heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

بی شک تا به حال افراد بسیاری را دیده اید که مدت ها است به دنبال شغل مناسب بوده اما هنوز موفق به پیدا کردن آن نشده اند . استخدام شدن در این وضعیت اقتصادی جامعه فرایند پیچیده ای بوده که تمامی افراد کم و بیش با آن سر و کار دارند .

استخدام شدن در نتیجه پذیرفته شدن فرد از طریق کارفرما و کارشناسان نیروی انسانی بوده به همین دلیل خیلی باید مراقب باشید تا از میان صد ها انسان انتخاب شوید . از جمله ریزه کاری هایی که می تواند در استخدام شما تاثیرگذار باشند می توان به رزومه کاری و یا حتی نحوه لباس پوشیدن فرد اشاره کرد .

افرادی که مدت ها به دنبال شغل بوده اما به در بسته خورده اند ؛ ممکن است دچار افسردگی و سرخوردگی نیز شوند . این افراد باید به جای تلاش های مکرر و بی نتیجه به دنبال پربار کردن وضعیت رزومه خود ، طرز صحبت کردن و همچنین رسیدن به سر و وضع ظاهری خود باشند .

 

معرفی نکات مهم در جهت استخدام شدن

همانطور که می دانید برای استخدام در یک شرکت نه تنها شما بلکه صد ها آدم دیگر وجود دارند که رزومه می فرستند ؛ پس از تایید وضعیت رزومه خود لازم است به صورت حضوری با کارشناسان منابع انسانی ملاقات داشته باشید که در وضعیت استخدامی شما تاثیرگذار خواهد بود .

به همین دلیل نه تنها وضعیت رزومه بلکه موارد دیگر نیز می تواند به موفقیت و یا شکست شما در استخدام شدن کمک کند که در ادامه برخی از آن ها را بیان خواهیم کرد :

 

  • رزومه را برای مشاغل مناسب وضعیت خودتان بفرستید

گاهی ممکن است افراد برای زودتر استخدام شدن برای هر شغلی که دم دستشان است ، رزومه خود را ارسال کنند . این ایده اصلا مناسب نبوده و سبب اتلاف وقت و انرژی فرد خواهد شد . به همین دلیل توصیه می شود شغلی را انتخاب کنید که با توانایی و وضعیت شما سازگاری داشته باشد .

حتما بخوانید: شغل دلخواهتان را پیدا کنید
  • از سایت های کاریابی شروع کنید

همانطور که می دانید این روز ها اغلب افراد برای پیدا کردن شغل مناسب از سایت های کاریابی مجازی استفاده می کنند ؛ همچنین بسیاری از کارفرمایان و شرکت ها نیز آگهی های استخدامی خود را در این بخش ها منتشر خواهند کرد .

 

  • چکیده رزومه را جذاب بنویسید

به دلیل اینکه افراد بسیاری رزومه های مختلفی را برای شرکت ارسال می کنند ؛ کارشناسان تنها نگاهی به چکیده آن انداخته تا بدانند شما مناسب این کار هستید یا خیر . به همین دلیل وضعیت چکیده رزومه باید جذاب ، منحصر به فرد ، دقیق و همچنین مختصر باشد تا خواننده را جذب خود کند .

 

 

  • برای پاسخ یک کارفرما انتظار نکشید

ممکن است برای شغل های مختلفی درخواست فرستاده باشید اما همچنان از آن ها خبری نشده باشد ؛ نیازی نیست برای پاسخ یک کارفرما انتظار بکشید . انتظار کشیدن برای پاسخ یک کارفرما وقت تلف کردن و بیهوده می باشد حتی باعث خواهد شد فرصت های دیگر خود را نیز از دست بدهید .

 

  • اطلاعات غیرشغلی خود را هم در رزومه بنویسید

برخی از افراد به اشتباه در رزومه خود تنها اطلاعات شغلی خود را وارد می کنند ؛ در صورتی که وارد کردن مهارت ها و توانایی هایی که مرتبط با شغل انتخابی شما می باشد بسیار اهمیت دارد و در استخدام شدن شما تاثیرگذار خواهد بود .

 

  • به نحوه لباس پوشیدن خود توجه کنید

افرادی هستند که بر این باور بوده که ظاهر در استخدام شدن فرد اهمیت نداشته و باید جوانب دیگر بررسی شود ؛ این نظریه صحیح بوده اما با توجه به اینکه نحوه لباس پوشیدن ، طریقه صحبت کردن و هچنین آراستگی ظاهری در چند دقیقه اول در ذهن فرد بسیار اهمیت خواهد داشت .

 

  • بدگویی نکنید

برای استخدام شدن خود شروع به بدگویی از شرکت قبلی و همچنین کارفرمایان آنجا نکنید ؛ که این شیوه اصلا صحیح نیست . تنها سوالی که پس از گفتن بدگویی در ذهن طرف مقابل پیش می آید این است که " از اینجا که رفت درباره ما چه خواهد گفت ؟ "

بیشتر بخوانید: سوال هایی که قبل از قبول شغل باید از خود بپرسید



 

دیگر نکات مهم در جهت استخدام شدن

  • پس از مصاحبه شغلی پیام تبریک بفرستید

یکی از روش ها ساده که می تواند در استخدام شدن شما تاثیر گذار باشد ؛ فرستادن پیام تشکر پس از مصاحبه شغلی می باشد . فرستادن پیام نشان دهنده قدردانی شما و همچنین علاقه شما می باشد به همین دلیل می تواند تاثیر مثبتی در ذهن فرد داشته باشد .

 

  • مهارت و توانایی های خود را غیرمستقیم بازگو کنید

در هنگام مصاحبه ممکن است برخی از کارشناسان منابع انسانی از مهارت و توانایی های فرد سوال نکنند ؛ اما خود فرد باید به شیوه های مختلفی از جمله خاطره تعریف کردن و یا یادآور شدن یک تجربه از مهارت و توانایی های خود بگیوید .

 

  • معرفی نامه و توصیه نامه بگیرید

گاهی ممکن است معرفی نامه و توصیه نامه هایی که از شرکت قبلی گرفته اید ؛ در استخدام شدن شما تاثیر بسیاری داشته باشد . بنابراین سعی کنید از مدیران و یا همکاران سابق خود بخواهید که برای شما توصیه نامه بنویسند .

 

  • بیش از یکبار رزومه بفرستید

برخی از مواقع ممکن است برای شرکتی رزومه فرستاده اما خبری از آن نشده است ؛ بار دیگر نیز همان شرکت آگهی استخدامی گذاشته است ، مانعی ندارد بار دیگر هم رزومه بفرستید . نکته مهم این است که پیش از فرستادن رزومه و چکیده آن را بار دیگر بررسی کنید .

در نهایت

به دلیل وضعیت اقتصادی جامعه بیکاری در جامعه افزایش پیدا کرده و جوانان بسیاری به دنبال شغل مناسب برای خود می باشند . به همین دلیل استخدام شدن سخت بوده و لازم است رزومه ، مهارت و همچنین توانایی های بسیاری در مقایسه با دیگران داشته باشید .
در صورت رعایت موارد گفته شده در رزومه خود می توانید به راحتی در ذهن طرف مقابل تاثیر گذاشته و هر چه زودتر در محل کار مورد نظر خود استخدام شوید .

در ادامه بخوانید: موفقیت شغلی

منبع : با این روش ها زودتر استخدام شوید

  • ۹۹/۰۴/۲۶
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی