heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

امروزه با وجود شرایط پیش آمده و همچنین وجود مشکلات اقتصادی اکثر افراد به دنبال کسب درآمد بیشتر بوده و برای آن نیز تلاش بسیاری می کنند . می توان گفت کمتر کسی وجود دارد که از پول زیاد خوشش نیامده و به دنبال آن نیز نباشد .

بی شک تا به حال فکر کرده اید که افراد پولدار و ثروتمند چطور به این جایگاه رسیده اند ؟ رمز موفقیت آن ها چیست ؟ یا چطور پس انداز می کنند ؟ در ادامه برخی از روش های مهم در پس انداز کردن که شیوه بسیاری از افراد پولدار نیز می باشد را بیان خواهیم کرد .

 

اهمیت پس انداز کردن در زندگی

شاید عجیب به نظر برسد اما افراد ثروتمند که حتی نیاز مالی نیز نداشته ، بخشی از سرمایه خود را پس انداز خواهند کرد . بی شک در زندگی افراد هزینه های زندگی متفاوت بوده ؛ در نتیجه برای پس انداز کردن نیاز به یک برنامه ریزی مناسب و همچنین مدیریت پول می باشد .

از جمله نکات کلیدی در پس انداز کردن می توان به برنامه ریزی مالی اشاره کرد ؛ افراد با داشتن برنامه ریزی مالی بهتر می توانند هزینه های زندگی را مدیریت کرده و در نتیجه پس انداز خوبی نیز داشته باشند .

ممکن است برخی از افراد خیلی دیر به فکر پس انداز کردن و مدیریت هزینه های زندگی خود باشند ؛ چه بسا بهتر است پس انداز کردن را از دوران کودکی شروع کرد تا در برهه ای از زندگی بتوان بهترین استفاده را اندوخته های مالی خود داشت .

حتما بخوانید: صرفه جویی در هزینه های زندگی


 

راهکارهای مختلف پس انداز کردن ثروتمندان

همانطور که گفتیم حتی افراد پولدار و ثروتمند نیز که نیاز مالی نداشته ، پس انداز می کنند . گاهی نحوه پس انداز کردن آن ها می باشد که منجر به موفقیت و افزایش سرمایه آن ها شده است . به همین منظور در ادامه برخی از راهکارهای پس انداز کردن افراد ثروتمند را بیان خواهیم کرد :

 

1 - آینده نگری

فرقی نمی کند چقدر درآمد دارید اما توصیه می کنیم به جای لذت بردن و پول خرج کردن در زمان حال ، به آینده نیز فکر کنید . تمرکز به آینده سبب خشنودی و رضایت خواهد شد ؛ به همین منظور بیشتر از حال به آینده فکر کنید .

 

2 - کاهش هزینه های کم اهمیت 

بی شک اغلب افراد هنگام خریدهای بزرگ حواس جمع بوده و اشتباه نخواهند کرد . در مقابل در زمان خرید کردن های کوچک و کم اهمیت بی توجه هستند ؛ با این وجود که اندوخته های هزینه های کم هستند که در زندگی کارساز خواهد بود .

 

3 - مدیریت هزینه های زندگی

حتی افرادی که درآمد بالایی نیز داشته ، برای هزینه های زندگی خود برنامه ریزی خواهند کرد ؛ به طوری که مقدار درآمد ماهیانه و هزینه های زندگی خود را مشخص کرده و سپس مقداری را نیز برای پس انداز کردن می گذارند .

 

4 - ایجاد محدودیت در خرید کردن

اغلب افراد علاقه دارند که بدون هیچ حد و مرزی خرید کنند ؛ بی آنکه به آینده و سرمایه گذاری فکر کنند . اما این روش غلط است . افراد باید در هنگام خرید کردن برای خود محدودیت ایجاد کرده و مبنای آن را تنها رضایت دیگران و یا برتری خود ندانند .

 

5 - تلاش کنید

برخی از افراد بر این باور هستند که افراد ثروتمند دیگر کار نکرده و تنها استراحت می کنند ؛ اما اینطور نیست . افراد موفق و یا پولدار حتی ممکن است بیشتر از افراد معمولی نیز به فکر آینده و اندوختن مال باشند . به همین منظور نه تنها برای آینده خود سرمایه گذاری کرده بلکه پس انداز نیز می کنند .


6 - تخفیف گرفتن هنگام خرید

تخفیف گرفتن همیشه خوب بوده ؛ چه بسا بهتر است کالاهایی را خریداری کنید که نه تنها ارزش بالایی داشته بلکه تخفیف نیز داشته باشند . ثروتمندان علاقه دارند که پولشان بیشترین ارزش را داشته و به همین منظور در معامله هایی وارد خواهند شد که سود خوبی نیز داشته باشد .

حتما بخوانید: آموزش های مالی برای سرمایه گذاری


 

سایر راهکارهای مختلف پس انداز کردن ثروتمندان

7 - زیاد پس انداز کردن

در واقع می توان گفت یکی از دلایلی که ثروتمندان با بی پولی مواجه نمی شوند ، زیاد پس انداز کردن می باشد . ممکن است برخی از افراد فکر کنند که ثروتمندان دیگر پس انداز نکرده و تنها پول خود را صرف خرید ، تفریح کردن و غیره می کنند ؛ اما اینطور نیست .

 

8 - حذف خرج های بیهوده در زندگی

شاید عجیب به نظر برسد اما ثروتمندان پول خود را بیهوده خرج نکرده و اغلب خریدهای بیهوده را در زندگی شان حذف خواهند کرد . با توجه به تفاوت شرایط های زندگی ، خرج های بیهوده را مشخص کرده و از هزینه کردن برای آن ها جلوگیری کنید .

 

9 - عاقلانه خرج کردن اندوخته های مالی

گاهی افراد در زندگی خرج های ناچیزی داشته که به آن ها اهمیت نخواهند داد ؛ اما اهمیت خرج های ناچیز کم کم به مقدار قابل توجهی تبدیل خواهند شد . به همین دلیل می توان گفت اگر پول های اندک را جمع کرده و همچنین خرج های ناچیز زندگی را کاهش داد می توان نه تنها پس انداز کرد بلکه به سرمایه خوبی نیز دست پیدا کرد .

 

10 - پیروی از فرمول میلیونرها

بی شک افراد هنگام کسب درآمد ابتدا نیازهای ضروری خود را برطرف کرده سپس باقیمانده پولشان را پس انداز خواهند کرد ؛ اما میلیونرها اینگونه پس انداز نخواهند کرد . یک فرد پولدار در ابتدا بخشی از درآمد خود را صرف اهداف مالی و یا پس انداز خود اختصاص داده و سپس باقیمانده آن را صرف نیازهای خود خواهد کرد .

 

در نهایت

راهکارهای بیان شده تنها بخشی از عادت های میلیاردرها برای پس انداز و کسب سرمایه بوده ؛ بی شک شما هم می توانید در آینده به یک فرد پولدار تبدیل شوید . نکته مهم این است که در زندگی حتی با وجود سرمایه کم نیز ، پس انداز کردن لازم و ضروری است .

در واقع می توان گفت پس انداز کردن نه تنها یک پشتوانه مالی بوده بلکه سبب آرامش خاطر فرد ، اعتماد به نفس ، کاهش استرس و اضطراب در زندگی و غیره خواهد شد . در انتخاب نوع سرمایه گذاری و یا پس انداز کردن نیز می توانید خودتان و یا به کمک دیگران تصمیم بگیرید .

در ادامه بخوانید: با حداقل هزینه فرزندان خود را بزرگ کنید

منبع : چگونه پس انداز کنیم

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی