heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

آیا شما در زندگی تان اراده دارید ؟ کدام یک از کارهای خود را با اراده انجام داده اید ؟ وجود اراده در فرد چه تاثیری خواهد داشت ؟ آیا می توان گفت یکی از فاکتورهای رسیدن به موفقیت ، اراده افراد می باشد ؟ از روش های تقویت اراده چه می دانید ؟

در واقع با داشتن یک اراده قوی نه تنها می توان با سختی ها زندگی مبارزه کرده بلکه به اهدافمان نیز برسیم . در نتیجه وجود اراده در زندگی و همچنین تقویت آن در زندگی اهمیت داشته و تاثیر مثبت خواهد گذاشت .

بی شک تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده است که در مسیر رسیدن به اهدافتان خسته شده و دیگر توانایی ادامه مسیر را ندارید ؛ حال چاره چیست ؟ ابزاری که می تواند به فرد در ادامه مسیر کمک کند ، تنها اراده او می باشد .

 

مفهوم اراده

لازم است بدانید که جمله معروف خواستن ، توانستن است ؛ نشان دهنده قدرت و اهمیت اراده افراد می باشد . یعنی اگر کسی علاقه مند به کاری بوده با وجود تمام موانع و مشکلات سر راهش می تواند موفق شده و به پیروزی دست پیدا کند .

در واقع می توان گفت اراده یکی از صفات افراد بوده ؛ به نوعی می توان گفت اراده یک رقابت بین دو بخش کسب لذت های آنی و لذت های بلند مدت در افراد می باشد . افرادی که اراده داشته نه تنها به حال فکر نکرده بلکه با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری مسیر رسیدن به موفقیت را طی خواهند کرد .

برخی از عوامل ممکن است اراده فرد را در مرحله ای ضعیف کرده و سبب شود فرد از حرکت بایستد . از جمله موارد تضعیف کننده اراده افراد می توان به استرس ، اضطراب ، ترس از شکست ، خستگی ، لذت های آنی و زودگذر و غیره اشاره کرد .

بی شک کسب لذت های آنی در زندگی بد نیست ؛ اما برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باید مسیرهای طولانی مدت را طی کنید . به طور کلی می توان گفت اهداف و آرزوهای بزرگ در لحظه قابل بدست آوردن نبوده و نیاز به زمان دارند .

به طور مثال اگر می خواهید در رشته مورد علاقه و یا یک شغل و حرفه ای که همیشه دوست داشته اید ، برسید باید بی وقفه و در طولانی مدت تلاش کنید . در نتیجه باید اراده خود را قوی کرده و بتوانید به اندازه ای که نیاز است تلاش کنید .

حتما بخوانید: رمز موفقیت در کنکور


 

روش های تقویت اراده در افراد

همان طور که گفتیم در جهت رسیدن به موفقیت های تحصیلی ، شغلی و هر آن چیزی که برای شما بزرگ است ؛ نیاز به یک اراده قوی دارد . در ادامه برخی از روش های تقویت اراه را بیان خواهیم کرد :

 

کاهش اراده انجام کارها

بی شک انجام هر کاری در زندگی نیاز به اراده داشته ؛ به همین دلیل توصیه می شود تا میزان اراده خود را برای انجام کارهایتان کم کنید . در این صورت دیگر نیاز به تقویت اراده و صرف انرژی زیاد برای کارهای دیگر نخواهید بود .

 

کسب اراده بیشتر

به نوعی می توان گفت اراده فرد نیاز به شارژ و تقویت کردن داشته ؛ در نتیجه نیاز است تا برای تقویت اراده مراقب ذهن خود بوده و ورزش های مختلفی برای تقویت مغز و با تمرکز ذهن انجام دهید . در صورت تقویت ذهن و مغز خود می توانید اراده بیشتری نیز کسب کرده و همچنین آن را تقویت کنید .



 

چطور می توان اراده را تقویت کرد ؟

همان طور که گفتیم برای انجام کارهای بزرگ در زندگی نیاز به یک اراده قوی است ؛ به همین علت در ادامه برخی از راهکارهای تقویت و یا افزایش اراده را بیان خواهیم کرد :

 

  • ورزش ذهن انجام دهید

یکی از ورزش های موثر در تقویت و بهبود ذهن ، مدیتیشن می باشد . مدیتیشن بخش هایی از مغزتان را که مسئول تقویت اراده بوده را می تواند بهبود ببخشد . ورزش ذهن نه تنها استرس و اضطراب را از شما دور کرده بلکه سبب می شود تصمیمات بهتری نیز در زندگی بگیرید .

 

  • انتخاب هدف

مشخص کردن هدف در زندگی بسیار اهمیت داشته و دگرگونی های ذهن افراد را کاهش خواهد داد . در صورت انتخاب هدف می توانید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید .

حتما بخوانید: مسیر رسیدن به هدف
  • گوش دادن به موزیک های آرامش بخش

طبق تحقیقات انجام شده تفکرات ذهنی افراد سبب تاثیر منفی بر روند کارهایمان و همچنین مسیر رسیدن به اهدافمان خواهد شد . به همین دلیل با گوش دادن به موزیک های آرامش بخش و یا شادی بخش می توانید تا حدودی افکار منفی را از خود دور کنید .

 

  • به نتیجه کار فکر کنید

بی شک نتیجه کار موفقیت و پیروزی می باشد ؛ البته اگر با اراده مسیر رسیدن به آن را طی کنید . به همین منظور در هنگام خستگی و یا استرس چشمان خود را بسته و تنها به عاقبت کار و خوشحالی آن فکر کنید .

 

  • به افراد موفق زندگی تان فکر کنید

به طور حتم پیش از شما افرادی بوده اند که جایگاه شما را داشته و هدف آن ها نیز مشترک بوده است . در نتیجه می توانید عکس چند نفر از کسانی که در هدف با شما مشترک بوده و اکنون به آرزوهایشان رسیده اند را در دیوار اتاقتان زده و هنگام خستگی و یا نا امیدی به آن ها نگاه کنید .

 

  • خودتان را بشناسید

یکی از نکته های کلیدی در تقویت اراه افراد ، مهارت خودشناسی می باشد . هنگام مشکلات ، سختی ها ، بی حوصلگی ها ، ناامیدی ها و دیگر شرایط بحرانی زندگی کشف کنید چه چیزی حالتان را بهتر کرده است ؟ یا حتی هدفتان را پررنگ تر می کند ؟ شناسایی آن ها سبب خواهد شد با اراده قوی تری در جهت رسیدن به آرزوهایتان قدم بردارید .

 

کلام آخر

داشتن اراده در زندگی و همچنین تقویت آن سبب خواهد شد فرد با سرعت بیشتری مسیر رسیدن به اهداف خود را طی کند . در نتیجه می توان گفت اراده از جمله موارد ضروری و مورد نیاز در زندگی افراد می باشد .

در ادامه بخوانید: شناسایی بی انگیزگی خود

منبع : چگونه اراده قوی داشته باشیم

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی