heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

بی حوصله ها بخوانید

خبر خوب این است که نه تنها افراد بی حوصله بلکه با انگیزه ترین افراد نیز می توانند مشکلات مسیر رسیدن به اهداف خود را شناسایی کنند . شاید شما فکر کنید که تنها افراد بی حوصله نمی توانند به اهداف خود برسند .

اینطور نیست حتی افراد هدفمند و جاه طلب نیز گاهی در مسیر رسیدن به اهداف خود به مشکل برخورده و در نیمه های راه سست می شود . خبر خوب دیگر این است که راه ها و روش هایی نیز وجود دارد که بتوانیم از شر مشکلات پیش رو خلاص شویم .


بی حوصلگی چیست
ابتدا لازم به ذکر است بدانید که هر بداخلاقی و خستگی نشان از بی حوصلگی نیست ، حتی می توان گفت در بهترین شرایط نیز ممکن است فرد دچار بی حوصلگی شده و خواه ناخواه خلق و خوی او تغییر پیدا کند .

نه تنها احساس عدم رضایت از یک فعالیت یا مسیر بلکه گاهی برخی از افراد در حال انجام فعالیت مورد علاقه خود باشند ، ممکن است در طی مسیر دچار بی حوصلگی شوند . بی حوصلگی حالتی از خستگی و یا کسالت می باشد که به سراغ فرد آمده و او را از انجام کار منصرف می کند .


بی حوصله ها ، برای خود انگیزه ایجاد کنید
آدمیزاد باید در طول زندگی خود به این نتیجه برسد که مشکل غیرقابل حل وجود ندارد ، همیشه می توان در سخت ترین شرایط یک روزنه امید پیدا کرده و از شر گرفتاری ها و مشکلات خلاص شد . بی حوصلگی نیز مانند دیگر مشکلات قابل حل می باشد .


بی حوصله ها معمولا افرادی بی انگیزه ، بی هدف ، خسته و نا امید بوده که فکر می کنند تحت هیچ شرایطی نمی توانند به خواسته های خود برسند . آیا واقعا همینطور است ؟ خیر ، روش های متعددی وجود داشته که در ادامه بیان خواهیم کرد تا بتوانید برای خود انگیزه ایجاد کنید .

 

دلیل بی حوصلگی خود را جستجو کنید
همانطور که می دانید شرایط زندگی افراد یکسان نمی باشد و به همین دلیل علت بی حوصلگی افراد نیز با یکدیگر متفاوت است . می توان گفت افراد به دلایل زیر دچار بی حوصلگی خواهند شد :

1 - گاهی شما را مجبور به انجام کاری می کنند که نه تنها از انجام آن می ترسید بلکه علاقه ای نیز به آن ندارید ، بنابرین به دنبال راه فرار از آن هستید ، همین موضوع شما را بی حوصله می کند .

2 - اغلب افرادی که در زندگی خواب کافی نداشته و یا ورزش نمی کنند نه تنها سلامتی خود را به خطر می اندازند بلکه دچار بی حوصلگی نیز خواهند شد .

3 - آن هایی که اعتماد به نفس پایینی دارند ، از انجام هر کاری ترسیده و از اینکه خودشان را به چالش بکشند ، فراری هستند و در طول زمان دچار بی حوصلگی خواهند شد .

4 - گاهی افراد برای انجام یک فعالیت شوق و ذوق از خود نشان می دهند و همین که به میانه راه رسیدند نه تنها اشتیاق خود را از دست داده بلکه دیگر توانایی ادامه مسیر را ندارند و همین موضوع آن ها را سردرگم خواهد کرد .

همیشه مراقب سلامتی خود باشید

امروزه با وضعیت اقتصادی جامعه و دیگر مشکلات زندگی ، افراد بیشتر از همیشه نیاز به انرژی و حس خوب دارند . بنابراین هر زمان که در زندگی احساس کمبود ، شکست و یا حتی ناراحتی کردید به فکر سلامتی خود بوده و کارهایی را انجام دهید که حس خوب به شما می بخشد .

همه افراد بعضی روزها نیاز دارند از محیط کار خود فاصله گرفته و استراحت یا ورزش کنند . به دنبال احساس خوب در زندگی خود باشید ، عادت هایی که اخیرا حال شما را بهتر کرده است را دنبال کنید . توجه به سلامتی می تواند انگیزه ای برای ادامه مسیر اهداف شما باشد ، پس به آن توجه کنید .

 

توانایی های خود را دست کم نگیرید
در برخی از مواقع افراد احساس پوچی ، کمبود اعتماد به نفس و بی ارزشی دارند ،  این ها می توانند تنها اثرات بی حوصلگی شما باشند . باید بدانید که همه افراد کامل نیستند ، نقص و کمبود در تمامی انسان ها وجود دارد .

آدمیزاد باید به این باور برسد که توان انجام هر کاری را دارد ، شما نیز به عنوان یک انسان باید توانایی های خود را نوشته و به دنبال پیشرفت و کسب توانایی های جدید باشید . اگر دیگران به موفقیت رسیده اند ، قدرت خارق العاده ای نداشته و حتما شما هم می توانید به شرطی که خود و توانایی هایتان را دست کم نگیرید .

 

به دنبال کارهایی بروید که از انجام آن ها می ترسید
شاید تا به حال از انجام کارهایی که می ترسیدید فرار می کردید ، اما امروز زمان مقابله با آن ها است و باید یاد بگیرید که در زندگی ریسک کرده و دست به انجام کارهایی بزنید که حتی از آن می ترسیدید .

به طور مثال افرادی هستند که از ورزش کردن فاصله می گیرند و ترس از شکست دارند . توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید بر نفس اماره خود غلبه کنید باید از شب قبل لباس های ورزشی خود را در کنار تخت قرار داده و صبح زمانی که بیدار می شوید با آن ها چشم تو چشم می شوید و یا حتی برای محکم کاری با دوست خود قرار باشگاه بگذارید .

در تمامی مسیر اهداف خود ، ثابت قدم بمانید
گاهی افراد در ابتدای مسیر رسیدن به اهداف خود نه تنها شوق بیشتری دارند بلکه بسیار مصمم تر عمل می کنند . آن ها در اول راه انگیزه بیشتری داشته و به سرعت به سوی اهداف خود حرکت می کنند . اغلب افراد در نیمه راه سرد شده و انگیزه خود را از دست می دهند . این بی انگیزگی چه صدمه ای می تواند به شما وارد کند ؟

افراد بی انگیزه در میانه راه تنها به این موضوع فکر می کنند که کاش در این مسیر قدم نمی گذاشتند و حتی این مسیر را انتخاب نمی کردند . می توان گفت میانه راه سخت ترین قسمت راه است ، زیرا هیجان اولیه از بین رفته و هنوز راه زیادی تا رسیدن به هدف باقی مانده است . 

این افراد باید در تمامی مسیر ثابت قدم عمل کرده و با انگیزه ، پشتکار و اشتیاق به سمت اهداف خود حرکت کنند و همچنین همواره به انتهای مسیر فکر کرده تا روزی بتوانند از نتیجه زحمات خود لذت برده و طعم شیرینی رسیدن به هدف را بچشند .

 

در زمان ناامیدی به فکر چاره باشید
بی شک تمامی افراد در زندگی خود مشکلات و گرفتاری های بسیاری دارند ، همیشه همه چیز در زندگی خوب و رضایت بخش نیست . برخی مواقع انسان در زندگی خود کم آورده و دیگر انگیزه ای برای ادامه راه ندارد . اما چاره چیست ؟

در این شرایط غلبه بر مشکلات و تلاش برای رهایی از شرایط نابسمان به شما کمک خواهد کرد تا بار دیگر بتوانید انگیزه پیدا کرده و به جلو حرکت کنید . وقتی بفهمید چطور در روزهای سخت به خود انگیزه دهید ، می توانید از مشکلات بزرگتر هم رد شوید .


 

کلام آخر
بی شک شما هم دچار بی حوصلگی شده اید ، گاه توان رویارویی با این موضوع را داشته اید و گاه نیز در هنگام مشکلات کم آورده اید . روش های گفته شده را امتحان کنید تا بار دیگر با اشتیاق و انگیزه به مسیر خود ادامه دهید .

منبع : بی حوصله ها بخوانید

  • ۹۹/۰۱/۲۶
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی