heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

چرا تحصیل در خارج از کشور ؟ این فکر از کجا سرچشمه می گیرد ؟ چرا فکر می کنید اگر تحصیلات تکمیلی را در خارج از کشور بگذرانید موفق تر خواهید شد ؟ آیا خانواده یا جامعه باعث شده است همچنین تصمیمی را بگیرید ؟

پیش از آنکه جوانب مختلف تحصیل در خارج از کشور را بیان کنیم ، به خاطر تصمیمی که گرفتید به شما تبریک می گوییم . زیرا مسیر ادامه تحصیل یک راه پر پیچ و خم می باشد که تنها افراد با انگیزه آن را انتخاب کنند .

پیش از آنکه تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفته باشید ، به معایب و مزایای آن فکر کرده اید ؟ آیا شما وابستگی شدید به خانواده دارید ؟ تا به حال زمانی را دور از خانواده سپری کرده اید ؟ این سوالات را در تنهایی و خلوت از خود بپرسید و پس از آن تصمیم بگیرید .

همانطور که می دانید تحصیل در خارج از کشور به سادگی نیست ؛ دوری از خانواده ، کشور غریب ، هزینه های زندگی ، فرهنگ جدید ، تنهایی و غیره از جمله مسائلی می باشد که هر فردی توانایی روبرو با را ندارد .

در ادامه قصد داریم برخی از سوالات را که لازم است پیش از اقدام به ادامه تحصیل در خارج از کشور از خود بپرسید را بررسی کنیم . آشنایی و بررسی سوالات زیر این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا بتوانید با دید باز و عاقلانه تصمیم به تحصیل در خارج از کشور بگیرید .


حتما بخوانید: چرا تحصیل در خارج از کشور


از خود بپرسید ...
آیا تا پیش از این در خارج از کشور تحصیل یا زندگی کرده اید ؟
برخی از داوطلبان ممکن است تا پیش از اینکه تصمیم به تحصیل در خارج از کشور بگیرند ، در کشور دیگری تحصیل یا زندگی کرده باشند . به طور مثال ممکن است داوطلبان مقطع دکتری ، تحصیلات کارشناسی ارشد خود را نیز در خارج از کشور گذرانده باشند .

این داوطلبان تجریه تحصیل و زندگی در یک کشور دیگر را داشته و برای گذراندن مسیر آن ها را یاری خواهد کرد . در واقع می توان گفت تجربه تحصیل و زندگی در خارج از کشور الزامی نمی باشد ، تنها می تواند فرد را با شرایط جدید پیشرو آشنا خواهد کرد .

 

برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ، دانشگاه اولویت دارد یا دانشگاه مقصد ؟
گاه برخی از افراد تنها به دلیل خوش آب و رنگ بودن کشورهای خارجی تصمیم به تحصیل در کشور غریبه را می گیرند ؛ اما این طرز فکر درست است یا خیر ؟ بی شک این طرز تفکر غلط می باشد .

افرادی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرند ، یعنی می خواهند برای آینده و موفقیت خود سرمایه گذاری کنند . اگر تنها کشور محل تحصیل برای شما اولویت داشته و بی توجه به دانشگاه باشید ، این سرمایه گذاری حیف و میل خواهد شد .

 


پس از فارغ التحصیلی ، چه برنامه ای در کشور خود یا کشور محل تحصیل دارید ؟
تنها تحصیلات نمی تواند شما را به اهدافتان برساند و سبب موفقیت شما در زندگی شود ، بی شک شغل آینده شما مهم است . تا به حال به شغل و محل کار خود فکر کرده اید ؟ آیا برای پایان تحصیلات خود برنامه ریزی خاصی دارید ؟

توصیه می کنیم پیش از آنکه تصمیم به ادامه تحصیل در کشور خود یا کشورهای دیگر بگیرید ، با فارغ التحصیلان رشته خود صحبت و مشورت کنید . به طور مثال از آن ها بپرسید که از شغل خود راضی هستند ؟ تا چه مدت پس از فارغ التحصیلی شغل مورد نظر خود را پیدا کرده اند ؟

در نتیجه پس از بررسی پاسخ های این افراد می توانید برای آینده و تحصیل در کشور خود یا کشورهای خارجی تصمیم گرفته و همچنین باید در مورد اشتغال در کشور خود یا کشور محل تحصیل نیز فکر کنید .

 

مزایای تحصیل در کشورهای خارجی تا چه حدی برای شما حائز اهمیت است ؟
شاید تا به حال دیده یا شنیده باشید که افراد تنها برای خوش آب و رنگ بودن کشورهای خارجی و بسیاری از دلایل شخصی دیگر تصمیم به خروج از کشور می گیرند ، این افراد را فاکتور بگیرید .

افراد دیگر هستند که نه تنها به آینده خود و موفقیت بلکه به آشنایی با یک فرهنگ جدید ، شبکه سازی با دیگر افراد کشورهای مختلف و کسب تجربه های جدید تصمیم به خروج از کشور می گیرند . در نتیجه می توان گفت پیش از خروج از کشور اهداف خودتان را مشخص کنید !

بیشتر بخوانید: از مزایا و معایب مهاجرت چه می دانید

آیا به آینده کاری در کشور خود یا کشور مقصد فکر کرده اید ؟
نکته مهم اینجا است که تنها ادامه تحصیل مهم نیست ، فرد باید بتواند پس از تحصیلات تکمیلی خود شغل مناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا کنند . لازم به ذکر است اگر بخواهید در کشور خارجی ادامه تحصیل دهید ، با افرادی آشنا خواهید شد که می توانند شما را در پیدا کردن شغل کمک کند ؛ اما آیا می خواهید در خارج از کشور نیز اشتغال پیدا کنید ؟

ممکن است پس از ادامه تحصیل در خارج از کشور به وطن بازگردید ، آیا با کسی آشنایی دارید که بتواد به پیدا کردن شغل مورد نظر به شما کمک کند ؟ این موارد پس از ادامه تحصیل بسیار مهم می باشد که پس از خروج از وطن باید به آن ها توجه کنید .


 

تفاوت هزینه تحصیل در خارج از کشور و کشور خود را می دانید
همانطور که می دانید فراهم کردن شرایط تحصیل در خارج از کشور به همین سادگی نیست ، افرادی که تصمیم به خروج از کشور می گیرند باید هزینه تحصیل ، زندگی ، پوشاک ، خوراک و غیره را برآورد کنند .

البته می توان گفت کسانی که فاند یا بورسیه تحصیلی می شوند نسبت به داوطلبان دیگر هزینه کمتری را برای زندگی و تحصیل دارند . البته بسیاری از داوطلبان نیز نه تنها به تحصیل بلکه به کسب درآمد و کارهای دانشجویی در خارج از کشور فکر کرده اند .

تا به حال این سوالات را از خود پرسیده اید ؟ آیا با خواندن این مقالات تصمیم جدیدی گرفته اید ؟ توصیه می کنیم پیش از آنکه هر تصمیمی در مورد خروج از کشور بگیرید تمامی جوانب تحصیل در خارج از کشور را بررسی کرده و سپس انتخاب کنید .
منبع : قبل از تحصیل در خارج از کشور از خود پرسیده اید که ...

  • ۹۹/۰۱/۱۷
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی