفت . 

در سال 1336 اولین دوره دانشجویان از طریق آزمون داخلی پذیرفته شده و از سال 1337 فعالیت آموزشی پلی تکنیک تهران به طور رسمی با 5 رشته مهندسی : برق و الکترونیک ، نساجی ، مکانیک ، شیمی و راه و ساختمان آغاز شد .

لازم است بدانید که با رشد تدریجی پلی تکنیک تهران تا سال 1357 بخش های دانشکده فنی ، دانشکده تربیت دبیر فنی و علوم ، دانشکده علوم پایه و کامپیوتر ، انستیتو تحصیلات تکمیلی و تحقیقات به دانشگاه اضافه شد .

 

سال 1357

از سال 1357 این مجموعه آموزشی به دانشگاه صنعتی امیرکبیر تغییر نام داد ، همچنین با گسترش سه پردیس بندرعباس ، گرمسار و ماهشهر به آن هم اکنون حدود 14000 دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند .

 

جایگاه

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه علوم کامپیوتر در رتبه بندی US World News and Reports در رتبه 90 قرار دارد ، همچنین پلی تکنیک تهران در سومین سال پیاپی در نظام رتبه بندی دانشگاه لایدن به عنوان برترین دانشگاه ایران معرفی شده است .

در اسفند سال 1393 خبر اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان رتبه اول در جمع دانشگاه های صنعتی کشور از طرف ISC اعلام گردید . در رتبه بندی موضوعی شانگهای در سال 2015 ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه 151-200 در زمینه ریاضیات قرار گرفت .

 

آموزش

دانشگاه امیرکبیر دارای معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی که زیر مجموعه های آن شامل مدیریت تحصیلات تکمیلی ، مدیریت امور آموزش و مدیریت آموزش های الکترونیکی و آزاد می شود .


سیاست جذب دانشجویان ممتاز

در سال های اخیر دانشگاه صنعتی امیر کبیر در راستای سیاست جذب دانشجویان ممتاز تسهیلاتی را ارائه می دهد که شامل اعطای کمک هزینه نقدی به رتبه های زیر 200 کشوری در کنکور کارشناسی و رتبه های اول تا سوم المپیادهای دانشجویی است .

پردیس ها و دانشکده های دانشگاه امیرکبیر
دانشگاه امیرکبیر دارای نه پردیس بوده که این پردیس های شامل دانشکده های مختلفی نیز می باشد که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد .

پردیس مدیریت و مهندسی صنایع 
دانشکده مدیریت علم و فناوری

دانشکده مهندسی صنایع 

پژوهشکده مدیریت و مهندسی صنایع
 

پردیس برق ، کامپیوتر و مهندسی پزشکی
دانشکده مهندسی برق

دانشکده مهندسی کامپیوتر

دانشکده مهندسی پزشکی

پژوهشکده فناوری اطلاعات ، ارتباطات و شبکه برق

 

پردیس مکانیک ، هوافضا و دریا
دانشکده مهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی هوافضا

دانشکده مهندسی دریا

پژوهشکده فناوری های مهندسی مکانیک

 

پردیس مواد و فرآیندهای پیشرفته
دانشکده مهندسی نساجی

دانشکده مهندسی شیمی

دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ

دانشکده مهندسی مواد و متالوژی

پژوهشکده مهندسی مواد و فرآیندهای پیشرفته

 

پردیس نفت ، عمران و معدن
دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست

دانشکده مهندسی معدن

دانشکده مهندسی نفت

پژوهشکده عمران ، زمین

 

پردیس علوم
دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر

دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی

پژوهشکده علوم

دانشکده شیمی

 

پردیس های خارج از مرکز
پردیس ماهشهر

پردیس گرمسار

پردیس بندرعباس

پردیس بین الملل

پردیس بین الملل کیش

 

گروه های آموزشی مستقل
گروه آموزشی زبان خارجی

گروه معارف و علوم انسانی 

گروه آموزشی تربیت بدنی

مرکز بین المللی زبان

 

گروه های بین رشته ای
رباتیک

مکاترونیک

نانو تکنولوژی

مهندسی فضایی و اویونیک

مهندسی انرژی

مهندسی فناوری اطلاعات

مهندسی خوردگی و حفاظت از مواد

مهندسی سواحل ، بنادر و سازه های دریایی

بیشتر بخوانید: آشنایی بیشتر با دانشگاه تهران

پژوهشکده و فناوری ساختمان امیر کبیر
دانشگاه پلی تکنیک تهران شامل 6 بخش پژوهشی بوده که در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد .

معاونت پژوهش و فناوری
یکی از بخش ها این دانشگاه پژوهش آن بوده که شامل مدیریت امور پژوهشی ، مدیریت توسعه نوآوری و فناوری  مدیریت ارتباط با صنعت ، مرکز اطلاع رسانی ، کتابخانه و نشر و همچنین اداره آزمایشگاه های تخصصی و خدمات فناوری می شود .


 

پژوهشکده های وابسته به پردیس
از دیگر قسمت های پژوهشی این دانشگاه که متعلق به پردیس های آن بوده و شامل پژوهشکده عمران و زمین ، پژوهشکده مهندسی مواد و فرآیندهای پیشرفته ، پژوهشکده فناوری های مهندسی مکانیک ، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات و شبکه برق ، پژوهشکده مدیریت و مهندسی صنایع همچنین پژوهشکده علوم خواهد شد .

 

پژوهشکده های مستقل
مانند بخش های موجود در دانشگاه ، این بخش نیز مستقل به دانشگاه امیرکبیر بوده و شامل پژوهشکده فناوری های نو ، پژوهشکده نفت ، گاز ، پتروشیمی ، پژوهشکده انرژی ، پژوهشکده هوافضا ، پژوهشکده آب ، محیط زیست و توسعه پایدار ، پژوهشکده ایمنی ، حمل و نقل هوشمند و همچنین پژوهشکده فناوری سلامت می شود .

 

نشریات امیرکبیر
دانشگاه امیر کبیر بخش مجزایی با عنوان نشریات دانشگاه داشته که شامل مهندسی عمران امیر کبیر ، مهندسی مکانیک امیر کبیر است .

 

آزمایشگاه مرکزی امیر کبیر​
دانشگاه امیرکبیر مانند دیگر دانشگاه های بنام کشور دارای آزمایشگاه مرکزی برای دانشجویان خود است .​


از افتخارات دانشگاه امیر کبیر چه می دانید
1 - کسب رتبه ممتاز در جشنواره خوارزمی و دریافت ده ها جایزه از این جشنواره

2 - کسب عناوین ارزنده توسط دانشجویان نخبه و خلاق از رقابت های مختلف علمی دانشجویی

3 - کسب رتبه اول ارتباط صنعت با دانشگاه و انجام طرح های مهم ملی

4 - ارتباطات بین الملل علمی دانشگاهی و امضا تفاهم نامه با دانشگاه های معتبر جهان

5 - جذب نخبگان و استعدادهای درخشان و اعطای تسهیلات به آنان

6 - برگذاری کنفرانس ها ، سمینارها و همایش های مختلف علمی در سطوح بین المللی و علمی

7 - پیشرو در پژوهش هسته ای و نقش آفرینی اساتید و دانشجویان در موفقیت کشور

8 - افتخار بهره مندی از " چهره های ماندگار " اساتید و دانشجویان نمونه کشور

9 - کسب عنوان قطب علمی در رشته های مهندسی مکانیک ، مهندسی شیمی ، مهندسی برق ، مهندسی نساجی ، مهندسی پزشکی ، مهندسی عمران ، مهندسی هوافضا ، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

 

دانش آموختگان سرشناس دانشگاه امیرکبیر
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست

حمید چیت چیان وزیر سابق نیرو

جواد نجم الدین مدیر عامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو

سید عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما

داوود میرباقری کارگردان تلویزیون

محمد سعیدی کیا وزیر سابق راه و ترابری

بها الدین ادب نماینده اصلاح طلب در دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی

علی عباسپور رئیس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

مجید شهریاری دانشمند هسته ای که در سال 1389 ترور شد و همچنین استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی

علیرضا بذرافشان نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون

محمد محمدی دروازه بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس

منبع : آشنایی بیشتر با دانشگاه صنعتی امیرکبیر

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

باز هم فضای مجازی باز هم مشکلات استفاده از اینترنت ، امروزه همه چیز در دست تغییر است حتی افراد ، نحوه زندگی کردن آن ها ، معاشرت و غیره . این مشکل از کجا سرچشمه می گیرد ؟ دنیای امروز تا حد زیادی از فضای مجازی پر شده است که مشکلات استفاده از آن را نمی توان انکار کرد.

بی شک شما هم یکی از کاربران فضای مجازی هستید اما آیا کاربر عادی یا فعال ؟ اغلب کاربران فعال فضای مجازی ساعت ها وقت خود را صرف وب گردی و شبکه های اجتماعی می کنند ، بی آنکه متوجه زمان از دست رفته شوند .

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کاش می توانستید زمان استفاده از فضای مجازی را کنترل کرده و بیشتر وقت خود را به دنیای بیرون از اینترنت اختصاص دهید ؟ نگران نباشید ، استفاده افراطی از فضای مجازی مشکلی غیرقابل حل نمی باشد و می توان آن را کنترل کرد .

چگونه می توان از آسیب فضای مجازی در امان ماند

همانطور که گفتیم امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی اغلب افراد زمان زیادی را صرف استفاده از فضای مجازی کرده و از محیط پیرامون خود غافل می شوند . در ادامه قصد داریم برخی از راه کارهای موجود برای حل این مشکل را بیان کنیم .

 

    این عادت همیشه آنلاین بودن را ترک کنید

شاید تا به حال افراد مختلفی را دیده باشید که زمان زیادی را صرف اینترنت کرده به طوریکه دیگر به دنیای واقعی و افراد آن اهمیت نمی دهند . اغلب افراد نه تنها از تلفن همراه بلکه از دیگر ابزارهای تکنولوژی مانند لب تاب و یا ساعت های هوشمند استفاده می کنند .

هر کدام از این دستگاه ها به روش های مختلفی ما را از رسیدن پیام های جدید مطلع می کنند ، صدای زنگ دستگاه های هوشمند یا لرزش آن ها خواه ناخواه افراد را ترغیب کرده که پیام ها و اعلان های جدید را بررسی کنند و در نتیجه همیشه آنلاین هستند .

 

 


    از کتاب مقیاس زندگی کمک بگیرید

برای ایجاد تعادل در زندگی بد نیست کتاب پرفروش مقیاس زندگی اثر برایان سولیس ( Brian Solis ) متخصص انسان شناسی دیجیتال را بخوانید . کتاب معروف مقیاس زندگی بی شک می تواند کمک بسیاری به شما در رابطه با کنترل استفاده از فضای مجازی کند .

این کتاب پر از یافته های ارزشمند ، تامل برانگیز و مفید می باشد ، که البته نوع نگارش نویسنده نیز در جذابیت کتاب بی تاثیر نیست . نحوه نگارش نویسنده هم درست مانند پیامی است که انتقال می دهد و همچنین با شوخ طبعی و بیان شیرین همراه است .

برایان سولیس نه تنها زبان شیرینی را در نحوه نگارش خود به کار برده است بلکه از تصاویر و نقاشی های سرگرم کننده و در عین حال جذاب استفاده کرده است . او همچنین بخش های گرافیکی در متن کتاب و سایر جلوه های هنری را در کتاب خود گنجانده است .

    حد تعادل را رعایت کنید

شاید تا به حال این جمله را خیلی دیده یا شنیده باشید که اکثر والدین بر تعادل استفاده از فضای مجازی تاکید می کنند . گاهی والدین به دلیل استفاده بیش از حد فرزندانشان از اینترنت از کوره در می روند ، آیا می توان استفاده افراطی از اینترنت را کاهش داد ؟

باید با فرزندان خود به صورت منطقی و دوستانه صحبت کنیم ، به آن ها بگوییم گرچه اینترنت نوعی تفریح برای آن ها به حساب می آید اما در کنار آن باید دیگر تفریح های سالم مانند ورزش کردن ، کتاب خواندن ، فیلم دیدن ، گردش با دوستان و غیره را نیز امتحان کنند .

با اینکه امروزه در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم اما برقراری تعادل و کنترل استفاده از فضای مجازی همچنان پر اهمیت است . با برقراری تعادل نه تنها قدردان نقش ارزشمند فضای مجازی در زندگی روزمره خود خواهیم بود بلکه از اثرات منفی آن دورمانده و از شادی ، سلامتی و خلاقیت نیز بهره مند خواهیم شد .

 

    برخی تاثیرات منفی استفاده بی رویه از فضای مجازی را انکار می کنند

در دنیای که فضای منفی تاثیرات بسیاری در زندگی مردم گذاشته است و همچنین نقش پر اهمیتی در زندگی آن ها دارد ، جا انداختن تاثیرات منفی آن سخت است . اغلب نوجوانان به دلیل علاقه بیش از اندازه به فضای مجازی ، تاثیرات مخرب آن را انکار می کنند .

در این هنگام باید گفت با خودتان روراست باشید ، کسی قرار نیست شما را از دنیای مجازی دور کند اما خودتان قضاوت کنید . به طور مثال می توان گفت دفترچه ای تهیه کنید و میزان استفاده روزانه از اینترنت را یادداشت کرده و اخر ماه آن را جمع بندی کنید .

کسانی که به طور افراطی از فضای مجازی استفاده می کنند ، در آخر ماه نه تنها تعجب می کنند بلکه به این باور می رسند که چه مقدار از وقت آن ها تلف می شود . افراد تنها خودشان متوجه خواهند شد که اینترنت برای آن ها مفید است یا خیر ، آموزنده است یا بیهوده ! پس خودتان تصمیم بگیرید .
 

    هدف زندگی خود را مشخص کنید

گاه برخی از افراد بی هدف که برنامه ای برای زندگی خود ندارند ، به طور افراطی از اینترنت استفاده می کنند . افراد باید در زندگی خود نه تنها هدف مشخصی داشته باشند بلکه باید برای خواسته های خود برنامه ریزی کرده و تلاش کنند .

هنگامی که هدفی مشخص داریم ، خیلی راحت تر می توانیم حواس پرتی های دیجیتال که به ما و هدفمان کمکی نمی کند را شناسایی کنیم و از شر آن ها خلاص شویم . زمانی که از این حواس پرتی ها خلاص شده و بر روی اهدافمان تمرکز کنیم احساس موفقیت و پیروزی خواهیم کرد .

داشتن هدف ما را از تمرکز چیزهای مخرب دور کرده و همچنین اجازه نمی دهد افکار منفی به سراغ ما بیاید . در نتیجه سبب خواهد شد همیشه به اهداف خود فکر کرده و باور داشته باشیم پیروزی های بزرگ در پیش رو ما وجود دارد .

 

 
کلام نهایی

آن هایی که اعتیاد به اینترنت پیدا کرده اند آیا تا به حال به ترک آن فکر کرده اید ؟ آیا می دانید اینترنت شما را از دنیای بیرون و حتی خانواده دور خواهد ؟ از همین الان شروع کنید ، تصمیم بگیرید و عمل کنید . 

دوری از اینترنت و کنترل استفاده از آن نه تنها ضرری به شما نمی رساند بلکه به مرور شاهد تاثیرات مثبت آن در زندگی نیز خواهید بود . موارد گفته شده می تواند به شما در کنترل استفاده از فضای مجازی کمک کند . در نهایت می توان گفت هر آنچه سرگرمی دیگری را دارید جایگزین اینترنت کنید .
در ادامه بخوانید: ذهن شما قدرت تغییر جهان را دارد

مطالب مرتبط

چیکار کنیم برای انجام کارهایمان وقت کم نیاریم...
در جامعه با چه سبک فکرهایی روبرو هستیم...
چگونه حافظه خود را می توان تقویت کرد...
 

منبع : فضای مجازی خلاقیت شما را تهدید می کند

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

بی حوصله ها بخوانید

خبر خوب این است که نه تنها افراد بی حوصله بلکه با انگیزه ترین افراد نیز می توانند مشکلات مسیر رسیدن به اهداف خود را شناسایی کنند . شاید شما فکر کنید که تنها افراد بی حوصله نمی توانند به اهداف خود برسند .

اینطور نیست حتی افراد هدفمند و جاه طلب نیز گاهی در مسیر رسیدن به اهداف خود به مشکل برخورده و در نیمه های راه سست می شود . خبر خوب دیگر این است که راه ها و روش هایی نیز وجود دارد که بتوانیم از شر مشکلات پیش رو خلاص شویم .


بی حوصلگی چیست
ابتدا لازم به ذکر است بدانید که هر بداخلاقی و خستگی نشان از بی حوصلگی نیست ، حتی می توان گفت در بهترین شرایط نیز ممکن است فرد دچار بی حوصلگی شده و خواه ناخواه خلق و خوی او تغییر پیدا کند .

نه تنها احساس عدم رضایت از یک فعالیت یا مسیر بلکه گاهی برخی از افراد در حال انجام فعالیت مورد علاقه خود باشند ، ممکن است در طی مسیر دچار بی حوصلگی شوند . بی حوصلگی حالتی از خستگی و یا کسالت می باشد که به سراغ فرد آمده و او را از انجام کار منصرف می کند .


بی حوصله ها ، برای خود انگیزه ایجاد کنید
آدمیزاد باید در طول زندگی خود به این نتیجه برسد که مشکل غیرقابل حل وجود ندارد ، همیشه می توان در سخت ترین شرایط یک روزنه امید پیدا کرده و از شر گرفتاری ها و مشکلات خلاص شد . بی حوصلگی نیز مانند دیگر مشکلات قابل حل می باشد .


بی حوصله ها معمولا افرادی بی انگیزه ، بی هدف ، خسته و نا امید بوده که فکر می کنند تحت هیچ شرایطی نمی توانند به خواسته های خود برسند . آیا واقعا همینطور است ؟ خیر ، روش های متعددی وجود داشته که در ادامه بیان خواهیم کرد تا بتوانید برای خود انگیزه ایجاد کنید .

 

دلیل بی حوصلگی خود را جستجو کنید
همانطور که می دانید شرایط زندگی افراد یکسان نمی باشد و به همین دلیل علت بی حوصلگی افراد نیز با یکدیگر متفاوت است . می توان گفت افراد به دلایل زیر دچار بی حوصلگی خواهند شد :

1 - گاهی شما را مجبور به انجام کاری می کنند که نه تنها از انجام آن می ترسید بلکه علاقه ای نیز به آن ندارید ، بنابرین به دنبال راه فرار از آن هستید ، همین موضوع شما را بی حوصله می کند .

2 - اغلب افرادی که در زندگی خواب کافی نداشته و یا ورزش نمی کنند نه تنها سلامتی خود را به خطر می اندازند بلکه دچار بی حوصلگی نیز خواهند شد .

3 - آن هایی که اعتماد به نفس پایینی دارند ، از انجام هر کاری ترسیده و از اینکه خودشان را به چالش بکشند ، فراری هستند و در طول زمان دچار بی حوصلگی خواهند شد .

4 - گاهی افراد برای انجام یک فعالیت شوق و ذوق از خود نشان می دهند و همین که به میانه راه رسیدند نه تنها اشتیاق خود را از دست داده بلکه دیگر توانایی ادامه مسیر را ندارند و همین موضوع آن ها را سردرگم خواهد کرد .

همیشه مراقب سلامتی خود باشید

امروزه با وضعیت اقتصادی جامعه و دیگر مشکلات زندگی ، افراد بیشتر از همیشه نیاز به انرژی و حس خوب دارند . بنابراین هر زمان که در زندگی احساس کمبود ، شکست و یا حتی ناراحتی کردید به فکر سلامتی خود بوده و کارهایی را انجام دهید که حس خوب به شما می بخشد .

همه افراد بعضی روزها نیاز دارند از محیط کار خود فاصله گرفته و استراحت یا ورزش کنند . به دنبال احساس خوب در زندگی خود باشید ، عادت هایی که اخیرا حال شما را بهتر کرده است را دنبال کنید . توجه به سلامتی می تواند انگیزه ای برای ادامه مسیر اهداف شما باشد ، پس به آن توجه کنید .

 

توانایی های خود را دست کم نگیرید
در برخی از مواقع افراد احساس پوچی ، کمبود اعتماد به نفس و بی ارزشی دارند ،  این ها می توانند تنها اثرات بی حوصلگی شما باشند . باید بدانید که همه افراد کامل نیستند ، نقص و کمبود در تمامی انسان ها وجود دارد .

آدمیزاد باید به این باور برسد که توان انجام هر کاری را دارد ، شما نیز به عنوان یک انسان باید توانایی های خود را نوشته و به دنبال پیشرفت و کسب توانایی های جدید باشید . اگر دیگران به موفقیت رسیده اند ، قدرت خارق العاده ای نداشته و حتما شما هم می توانید به شرطی که خود و توانایی هایتان را دست کم نگیرید .

 

به دنبال کارهایی بروید که از انجام آن ها می ترسید
شاید تا به حال از انجام کارهایی که می ترسیدید فرار می کردید ، اما امروز زمان مقابله با آن ها است و باید یاد بگیرید که در زندگی ریسک کرده و دست به انجام کارهایی بزنید که حتی از آن می ترسیدید .

به طور مثال افرادی هستند که از ورزش کردن فاصله می گیرند و ترس از شکست دارند . توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید بر نفس اماره خود غلبه کنید باید از شب قبل لباس های ورزشی خود را در کنار تخت قرار داده و صبح زمانی که بیدار می شوید با آن ها چشم تو چشم می شوید و یا حتی برای محکم کاری با دوست خود قرار باشگاه بگذارید .

در تمامی مسیر اهداف خود ، ثابت قدم بمانید
گاهی افراد در ابتدای مسیر رسیدن به اهداف خود نه تنها شوق بیشتری دارند بلکه بسیار مصمم تر عمل می کنند . آن ها در اول راه انگیزه بیشتری داشته و به سرعت به سوی اهداف خود حرکت می کنند . اغلب افراد در نیمه راه سرد شده و انگیزه خود را از دست می دهند . این بی انگیزگی چه صدمه ای می تواند به شما وارد کند ؟

افراد بی انگیزه در میانه راه تنها به این موضوع فکر می کنند که کاش در این مسیر قدم نمی گذاشتند و حتی این مسیر را انتخاب نمی کردند . می توان گفت میانه راه سخت ترین قسمت راه است ، زیرا هیجان اولیه از بین رفته و هنوز راه زیادی تا رسیدن به هدف باقی مانده است . 

این افراد باید در تمامی مسیر ثابت قدم عمل کرده و با انگیزه ، پشتکار و اشتیاق به سمت اهداف خود حرکت کنند و همچنین همواره به انتهای مسیر فکر کرده تا روزی بتوانند از نتیجه زحمات خود لذت برده و طعم شیرینی رسیدن به هدف را بچشند .

 

در زمان ناامیدی به فکر چاره باشید
بی شک تمامی افراد در زندگی خود مشکلات و گرفتاری های بسیاری دارند ، همیشه همه چیز در زندگی خوب و رضایت بخش نیست . برخی مواقع انسان در زندگی خود کم آورده و دیگر انگیزه ای برای ادامه راه ندارد . اما چاره چیست ؟

در این شرایط غلبه بر مشکلات و تلاش برای رهایی از شرایط نابسمان به شما کمک خواهد کرد تا بار دیگر بتوانید انگیزه پیدا کرده و به جلو حرکت کنید . وقتی بفهمید چطور در روزهای سخت به خود انگیزه دهید ، می توانید از مشکلات بزرگتر هم رد شوید .


 

کلام آخر
بی شک شما هم دچار بی حوصلگی شده اید ، گاه توان رویارویی با این موضوع را داشته اید و گاه نیز در هنگام مشکلات کم آورده اید . روش های گفته شده را امتحان کنید تا بار دیگر با اشتیاق و انگیزه به مسیر خود ادامه دهید .

منبع : بی حوصله ها بخوانید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

چقدر به آینده فکر می کنید ؟ آیا از آینده خود یا حتی فردا اطلاعی دارید ؟ تا چه میزان در زندگی خود ریسک پذیر هستید ؟ نمی دانید در آینده چه پیش می آید و همین موضوع شما را نگران کرده است ؟ آیا فکر می کنید اگر در شرایط دیگری زندگی می کردید ، ترس از آینده نداشتید ؟

این روزها در بین اکثر مردم نگرانی از آینده موج می زند ، شاید این نگرانی ها به دلیل وضعیت اقتصادی ، شرایط زندگی و دیگر گرفتاری و مشکلات افراد باشد . انسان هیچ گاه نمی تواند نگرانی ها را از خود دور کند ، زیرا زندگی روزمره افراد پر از ابهام و اتفاقات گوناگون است .

اما نگران نباشید ، می توان ترس از آینده را تا حدود کاهش داد زیرا تمام این ترس ها و هیجانات منفی ساخته ذهن انسان می باشد . کسی از فردای خود حتی از یک ساعت دیگر نیز اطلاعی ندارد ، اما این طبیعت آدمیزاد است که از آینده بترسد .

برخی از افراد بر این باور هستند که اگر با برنامه ریزی و فکر آینده پیش روند ، می توانند آینده و اتفاقات پیش رو را کنترل کنند . اما اینطور نیست ! انسان هیچگاه نمی تواند اختیار آینده را در دست بگیرد ولی باید خود را برای بحران های احتمالی آینده آماده کنید .

چه بسا افرادی هستند که به دلیل ترس از آینده نامعلوم بسیاری از تصمیم های مهم را نگرفته و گام های بزرگ را برنمی دارند و به همین دلیل از ریسک پذیری نیز دوری می کنند . در ادامه برخی از راهکارهای مقابله با ترس از آینده را بیان خواهیم کرد ، همراه ما باشید .


روش های تاثیر گذار برای ترس از آینده نامعلوم
همانطور که گفتیم برخی از نگرانی ها و ترس از آینده ساخته ذهن است بوده که همواره به سراغ افراد می آید . این هیجانات منفی تاحدودی قابل کنترل بوده و می توان آن ها را کاهش داد .

 

همیشه غول مرحله آخر را در نظر بگیرید
گاهی انسان ها به دلیل اتفاقات احتمالی که مشخص نیست رخ می دهد یا خیر ! از آینده می ترسد . در اینجا افراد باید از خود بپرسند بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد چیست ؟ فکر کردن به غول مرحله آخر گاه می تواند به شما کمک کند که ترس خود از آینده را کاهش دهید .

با در نظر گرفتن بدترین احتمالات متوجه خواهید شد که دنیا به آخر نرسیده و ترس های ما آنچنان که فکر می کردیم بزرگ نبوده اند . بی شک برخی از اتفاقات احتمالی آینده در زندگی تاثیر گذار می باشند اما زندگی را برای افراد متوقف نخواهند کرد .

هنگام نگرانی و ترس خود را مشغول کنید
همانطور که گفتیم اغلب این ترس ها ساخته ذهن انسان می باشد بنابراین هنگامی که هیجانات منفی به سراغ شما می آید خود را سرگرم کرده تا ذهن شما مشغول شود . برخی از افراد روش های مختلفی مانند ورزش ، خواب ، تفریح و غیره را برای سرگرم کردن خود استفاده می کنند .


 

اغلب اتفاقات احتمالی در آینده رخ نمی دهد
فرض کنید از مدیرعامل خود خواسته ای دارید اما به دلیل ترس از واکنش او توانایی بیان آن را ندارید اما زمانی که خواسته خود را بیان کرده و عکس العمل او را دیدید ! با خود می گویید : همین بود ؟ من از این ترس داشتم ؟ می توان گفت فکر و خیال بیشتر از واقعیت افراد را می ترساند .


به آخرین باری که ترس داشته اید فکر کنید

همه افراد در زندگی ترس داشته و حتی گاهی شکست نیز خورده اند ، آخرین باری که ترسیده اید چه شد ؟  آیا دنیا به آخر رسید ؟ آیا شما دیگر نتوانستید مسیر رسیدن به اهداف خود را طی کنید ؟ اینطور نیست . به احتمال زیاد از پس مشکلات خود برآمدید .

شاید از نظر شما شرایط آنگونه که می خواستید پیش نرفته و به خواسته های خود نرسیده اید ، اما اگر خوب فکر کنید متوجه خواهید شد شکست همیشه بد نیست ! شکست گاهی قدم اول رسیدن به موفقیت است .

 

می توانید به کمک دیگران به ترس از آینده غلبه کرد
گاهی روزها را بی دلیل با ترس و استرس آینده می گذرانیم ، بدون آنکه بدانیم این ترس از کجاست و یا چگونه می توان آن را کنترل کرد . اگر به مرحله ای رسیدیم که ترس از آینده را کنترل کردیم می توانیم با آینده نیز روبرو شویم .

شاید برخی از افراد به دلیل غرور بی جا کمک گرفتن از دیگران را بی شخصیتی خود می دانند ، اما اینطور نیست ! کمک گرفتن از دیگران هیچ مشکلی ندارد و به حال خوب طرفین کمک خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: غرور سقوط از عرش به فرش است
مثبت اندیش باشید
بی شک کسانی که ترس از آینده دارند ، توانایی مثبت اندیشی نیز نداشته و نمی توانند موفقیت های خود را تجسم کنند ، اما لازم به ذکر است بدانید که باور اهداف خود و تجسم آن ها می تواند استرس و ترس شما را از آینده کاهش دهد .

شما باید نتیجه دلخواه خود را تصور کنید ،  آن را برای خود تصویرسازی کنید . باید بدانید که تصویر سازی قدرت بالاتری از رویا پردازی داشته و حس پیروزی و لذت رسیدن به اهداف را در شما به وجود می آورد .

 

با خدا حرف زده و طلب کمک کنید
همیشه به یاد داشته باشید که پروردگار محافظ شما بوده و در شرایط سخت زندگی می تواند به شما کمک کند . راز و نیاز با معبود و طلب کمک از او نه تنها به شما آرامش می بخشد بلکه ترس و استرس را از شما دور خواهد کرد .


به خود ایمان داشته باشید

تمامی افراد در زندگی نه تنها ضعف هایی دارند بلکه صاحب توانایی هایی هستند که شاید در وجود دیگر افراد نباشد . حتی افراد شجاع و توانمند نیز شکست را تجربه کرده اند اما خود را باور داشته و دست از تلاش برنداشتند .

برای شکست مشکلات به خودباوری برسید ، خودباوری چیست ؟ یعنی اینکه خودمان باید به خودمان شجاعت و جسارت دهیم تا بتوانیم با آینده و ترس از اتفاقات احتمالی مواجه شویم . باید بدانید که نگرانی و ترس از آینده هم باعث نمی شود اوضاع به خوبی و خوشی سپری شود .


 

کلام آخر
شاید پس از خواندن این مقاله به این نتیجه برسید که تمامی ترس ها و استرس هایی که از رویارویی با آینده داشته اید ، بی دلیل بوده است . شما هم می توانید برای مقابله با ترس های آینده خود از روش هایی که گفتیم استفاده کنید . اگر روش دیگری نیز جز موارد گفته شده دارید ، با در میان بگذارید تا دیگر افراد نیز از تجربیات شما آگاه شوند . 

منبع : برای روبرو شدن با آینده دل شیر پیدا کنید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

چرا تحصیل در خارج از کشور ؟ این فکر از کجا سرچشمه می گیرد ؟ چرا فکر می کنید اگر تحصیلات تکمیلی را در خارج از کشور بگذرانید موفق تر خواهید شد ؟ آیا خانواده یا جامعه باعث شده است همچنین تصمیمی را بگیرید ؟

پیش از آنکه جوانب مختلف تحصیل در خارج از کشور را بیان کنیم ، به خاطر تصمیمی که گرفتید به شما تبریک می گوییم . زیرا مسیر ادامه تحصیل یک راه پر پیچ و خم می باشد که تنها افراد با انگیزه آن را انتخاب کنند .

پیش از آنکه تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفته باشید ، به معایب و مزایای آن فکر کرده اید ؟ آیا شما وابستگی شدید به خانواده دارید ؟ تا به حال زمانی را دور از خانواده سپری کرده اید ؟ این سوالات را در تنهایی و خلوت از خود بپرسید و پس از آن تصمیم بگیرید .

همانطور که می دانید تحصیل در خارج از کشور به سادگی نیست ؛ دوری از خانواده ، کشور غریب ، هزینه های زندگی ، فرهنگ جدید ، تنهایی و غیره از جمله مسائلی می باشد که هر فردی توانایی روبرو با را ندارد .

در ادامه قصد داریم برخی از سوالات را که لازم است پیش از اقدام به ادامه تحصیل در خارج از کشور از خود بپرسید را بررسی کنیم . آشنایی و بررسی سوالات زیر این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا بتوانید با دید باز و عاقلانه تصمیم به تحصیل در خارج از کشور بگیرید .


حتما بخوانید: چرا تحصیل در خارج از کشور


از خود بپرسید ...
آیا تا پیش از این در خارج از کشور تحصیل یا زندگی کرده اید ؟
برخی از داوطلبان ممکن است تا پیش از اینکه تصمیم به تحصیل در خارج از کشور بگیرند ، در کشور دیگری تحصیل یا زندگی کرده باشند . به طور مثال ممکن است داوطلبان مقطع دکتری ، تحصیلات کارشناسی ارشد خود را نیز در خارج از کشور گذرانده باشند .

این داوطلبان تجریه تحصیل و زندگی در یک کشور دیگر را داشته و برای گذراندن مسیر آن ها را یاری خواهد کرد . در واقع می توان گفت تجربه تحصیل و زندگی در خارج از کشور الزامی نمی باشد ، تنها می تواند فرد را با شرایط جدید پیشرو آشنا خواهد کرد .

 

برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ، دانشگاه اولویت دارد یا دانشگاه مقصد ؟
گاه برخی از افراد تنها به دلیل خوش آب و رنگ بودن کشورهای خارجی تصمیم به تحصیل در کشور غریبه را می گیرند ؛ اما این طرز فکر درست است یا خیر ؟ بی شک این طرز تفکر غلط می باشد .

افرادی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرند ، یعنی می خواهند برای آینده و موفقیت خود سرمایه گذاری کنند . اگر تنها کشور محل تحصیل برای شما اولویت داشته و بی توجه به دانشگاه باشید ، این سرمایه گذاری حیف و میل خواهد شد .

 


پس از فارغ التحصیلی ، چه برنامه ای در کشور خود یا کشور محل تحصیل دارید ؟
تنها تحصیلات نمی تواند شما را به اهدافتان برساند و سبب موفقیت شما در زندگی شود ، بی شک شغل آینده شما مهم است . تا به حال به شغل و محل کار خود فکر کرده اید ؟ آیا برای پایان تحصیلات خود برنامه ریزی خاصی دارید ؟

توصیه می کنیم پیش از آنکه تصمیم به ادامه تحصیل در کشور خود یا کشورهای دیگر بگیرید ، با فارغ التحصیلان رشته خود صحبت و مشورت کنید . به طور مثال از آن ها بپرسید که از شغل خود راضی هستند ؟ تا چه مدت پس از فارغ التحصیلی شغل مورد نظر خود را پیدا کرده اند ؟

در نتیجه پس از بررسی پاسخ های این افراد می توانید برای آینده و تحصیل در کشور خود یا کشورهای خارجی تصمیم گرفته و همچنین باید در مورد اشتغال در کشور خود یا کشور محل تحصیل نیز فکر کنید .

 

مزایای تحصیل در کشورهای خارجی تا چه حدی برای شما حائز اهمیت است ؟
شاید تا به حال دیده یا شنیده باشید که افراد تنها برای خوش آب و رنگ بودن کشورهای خارجی و بسیاری از دلایل شخصی دیگر تصمیم به خروج از کشور می گیرند ، این افراد را فاکتور بگیرید .

افراد دیگر هستند که نه تنها به آینده خود و موفقیت بلکه به آشنایی با یک فرهنگ جدید ، شبکه سازی با دیگر افراد کشورهای مختلف و کسب تجربه های جدید تصمیم به خروج از کشور می گیرند . در نتیجه می توان گفت پیش از خروج از کشور اهداف خودتان را مشخص کنید !

بیشتر بخوانید: از مزایا و معایب مهاجرت چه می دانید

آیا به آینده کاری در کشور خود یا کشور مقصد فکر کرده اید ؟
نکته مهم اینجا است که تنها ادامه تحصیل مهم نیست ، فرد باید بتواند پس از تحصیلات تکمیلی خود شغل مناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا کنند . لازم به ذکر است اگر بخواهید در کشور خارجی ادامه تحصیل دهید ، با افرادی آشنا خواهید شد که می توانند شما را در پیدا کردن شغل کمک کند ؛ اما آیا می خواهید در خارج از کشور نیز اشتغال پیدا کنید ؟

ممکن است پس از ادامه تحصیل در خارج از کشور به وطن بازگردید ، آیا با کسی آشنایی دارید که بتواد به پیدا کردن شغل مورد نظر به شما کمک کند ؟ این موارد پس از ادامه تحصیل بسیار مهم می باشد که پس از خروج از وطن باید به آن ها توجه کنید .


 

تفاوت هزینه تحصیل در خارج از کشور و کشور خود را می دانید
همانطور که می دانید فراهم کردن شرایط تحصیل در خارج از کشور به همین سادگی نیست ، افرادی که تصمیم به خروج از کشور می گیرند باید هزینه تحصیل ، زندگی ، پوشاک ، خوراک و غیره را برآورد کنند .

البته می توان گفت کسانی که فاند یا بورسیه تحصیلی می شوند نسبت به داوطلبان دیگر هزینه کمتری را برای زندگی و تحصیل دارند . البته بسیاری از داوطلبان نیز نه تنها به تحصیل بلکه به کسب درآمد و کارهای دانشجویی در خارج از کشور فکر کرده اند .

تا به حال این سوالات را از خود پرسیده اید ؟ آیا با خواندن این مقالات تصمیم جدیدی گرفته اید ؟ توصیه می کنیم پیش از آنکه هر تصمیمی در مورد خروج از کشور بگیرید تمامی جوانب تحصیل در خارج از کشور را بررسی کرده و سپس انتخاب کنید .
منبع : قبل از تحصیل در خارج از کشور از خود پرسیده اید که ...

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

تمامی افراد پس از شرکت در دانشگاه به فکر کار و درآمد هستند ، این امر طبیعی است زیرا اغلب افراد تنها به دلیل کسب درآمد به دنبال تحصیل و دانشگاه می روند . حال این سوال پیش می آید که آیا همه افراد شغل مورد علاقه خود را پیدا می کنند ؟

در خوش بینانه ترین حالت می توان گفت افراد در محلی که به آن علاقه داشته یا در سمت مورد علاقه خود مشغول به کار خواهند شد . آیا این افراد در تمام مراحل کار خود خستگی ناپذیرند ؟ آیا ممکن است مشکلی در کار آن ها پیش بیاید که سبب دل زدگی آن ها شود ؟

فرض کنید به فرسودگی شغلی دچار شده اید و اکنون در حال کار کردن هستید ، آیا ممکن است زمانی حس کنید که نمی توانید کارهایتان را طبق برنامه ریزی پیش ببرید ؟ آیا ممکن است کارفرما شما در آخرین لحظه از شما بخواهد کاری انجام دهید ؟ تا به حال پیش آمده است که رئیستان در ثانیه های اخر شما را به ماموریت بفرستد ؟

اگر موارد گفته شده در حین کار برای شما نیز پیش آمده باشد ، احتمالا احساس درماندگی کرده و حس می کنید اختیار کارتان از دست شما درآمده است . حال باید چه کنید ؟ چگونه می توانید این مشکل به وجود آمده را برطرف کنید ؟

تنها راهی که پیش رویتان است ، تعیین حد و مرز در محیط کار است . برخی از راهکارها وجود دارند که علاوه بر ایجاد حد و مرز در کارتان سبب احترام بین کارمندان و کارفرما و بهره وری بیشتر خواهد شد که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد .


راهکارهای ایجاد حد و مرز در محیط کار
همانطور که می دانید به دلیل پیشرفت چشمگیر تکنولوژی تعادل بین کار و زندگی بهم خورده است ، به طوریکه هنگامی که در منزل هستیم ، مدیران می توانند از کارمندان خود بخواهند که کارهای عقب افتاده را انجام دهند ، اما واقعا این مسئله صحیح نیست .

اضطراب و درماندگی در کار سبب می شود که فرد نه تنها به فرسودگی شغلی بلکه افراد تمایلی به کار کردن و ارتباط برقرار کردن با مدیر و دیگر اعضای شرکت نداشته باشند ، در نتیجه تنها خودمان هستیم که می توانیم به دیگران اجازه دهیم چطور با ما رفتار کنند .

حتما بخوانید: سوالایی که قبل از قبول شغل باید از خود بپرسید
حد و مرز را تعیین کنید
همانطور که گفتیم به دلیل پیشرفت تکنولوژی ممکن است رئیستان از شما بخواهد که زمانی که سرکار نیستید ، به ایمیل ها پاسخ دهید یا اینکه در دقیقه نود شما را به ماموریت بفرستد ، در این هنگام چکار باید انجام دهید ؟

در مورد مواردی که برایتان مهم است باید مرز گذاری کنید ، به طور مثال به او بگویید زمانی که در خانه و کنار خانواده هستید ، نمی توانید به ایمیل ها پاسخ دهید یا به او بگویید یک هفته پیش از ماموریت و قرار های کاری شما را مطلع کند .


 

وظایف شغلی خود را روز اول مشخص کنید
پیش از آنکه تصمیم به کار گرفتید باید در مورد وظایف شغلی خود از مدیرتان بپرسید ، در آخر پس از اینکه به نتیجه رسیدید ، فهرستی از وظایف خود تهیه کنید و به همراه مدیرتان آن ها را اولویت بندی کنید .

این فهرست به شما کمک زیادی خواهید کرد که در آینده با رئیس خود به مشکل نخورید ؛ همینطور در پایان می توانید بر سر اولویت ها با کارفرما خود مذاکره کرده و به توافق برسید .

 


بی رودروایسی گفتگو کنید
پس از آنکه با کارفرما در مورد وظایف شغلی خود و اولویت آن ها صحبت کرده و فهرست آن را تهیه کردید ، می توانید به طور شفاف و بی رودوایسی در مورد وظایف خود با دیگر کارمند خود نیز صحبت کنید .

به طور مثال می توانید به همکاران خود گوشزد کنید که غیر از زمان های کاری با شما تماس نگیرند ، برای آن ها مشخص کنید که در چه زمانی پاسخگو آن ها هستید یا برای آن ها مشخص کنید در تعطیلات نمی توانید به آن ها پاسخ دهید مگر در موارد ضروری .

 

هنر " مکث کردن " را یاد بگیرید
به طور کلی می توان گفت پیش از آنکه با هر کاری موافقت کرده و پاسخ دهید ، مکث کنید و در مورد آن به خوبی فکرده کرده و سپس پاسخ دهید . به طور مثال ممکن است رئیس شما بدون هماهنگی با شما بخواهد که به یک قرار کاری برید ؟ در این زمان چه باید کرد ؟

پیش از آنکه پاسخ دهید ، حتما مکث کنید زیرا گاهی ممکن است اگر با عجله پاسخ دهید ، ناخودآگاه جواب مثبت دهید . مکث کردن به شما فرصت می دهد تا برنامه هایتان را مرور کرده و بررسی کنید که آیا با اولویت های شما تداخل دارد یا خیر . 

 

وظایف خود را دسته بندی کنید
شما ممکن است در طول روز وظایف مختلفی را داشته باشید و بخواهید که تمام آن ها را انجام دهید اما فرصت کافی نداشته باشید . در نتیجه می توانید وظایف مختلف خود را در دسته های مختلفی مانند دسته زیر جایگذاری کنید و پس از آن به امور خود رسیدگی کنید .

دسته انجام دادنی

دسته عقب انداختنی

دسته واگذار کردنی

دسته رها کردنی

بیشتر بخوانید: از ویژگی های افراد با انگیزه چه می دانید

" نه گفتن " را یاد بگیرید
گاهی ممکن است به دلیل اینکه با مدیر خود رودروایسی داشته و نمی توانید با او به طور شفاف صحبت کنید ، مخالفت نکرده و کارهایی را که حتی در حیطه وظایف شما نیست را انجام دهید . این رفتار صحیح نیست ، شما باید در هر موقعیتی هستید که هستید ، نه گفتن را یاد بگیرید .

حتی می توانید زمانی که تنها هستید انقد این کلمه را با خود تکرار کرده تا بتوانید از آن استفاده کنید . " نه گفتن " شاید سخت به نظر آید اما می تواند در طی مراحل زندگی به شما کمک کرده تا بتوانید از شرایط سخت زندگی خلاص شوید .


 

در روابط خود مرز مشخص ، معین کنید
گاهی ممکن است رئیس شما وقت و بی وقت در اتاق شما را بزند و حتی در مورد کوچیکترین مسائل بخواهد با شما جلسه بگذارد ، اما این صحیح نیست . یکی از راه های ایجاد حد و مرز ، تهیه صورت جلسه است .

صورت جلسه به شما کمک می کند تا اختیار امورتان را در دست بگیرید و در برخورد با کارفرما و حتی همکاران خود چارچوب تعیین کنید و همینطور بتوانید در جایگاه رهبری ظاهر شوید .

 

خود را برای هر عکس العملی آماده کنید
چارچوب بین کارفرما و همکاران خود تعیین کردید ، حال باید منتظر واکنش ها و بازخوردهای منفی آن ها باشید . در این مواقع باید احساسات خود را کنترل کرده و به صورت منطقی با دیگران برخورد کرده و مشکل به وجود آمده را مدیریت کنیم .

در نهایت می توان گفت اگر بتوانید در برخورد با کارفرما و در محیط کار موارد گفته شده را اعمال کنید ، نه تنها بهره وری بیشتری خواهید داشت بلکه با آرامش خاطر می توانید به کار خود ادامه دهید .

منبع : آیا شما هم به درماندگی در کار دچار شده اید

 
  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

هر داوطلب کنکوری پیش از انجام هر کاری حتی درس خواندن باید مدیریت زمان داشته باشد ، آیا با نحوه مدیریت کردن زمان آشنا هستید ؟ از اهمیت مدیریت زمان آگاهی دارید ؟ اگر بتوانید غول مرحله اول کنکور را شکست دهید ، بی شک تمامی مراحل را نیز می توانید با موفقیت پشت سر بگذارید .

فرض کنید در جلسه کنکور هستید و به دلیل کمبود زمان فرصت کافی برای پاسخگویی به سوالاتی که حتی اغلب آن ها را بلد هستید ندارید ! این مشکل از کجا سرچشمه می گیرد ؟ مدیریت زمان از مهم ترین کارهایی است که هر داوطلب کنکور باید در ابتدا شروع کار خود داشته باشد .

در نتیجه می توان گفت فردی که مدیریت زمان داشته باشد نه تنها مشکلی در درس خواندنش پیش نمی آید بلکه در آزمون های آزمایشی و حتی کنکور نیز سوالی باقی نمی ماند که در اثر کمبود وقت موفق به پاسخگویی آن ها نشود .

از مدیریت زمان چه می دانید ؟ آیا تا به حال برای شروع و انجام کارهای خود زمان را مدیریت کرده اید ؟ از تاثیرات مثبت مدیریت زمان چه می دانید ؟ آیا می دانید گام اول برنامه ریزی ، مدیریت زمان می باشد ؟

مدیریت زمان چیست
آیا تا به حال افرادی را دیده اید که با وجود زمان کمی که دارند بیشتر از دیگران به کارهای خود می رسند ؟ یا می توان گفت افرادی هستند که با وجود زمان یکسان نمی توانند به کارهای خود حتی کوچک نیز برسند ؟ تنها دلیل آن فقط و فقط مدیریت زمان و چگونه برنامه ریزی کردن می باشد .

مدیریت زمان فرآیند نظم دادن ، تنظیم و چگونگی تقسیم زمان برای انجام فعالیت های روزمره ، کاری ، تحصیلی و غیره فرد می باشد . در واقع مدیریت زمان این امکان را فراهم می کند تا بتوانید هوشمندانه تر کار کنید نه سخت و پیچیده تر .

از جمله مزایای مدیریت زمان می توان به کاهش اضطراب و استرس ، پیشرفت و در نتیجه موفقیت در حرفه خود ، بهره وری و کارآیی بیشتر ، فراهم شدن فرصت های بیشتر برای موفقیت و پیشرفت و در نتیجه رسیدن به هدف مورد نظر اشاره کرد .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مدیریت زمان

از تکنیک های مدیریت زمان چه می دانید
شما کنکوری ها نیز همیشه استرس وقت را دارید ؟ به دلیل اضطراب زمان باقی مانده تا کنکور نمی توانید به درستی درس بخوانید ؟ مدام زیر فشار والدین و دیگران هستید ؟ دیگر نگران نباشید ، می توانید با تکنیک های مدیریت زمان که در ادامه بیان خواهیم کرد ، استرس هایتان را از بین ببرید .

 

هنگام مطالعه عوامل مزاحم را حذف کنید
چگونه درس می خوانید ؟ آیا اتاق شخصی برای درس خواندن دارید ؟ زمانی که درس می خوانید تلویزیون خانه شما روشن است ؟ هنگام درس خواندن تلفن همراه شما کجاست ؟

موارد ذکر شده می تواند از عوامل بروز مزاحمت و افزایش زمان درس خواندن شما باشد . تا به حال فکر کرده اید که عوامل ذکر شده بازدهی مطالعه را کاهش می دهند ؟ اما چاره چیست و چه کار باید انجام دهید ؟

زمانی که تصمیم به مطالعه گرفتید تلویزیون را خاموش کرده و تلفن همراه خود را در جای دیگری که از شما دور باشد قرار دهید . اگر با افراد دیگری زندگی می کنید حتما هنگام مطالعه در یک اتاق جداگانه باشید و درس بخوانید .

 

تقویم روزانه درست کنید
شما برای یک روز چگونه برنامه ریزی می کنید ؟ آیا برای خود مشخص می کنید که چه کارهایی را باید انجام دهید ؟ می توانید برای انجام امور روزانه خود تقویم درست کنید ، به طور مثال تمام کارهایی را که نیاز است در روز انجام دهید را مشخص کرده و در تقویم وارد کنید .

در موارد دقیق و حساس تر حتی می توانید زمان انجام فعالیت های خود اعم از کاری و تحصیلی را مشخص کرده و توسط یادآورهایی که به طور اتوماتیک در گوشی تان تنظیم کرده اید ، این زمان های مشخص شده را به شما گوشزد کنند .

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور سراسری

خودتان را مجبور به انجام برنامه تان کنید
شاید تا به حال تجربه کرده باشید که یک برنامه ایده آل برای خود تنظیم کرده اما در به اجرا درآوردن برنامه موفق نشده اید . مشکل از کجاست ؟ آیا اشکال از نحوه برنامه ریزی کردن شما می باشد ؟ بله درسته ! تنها نوشتن یک برنامه ایده آل کافی نیست باید بتوانید آن را عملی کنید .

شما ملزم به نوشتن برنامه ای هستید که با روحیات ، عادات ، زمان خواب ، استراحت و غیره شما هماهنگی داشته باشد ، در غیر اینصورت برنامه تنظیم شده بی نتیجه خواهد بود . البته لازم به ذکر است بدانید که برای گرفتن نتیجه بهتر از برنامه خود نیاز به زمان و تمرکز دارید و سعی کنید خودتان را مجبور به انجام برنامه کنید .

 

سعی کنید صبح ها زود بیدار شوید
شاید فکر کنید که صبح بیدار شدن سخت است و نمی توانید از خواب خود بگذرید اما شاید از جمله کسانی باشید که صبح هنگام توانایی بیشتری برای درس خواندن داشته و بهتر مفاهیم را متوجه می شوند ؛ در نتیجه می توانید امتحان کنید که از جمله کدام افراد هستید .

البته می توان گفت اغلب افراد در صبح ها کارآیی بیشتری دارند ، کسانی که صبح ها حتی نیم ساعت زودتر از دیگران بیدار می شوند زمان بیشتری برای مطالعه داشته و یا حتی می توانند در این زمان به کارهای شخصی خود نیز برسند .


 

کوتاه استراحت کنید
از جمله نکات مهمی که در برنامه ریزی باید به آن توجه کنید ، زمان های استراحت شما می باشد ؛ برنامه بدون زنگ تفریح بی نتیجه خواهد بود . برای هر کدام از برنامه های روزانه خود ، زنگ استراحت 10 الی 15 دقیقه ای در نظر گرفته و بیشتر از آن استراحت نکنید .

می توانید از زنگ های تفریحی که دارید نهایت استفاده را ببرید ، از جمله کارهای مثبتی که می توانید در زمان استراحت خود انجام دهید می توان به انجام حرکات کششی ، خوردن تغذیه مقوی ، پیاده روی ، گوش دادن به موسیقی دلخواهتان و غیره اشاره کرد .

 

موارد گفته شده در مدیریت زمان کنکور شاید ساده به نظر برسند اما کمتر کسانی هستند که در عملی کردن برنامه خود موفق می شوند . تا به حال برنامه ریزی کرده اید ؟ آیا همیشه در برنامه خود موفق بوده اید ؟ علت شکست در برنامه ریزی خود را چه می دانید ؟

منبع : مدیریت زمان ، غول مرحله اول کنکور

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

باز هم عید آمده و امید داریم سال دیگری نیز در کنار خانواده و تمام کسانی که دوستشان داریم ، باشیم . بهار نوید بخش تازگی ، نو شدن ، تصمیمات جدید و شروع یک زندگی جدید می باشد ، برخی از افراد هستند که در سال جدید تصمیم به تغییر دادن زندگی خود می کنند .

شما چطور ؟ به فکر تغییر و تحول زندگی خود در عید نوروز هستید ؟ چه برنامه ای برای سال جدید خواهید داشت ؟ آیا می دانید افراد موفق در تعطیلات نوروز چگونه عمل می کنند ؟ نوروز امسال چه تفاوتی با سال های گذشته خواهد داشت ؟

تعطیلات عید یک فرصت خوب و مناسبی است که می توانیم برای سال جدیدمان برنامه ریزی کرده و در راستای رسیدن به اهدافمان عمل کنیم . در واقع منظور تنها کار و فعالیت در نوروز نیست ، بلکه باید در کنار تفریح و خوش گذرانی با خانواده ، در راستای رسیدن به هدف خود تلاش کنیم .


افراد موفق در نوروز چه می کنند ؟
آیا از برنامه ریزی و مدیریت زمان افراد موفق اطلاعاتی دارید ؟ در واقع افراد موفق و هدفمند در تعطیلات و اوقات فراغت نیز متفاوت از دیگر افراد عمل می کنند . توصیه ما این است که در این نوروز مانند افراد موفق عمل کنید ؛ به طور مثال :

 

در کنار رسیدن به هدف ، برای خانواده وقت می گذارند
شاید تا به حال افرادی را دیده باشید که آنقدر خودشان را سرگرم کار و فعالیت کرده اند که دیگر فرصتی برای دید و بازدید آشنایان حتی والدین خود را نیز ندارند ، اما در سال جدید تصمیم گرفته اند بیشتر صله رحم را به جا آورند .


 

وقت برای رسیدن به یکی از علایق خود می گذارند
شاید تا به حال علایق بسیاری داشته اید که فرصت رسیدن به آن را نداشته و همیشه دور از دسترس شما قرار دارند . عید فرصت مناسبی می باشد که به دنبال علایق خود بروید ، در واقع در کنار این مسیر ، ذهن شما پرورش یافته و هدف های جدیدتری را نیز دنبال خواهید کرد .

حتما بخوانید: افراد با انگیزه چه شکلی اند

به فکر سلامت جسم خود هستند
ورزش نه تنها به سلامت جسمانی شما بلکه به وضعیت روحی و روانی تان نیز کمک خواهد کرد . شاید تا پیش از این مشغله کاری به شما فرصت ورزش و فعالیت جسمی نمی داد ، اما می توانید نوروز را غنیمت شمارده و بار دیگر به سراغ ورزش بروید .

 


از فضای مجازی تا حد امکان دور می شوند
امروزه بسیاری ازافراد درگیر شبکه های مجازی شده و اغلب وقت خود را صرف اینترنت گردی می کنند . با آمدن سال جدید می توانید از این عادات بد فاصله گرفته و آن ها را ترک کنید . البته نمی توان گفت به طور کامل از فضای مجازی دور شوید ولی تا حد امکان این ارتباط را کنترل کنید .

 

به مسافرت می روند
اغلب افراد شاغل و یا حتی خانه دار فرصت رفتن به مسافرت و گردشگری را نداشته و زمان خود را درد خانه سپری کرده اند . نوروز می تواند فرصت خوبی برای رفتن به سفر و استفاده بهینه از تعطیلات باشد .

 

اولویت را برای انجام کارهای مهم می گذارند
برخی از افراد هستند که هر روز و یا هر آخر هفته کارهای تکراری و روزمره خود را انجام می دهند ، نوروز زمان مناسبی برای متحول شدن و دوری از انجام کارهای تکراری است . می توانید کارهایی که حائز اهمیت هستند را جایگزین فعالیت های روزانه و تکراری خود کنید .

 

برای آینده برنامه ریزی خواهند کرد
افراد موفق بر این باور هستند که تنها راه موفقیت آن ها برنامه ریزی می باشد ، اغلب آن ها نه تنها برنامه ریزی هفتگی دارند بلکه برای ماه و سال های آینده خود نیز برنامه ریزی می کنند . افراد موفق می دانند که اگر برای اهداف کوتاه مدت خود برنامه ریزی نداشته باشند ، دسترسی به اهداف بلندشان نیز غیرممکن خواهد بود .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مدیریت زمان

روابط اجتماعی شان را افزایش خواهند داد
بسیاری از افراد در طی سال به دلیل مشغله کاری و حتی تحصیلی ، فرصت دید و بازدید از دوستان و آشنایان خود نداشته اند . آن ها نوروز و تعطیلات آن را فرصت خوبی برای ارتباط با دیگران و رفت و آمد می دانند .

 

با افراد جدید آشنا می شوند
شاید تا به حال افرادی را دیده باشید که توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران را نداشته و مدام در حال فرار از جمع دوستان و خانواده هستند . اما افراد موفق به دلیل روابط اجتماعی بالا می توانند با افراد جدید آشنا شده و دوستان بسیاری برای خود پیدا کنند .

 

به دستاورد و اهداف خود فکر می کنند
همانطور که گفتیم افراد موفق نه تنها برای آینده خود برنامه ریزی می کنند بلکه به دستاورد و داشته هایشان نیز فکر می کنند . آن ها در طول هفته یا ماه زمانی را به فکر کردن در مورد حال و آینده خود اختصاص می دهند .


 

به دنبال آرامش ذهن هستند
اغلب افراد بی توجه به سلامت ذهن و جسم خود ، تمام وقت خود را صرف فعالیت و کار می کنند ، اما این مسیر درست است ؟ خیر ! افراد موفق زمان مناسبی را برای مدیتیشن و فعالیت های ذهن می گذارند تا بتوانند با روحیه خوب به مسیر رسیدن به اهدافشان ادامه دهند .

 

به فعالیت های فرهنگی ، هنری و غیره می پردازند
همانطور که می دانید امروزه بسیاری از خانه ها آپارتمانی و بسیاری از مشاغل اداری شده است ، اما راه گریز از این چهار دیواری ها کجاست ؟ گاه افراد برای ساعاتی هم که شده به فعالیت هایی مانند آشپزی ، تدریس ، موزاییک کاری ، گل کاری یا غیره می پردازند .

 

مهم تر از همه ، خود را برای سال جدید آماده می کنند
افراد موفق در کنار تمامی فعالیت های نام برده شده ، به فکر شارژ کردن خود در سال جدید هستند ، آن ها می دانند سالی دیگر از راه می رسد و باید با پشتکار و اهداف جدید ، تلاش کنند . اغلب افراد نه تنها در زمان فراغت خود به اهداف خود فکر نمی کنند بلکه زمان خود را تنها با استراحت از دست خواهند داد .

کدام یکی از ویژگی های افراد موفق در شما وجود دارد ؟ آیا با خواندن این مقاله به برنامه ریزی خود در سال آینده فکر کرده اید ؟ این مقاله چه تغییراتی در ذهن شما ایجاد کرده است ؟

منبع : در نوروز مانند افراد موفق رفتار کنید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

یکی از دغدغه های دانش آموزان و دانشجویان امروزی تحصیل در خارج از کشور می باشد ، اما آیا می دانید که کدام کشور برای تحصیل مناسب است ؟ از شرایط تحصیل در خارج از کشور چه می دانید ؟ آیا می دانید شرایط تحصیل در هر کشور چگونه است ؟

شاید تصور کنید این موضوع تنها یک رویا دست نیافتنی باشد ؛ اما اینطور نیست . پیش از اینکه اقدام به تحصیل در خارج از کشور کنید ، بهتر است با شرایط تحصیل در هر کشور و مزایا و معایب آن آشنا شوید و سپس تصمیم بگیرید .

از نظر شما کدام کشور برای ادامه تحصیل بهتر است ؟ کدام دانشگاه را برای تحصیلات انتخاب کرده اید ؟ از شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف اطلاعاتی دارید ؟ توصیه می کنیم پیش از آنکه اقدامات لازم برای خروج از کشور را فراهم کنید ، تمام جوانب کشور مقصد و همچنین دانشگاه مورد نظر خود را بسنجید .

من برای انتخاب یک کشور چه عواملی را باید در نظر بگیرم
بی شک تمام افرادی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرند ، به دانشگاه و کشور مقصد فکر کرده و تمام شرایط را در نظر گرفته اند ، شرایطی از جمله :

هزینه تحصیل در دانشگاه

آب و هوا کشور

هزینه زندگی در کشور مقصد 

بورسیه تحصیلی

مدت زمان تحصیل در دانشگاه در مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری

شغل های دانشجویی حین تحصیل و غیره

 


تحصیل در کدام کشور
هر کدام از داوطلبان ، تحصیل در خارج از کشور مورد علاقه خود را انتخاب می کنند ، گاه نیز معیار افراد تنها بار علمی آن کشور و دانشگاه های موجود در آن می باشد . در ادامه قصد داریم شرایط تحصیل در برخی از کشور ها را بیان کنیم .

 

ادامه تحصیل در کشور آلمان
هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان بوده که البته این موضوع شامل دانشگاه های خصوصی نمی شود .

زبان تحصیل آلمانی و در مواردی انگلیسی نیز می باشد .

مدت زمان تحصیل برای مقطع کارشناسی 4 سال ، ارشد 2 سال و دکتری بین 3 تا 5 سال می باشد .

هزینه زندگی به طور متوسط برای یک ماه بین 500 تا 600 یورو می باشد ، همچنین شرایط کار حین تحصیل نیز در آلمان وجود دارد .

 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های آلمان

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه شده

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

پروپوزال برای مقطع دکتری

 

ادامه تحصیل در کشور کانادا
مدت زمان تحصیل در کشور کانادا برای کارشناسی 4 سال ، ارشد 2 سال و دکتری بین 3 تا 5 سال می باشد

زبان تحصیل در دانشگاه های کانادا انگلیسی و در مواردی فرانسوی است

هزینه تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی برای یک سال به طور متوسط 20000 دلار ، برای مقطع کارشناسی ارشد 12000 دلار و برای مقطع دکتری 10000 دلار می باشد .

البته لازم به ذکر است بدانید شرایطی برای فاند و یا بورسیه تحصیلی کانادا مخصوصا برای مقطع ارشد و دکتری وجود داشته که در صورت دریافت هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا کم خواهد شد و یا در مواردی به صورت کامل پوشش داده می شود .

 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های کانادا

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه رسمی

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

حتما بخوانید: آیا میزان بورسیه تحصیلی کانادا برای زندگی در آن کشور کافی است
ادامه تحصیل در کشور اتریش
مدت زمان تحصیل در کشور اتریش برای کارشناسی 4 تا 5 سال ، ارشد 2 تا 3 سال و دکتری بین 3 تا 5 سال می باشد

زبان تحصیل آلمانی و در مواردی انگلیسی است

هزینه های تحصیل در اتریش در گذشته رایگان بوده اما امروزه بین 400 تا 800 یورو برای هر ترم تحصیلی می باشد که به دانشگاه و رشته مورد نظر متقاضی بستگی دارد . 

البته لازم به ذکر است بدانید که داوطلبانی که بتوانند از دانشگاه های اتریش پذیرش بگیرند ، می توانند از بورسیه تحصیلی اتریش که انواع مختلفی داشته و تا ماهیانه 700 یورور نیز می باشد ، استفاده کنند .


 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های اتریش

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه رسمی

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

داشتن مدرک قبولی در دانشگاه های ایران برای مقطع لیسانس

حتما بخوانید: بورسیه تحصیلی چیست

ادامه تحصیل در کشور ایتالیا
مدت زمان تحصیل در کشور ایتالیا برای کارشناسی 4 تا 6 سال ، ارشد 2 تا 3 سال و دکتری بین 3 تا 4 سال می باشد

زبان تحصیل در ایتالیا ، ایتالیایی و در مواردی انگلیسی نیز می باشد

تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر مقرون به صرفه تر می باشد ولی این هزینه برای دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد .

 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های ایتالیا

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه رسمی

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

 

ادامه تحصیل در کشور ترکیه
مدت زمان تحصیل در کشور ترکیه برای کارشناسی 4 سال ، ارشد 2 تا 3 سال و دکتری بین 4 تا 5 سال می باشد

زبان تحصیل در ترکیه ، ترکی یا استانبولی است

هزینه تحصیل در کشور ترکیه بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر افراد دارد ، در واقع شهریه بسیاری از رشته ها در دانشگاه های دولتی برای یک سال به طور میانگین 1500 لیر ترکیه می باشد . اما این مبلغ برای دانشگاه های خصوصی تا سالیانه 20000 دلار نیز ممکن است باشد .

 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های ترکیه

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان ترکی تومور و یا مدرک زبان انگلیسی

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه رسمی

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

 

ادامه تحصیل در کشور نیوزلند
زبان تحصیل در این کشور انگلیسی می باشد

مدت زمان تحصیل در کشور نیوزلند برای کارشناسی 4 تا 5 سال ، ارشد 2 سال و دکتری بین 4 تا 5 سال می باشد

هزینه تحصیل در نیوزلند با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر داوطلبان متفاوت بوده و این هزینه در مقطع کارشناسی بین 18000 تا 30000 دلار ، برای مقطع ارشد و دکتری بین 10000 تا 15000 دلار می باشد .

 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های نیوزلند

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان 

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه رسمی

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

 

ادامه تحصیل در کشور امریکا
​زبان تحصیل در این کشور انگلیسی می باشد

مدت زمان تحصیل در کشور امریکا برای کارشناسی 4 سال ، ارشد 2 سال و دکتری بین 4 تا 6 سال می باشد

هزینه تحصیل در امریکا با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر داوطلبان متفاوت بوده و این هزینه در مقطع کارشناسی بین 14000 تا 20000 دلار ، برای مقطع ارشد و دکتری بین 15000 تا 22000 دلار می باشد .

 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های امریکا

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان 

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه رسمی

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

 

ادامه تحصیل در کشور چین
​زبان تحصیل در این کشور انگلیسی و چینی می باشد

مدت زمان تحصیل در کشور چین برای کارشناسی 3 تا 4 سال ، ارشد 1 تا 2 سال و دکتری بین 3 سال می باشد

هزینه تحصیل در چین با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر داوطلبان متفاوت بوده و این هزینه در مقطع کارشناسی بین 10000 تا 41000 یوان ، برای مقطع ارشد و دکتری بین 20000 تا 60000 یوان می باشد .

 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های چین

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان 

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه رسمی

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

 

ادامه تحصیل در کشور استرالیا
​زبان تحصیل در این کشور انگلیسی می باشد

مدت زمان تحصیل در کشور استرالیا برای کارشناسی 4 سال ، ارشد 1 تا 2 سال و دکتری بین 3 تا 4 سال می باشد

هزینه تحصیل در استرالیا با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر داوطلبان متفاوت بوده و این هزینه در مقطع کارشناسی بین 15000 تا 33000 دلار استرالیا ، برای مقطع ارشد و دکتری بین 14000 تا 37000 دلار استرالیا می باشد .

 

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های استرالیا

انگیزه نامه

توصیه نامه ( حداقل دو مورد )

مدرک زبان 

گواهی و ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه رسمی

رزومه تحصیل به زبان انگلیسی

 

آیا با خواندن این مقاله تصمیم گرفته اید که در کدام کشور تحصیل کنید ؟ شرایط پذیرش کدام یک از دانشگاه ها را دارید ؟ امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای ادامه تحصیل و آینده خود گرفته باشید .

منبع : کدام کشور را برای تحصیل انتخاب می کنید

  • mag heyva
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • mag heyva