heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که به دنبال مهارت مورد علاقه تان بروید ؟ آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که موفقیت را تنها داشتن مدرک دانشگاهی می دانید ؟ برخی از افراد وجود دارند که تنها راه رسیدن به موفقیت را تحصیلات دانشگاهی می دانند .

لازم است بدانید که امروزه افراد با داشتن مهارت و همچنین کارت مهارت به موفقیت های چشمگیری دست پیدا خواهند کرد . از اهمیت داشتن کارت مهارت چه می دانید ؟ آیا می دانید داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای چه تاثیری در آینده شما خواهد داشت ؟

نکته مهم این است که افرادی که دارای کارت مهارت هستند یعنی نه تنها در آن رشته تخصص داشته بلکه مهارت انجام امور مربوط به آن را نیز دارند . بنابراین افرادی که به دنبال کسب مهارت هستند با داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای می توانند در مراکز مختلف مشغول به کار شوند .

 

کارت مهارت چیست

همانطور که می دانید امروزه بسیاری از مشاغل در حوزه های مختلف نیازمند دریافت کارت مهارت هستند ، در نتیجه کارگران بیش از هر چیز نیاز به کارت مهارت فنی و حرفه ای دارند . آیا می دانید کارت مهارت فنی و حرفه ای از چه جهت برای کارگران حائز اهمیت می باشد ؟

کارت مهارت یکی از مهم ترین شروط بیمه کاگری مهارتی بوده و همچنین با داشتن این کارت می توانید در لیست بیمه کارفرمایان قرار بگیرید و به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوید و همچنین از مزایای آن نیز بهره مند شوید .

کارت های مهارت را سازمان فنی و حرفه ای کشور که وابسته به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است صادر می کند . سازمان فنی و حرفه ای کشور از ادغام سه نهاد آموزشی در سال 1359 تشکیل شده و براساس ماده 151 قانون برنامه سوم متولی آموزش های رسمی و غیر رسمی کوتاه مدت در دو بخش دولتی و غیر دولتی است .

آیا می دانید فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از چه جهت حائز اهمیت می باشد ؟ در واقع لازم است بدانید که فعالیت های این سازمان و داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای به دلیل آموزش های علمی ، عملی و همچنین کاربردی از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود .

حتما بخوانید: ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای

 

نحوه دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای

برخی از افراد که مهارت لازم در رشته مورد نظر خود را نداشته برای اخذ گواهینامه مهارت باید از طریق یکی از مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای استان و محل اقامت خود ، دولتی و یا غیردولتی آموزش های لازم را کسب کرده و از طریق همان مرکز به آزمون معرفی شوند .

برای شرکت در آزمون ابتدا باید ثبت نام کرده و در آزمون های کتبی و عملی شرکت کرده و پس از اخذ نمره قبولی می توانند کارت مهارت فنی و حرفه ای را دریافت کنند . پیش از دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای لازم است با مراجعه به واحد آزمون اداره کل سازمان فنی و حرفه ای استان یا شهرستان خود نسبت به تایید صلاحیت و تکمیل پرونده خود اقدام کنند .

همچنین لازم است بدانید که داشتن کارت مهارت به دلیل ایجاد و افزایش تخصص و مهارت شغلی و کسب توانائی نیز کاربرد بسیاری دارد . افرادی که متقاضی دریافت کارت مهارت هستند پس از شرکت در آزمون های سنجش مهارت به منظور تعیین صلاحیت آن ها و پس از دریافت نمره قبولی می توانند کارت را دریافت کنند .

سازمان فنی و حرفه ای کشور مهم ترین کانون مهارتی و کاربردی کشور و مرتبط با سازمان بین المللی کار بوده و به عضویت رسمی سازمان جهانی آموزش های مهارتی درآمده است .

بیشتر بخوانید: انواع مدارک فنی و حرفه ای


 

داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای چه مزایایی دارد ؟

همانطور که گفتیم داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای بسیار حائز اهمیت بوده و افراد با داشتن این کارت می توانند در حوزه های مختلف مشغول به کار شوند . در ادامه قصد داریم مزایای داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای را بیان کنیم .

 

  • امکان ادامه تحصیل در در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بدون کنکور

  • بهره گیری از امکان ارتقا شغلی در محل کار

  • اخذ گواهینامه بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای

  • امکان ادامه تحصیل برای دیپلم ردی ها جهت اخذ دیپلم رسمی در زمان بسیار کوتاه

  • امکان جذب سریع در شرکت ها و موسسات مختلف

  • دریافت وام های مختلف 

  • جایگزین مدارک دانشگاهی به عنوان مدرک معادل

  • تبدیل دیپلم مهارت به 2 تا 8 سال سابقه کار

  • جهت اخذ پروانه کسب

  • امکان تدریس در آموزشگاه ها و دریافت کارت مربی گری با داشتن کارت مهارت

  • استفاده از گواهینامه مهارت به مدت 900 ساعت جهت مهاجرت و اعزام نیروی کار به خارج

  • مدرک اخذ شده مورد تایید سازمان جهانی کار

  • ارائه گواهینامه دریافتی جهت دریافت وام خود اشتغالی

  • معرفی کارآموزان فارغ التحصیل به موسسات و شرکت هایی که درخواست استخدام نیروی کار ماهر از آموزشگاه را دارند

  • تبدیل دیپلم مهارت به 2 تا 8 سال سابقه کار

1 – دوره آموزش 18 ماهه تربیت مربی برابر 2800 ساعت معادل 8 سال تجربه
2 – دوره آموزش 18 ماهه کارگر ماهر برابر 2700 ساعت معادل 7 سال تجربه
3 – دوره آموزش 9 ماهه کارگر درجه یک برابر 1200 ساعت معادل 6 سال تجربه
4 – دوره آموزش 6 ماهه کارگر درجه دو برابر 900 ساعت معادل 4 سال تجربه
5 – دوره آموزش مراکز جوار و ضمن کار ، آموزش ارتقا مهارت کمتر از 6 ماهه به تناسب مدت دوره ، حداکثر 3 سال تجربه

 

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم به دلیل باور غلط برخی از افراد که تنها راه موفقیت را تحصیلات و مدرک دانشگاهی می دانند ، افرادی هستند که با داشتن کارت مهارت می توانند در حوزه های مختلف مورد علاقه خود مشغول به کار شده و نه تنها به موفقیت برسند بلکه روز به روز در کار خود نیز پیشرفت کنند .

در واقع لازم است بدانید که اگر به حرفه ای علاقه دارید بدون درنگ به سراغ آن رفته و مهارت خود را در حوزه مورد نظر پرورش دهید تا در آینده بتوانید به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید . همچنین با داشتن مهارت و کارت مهارت می توانید به کمک وام خود اشتغالی کسب و کار مورد علاقه خود را نیز راه اندازی کنید .

در ادامه بخوانید: با خوداشتغالی رئیس خودتان شوید

منبع : کارت مهارت فنی و حرفه ای

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی