heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

امروزه نه تنها موسسات ، کارخانه ها ، شرکت ها بلکه حتی یک واحد کوچک نیز نیاز به مدیر و یا رهبر خواهد داشت . وجود مدیر در مراکز مختلف از این جهت اهمیت دارد که مدیریت برای پیشرفت و حل مشکل سازمان ها و جوامع ضروری بوده است .

یکی از شغل های پرطرفدار که امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفته است ، مدیریت می باشد . به همین دلیل رشته مدیریت نیز به یکی از رشته های پر طرفدار دانشگاهی تبدیل شده که هر ساله تعداد زیادی دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند .

شاید تا به حال شنیده باشید که مدیریت ذاتی بوده و هر کسی نمی تواند به عنوان یک مدیر انتخاب شود ، به همین دلیل افراد بسیاری زیادی وجود داشته اند که بدون آموختن موارد درسی رشته مدیریت ، مدیر شده و همچنین موفق نیز شده اند .

 

تعریف رشته مدیریت

همانطور که گفتیم وجود یک مدیر برای پیشرفت و حل مشکل سازمان ها و جوامع ضروری بوده و هر واحد کوچک و یا بزرگی نیاز به یک مدیر توانا دارد . مدیریت فرایندی است که شامل برنامه ریزی ، فرماندهی ، هدایت و نظارت بر تلاش های اعضا سازمان بوده است .

مدیر نه تنها بر اعضای سازمان و فعالیت های آن ها نظارت دارد بلکه هدف آن نیز استفاده از منابع مختلف در جهت موفقیت و پیشرفت می باشد . برخی از افراد بر این باور هستند که موفقیت و یا شکست تمامی سازمان تنها به مدیر و مدیریت او بستگی خواهد دارد ، اما این باور صحیحی است ؟

گرچه هر سازمانی برای برطرف کردن مشکلات خود ، قبل از هر چیز باید به مسئله آموزش صحیح مدیریت نگاه عمیقی داشته باشد و سپس فعالیت های دیگر اعضای سازمان را بررسی کند . آیا می دانید امروزه بازار کار رشته مدیریت توسعه چشمگیری پیدا کرده است ؟

به دلیل پیشرفت و توسعه چشمگیر رشته مدیریت در بیشتر کشورها جهت پیشرفت کسب و کار و کنترل مجموعه ، همواره به دنبال مدیران توانا و با انگیزه هستند . آیا تا به حال فکر کرده اید که مدیریت علم است یا هنر ؟

لازم است بدانید که برخی از افراد مدیریت را هنر و برخی دیگر آن را علم و اغلب افراد آن را ترکیبی از علم و هنر بشر می دانند . در واقع آنچه که این میان اهمیت دارد ، نقش و جایگاه مدیریت در جامعه امروزی می باشد .

حتما بخوانید: رشته مدیریت

مهارت و توانایی های لازم یک مدیر

بی شک تمامی افراد دارای روحیات و ویژگی های مختلف اخلاقی بوده که گاه ممکن برای برخی از کارها مناسب نباشند . در ادامه قصد داریم برخی از توانایی و مهارت های مورد نیاز رشته مدیریت را بیان کنیم ، همراه ما باشید .


 دارای قدرت تصمیم گیری ، خلاقیت و قدرت تجزیه و تحلیل

اعتماد به نفس و روابط اجتماعی بالا

علاقه به مسائل تجاری ، اقتصادی و محیط بازار که مختص به رشته بازرگانی و صنعتی می باشد 

توان رهبری و فن بیان قوی

علاقه به دروس ریاضی ، زبان ، ادبیات فارسی

علاقه به دروس جهانگردی ، تاریخ ، فرهنگ ، جغرافیا و یک زبان خارجی مانند انگلیسی و یا عربی در گرایش جهانگردی


 

از بازار کار رشته مدیریت چه می دانید

افرادی که در رشته مدیریت تحصیل کرده اند ، مهارت های وسیعی درباره کسب و کار ، امور مالی ، بازاریابی و اقتصاد کسب خواهند کرد . همچنین می توان گفت تحصیل در رشته مدیریت نه تنها مهارت های عملی بلکه تجربه هایی که بسیاری از کارفرمایان به دنبال آن هستند را در اختیار شما قرار خواهد داد .

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بخش های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند که در ادامه برخی از این مشاغل را بیان خواهیم کرد :

  • مدیر تولید

افرادی که علاقه به تولید داشته و می خواهند با دانشی که در رشته مدیریت کسب کرده اند ، در بخش تولیدات مشغول به کار شوند . در این شغل به برنامه ریزی ، هماهنگی و مدیریت فنی فرایندهای تولید پرداخته شده و مسئولیت افراد بسته به اندازه و ماهیت سیستم تولید متغیر می باشد .

 

مشاور کسب و کار

از جمله بارزترین مسیرهای شغلی فارغ التحصیلان رشته مدیریت ، مشاور کسب و کار می باشد . در این شغل یک مشاور به کسب و کار ها کمک کرده تا عملکرد خوبی داشته و همچنین به حل مشکلات آن ها نیز کمک خواهد کرد .

یک مشاور کسب کار برای درک بهتر شرکت و اهداف آن ها باید تحقیق کرده و داده های مختلف را جمع آوری کرده و سپس تصمیم بگیرد . این شغل مسئولیت پذیری بالایی داشته و فشار زیادی بر فرد خواهد شد ، در نتیجه مشاوران باید انگیزه و انرژی بالایی داشته باشند .

 

  • مدیر شبکه اجتماعی

یکی از شغل های مدیریتی جدید ، مدیر شبکه اجتماعی می باشد که اگر فرد متخصص شبکه های اجتماعی باشد ، می تواند به عنوان یک مدیر شبکه اجتماعی مشغول به کار شود . مدیر شبکه اجتماعی باید بداند که چطور از چندین محتوا برای تبلیغ کسب و کارهای مختلف استفاده کند .

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری
  • مدیر پروژه

همانطور که از اسم آن پیداست ، فرد باید یک پروژه را ارزیابی کند اما چطور ، مدیران پروژه با ساماندهی افراد و منابع ، کارهای پروژه را به موقع و در محدوده بودجه تحویل خواهند داد . همچنین یک مدیر پروژه می تواند به عنوان یک هماهنگ کننده پروژه در سازمان های مختلف مشغول به کار شوند .

 

مدیر ریسک

مدیران ریسک به سازمان ها و یا موسسات مختلف در رابطه با ریسک های احتمالی که اعتبار ، سودآوری ، ایمنی ، امنیت و حتی وجود آن ها را تهدید می کند ، توصیه هایی را ارائه می دهد . این شغل بسیار تحلیلی بوده در نتیجه فرد باید از اهداف ، هزینه ها و عوامل زیست محیطی شرکت آگاه باشند .


از دیگر فرصت های شغلی رشته مدیریت می توان به مسئول فروش و خدمات به مشتریان ، امور مالی ، حسابدار حقوقی در صورت مهارت در درس ریاضیات ، مدیریت منابع انسانی ، مشاور و یا مدیر فروش اشاره کرد .

لازم است بدانید که مدرک مدیریت مهارت ها و دانشی را در اختیارتان قرار خواهد داد که نه تنها باعث می شود در کارتان موفق شوید بلکه شما را به یک کارآفرین موفق نیز تبدیل می کند .

در ادامه بخوانید: آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری

منبع : از بازار کار رشته مدیریت چه می دانید

  • ۹۹/۰۳/۲۷
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی