heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در جامعه افراد به دنبال شغل مناسب و پر درآمد بوده و همچنین تمایل دارند شغل دلخواه خود را پیدا کنند . اغلب افراد برای پیدا کردن شغل مناسب به دنبال توصیه ها و نکات کاربردی بسیاری بوده که برخی از این نکات کاربردی نیز هستند .

اغلب افراد برای دست یابی به این نکات با یک جستجو ساده در گوگل می توانند تعداد زیادی نکات مختلف بدست آورند . اما لازم است بدانید همیشه نکات زیاد کاربردی نمی باشد ، گاه فزونی اطلاعات سبب سردرگمی نیز خواهد شد .

بنابراین در این مقاله قصد داریم برخی از نکات مهم و کاربردی برای انتخاب شغل مناسب را معرفی کرده تا افراد بتوانند شغل دلخواه خود را پیدا کنند . آشنایی با این نکات نه تنها در پیدا کردن شغل مورد علاقه تان بلکه در انتخاب شغل پردرآمد نیز موثر است .

 

نکات کاربردی برای پیدا کردن شغل مناسب و دلخواه تان

همانطور که گفتیم نکات بسیاری در ارتباط با پیدا کردن شغل مناسب وجود دارد که تنها برخی از آن ها کاربردی بوده و به انتخاب شغل کمک خواهد کرد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد :

به دنبال مطرح کردن خود باشید ​

آیا می دانستید رزومه ارسالی شما برای یک شرکت توسط نرم افزار بررسی خواهد شد ؟ زمانی که رزومه توسط نرم افزار بررسی شد در صورت گذر از این مرحله به بررسی توسط نیروی انسانی در مقام پایین خواهد رسید .

در واقع اولین کسی که رزومه شما را بررسی می کند در سطوح پایین شرکت قرار داشته ، در نتیجه این افراد به خوبی از جزئیات اطلاعی نداشته و توانایی درک آن را نیز ندارند . در نتیجه لازم است درخواست و یا رزومه شما برای نرم افزار و اولین نیروی انسانی ساده باشد .

به طور مثال می توان گفت پیش از ارسال رزومه ابتدا باید شرح وظایف شغلی خود را بررسی کرده و تمامی اطلاعات موجود در مورد شغل مورد نظر را مطالعه کنید . سپس رزومه خود را با این دیدگاه مقایسه کرده ، موارد اضافی را حذف و مواردی که بیان نکرده اید را جایگزین آن کنید .

 

تنها ارسال رزومه به صورت آنلاین کافی نمی باشد

برخی از افراد هستند که عجله ای برای کار پیدا کردن نداشته و ترجیح می دهند تنها به صورت آنلاین رزومه خود را ارسال کنند . اما اگر فردی نیاز دارد هر چه سریع تر شغل مورد نظر خود را جستجو کند باید نه تنها آنلاین بلکه حضوری نیز اقدام کند .

شما می توانید پس از ارسال درخواست شرکت مورد نظر را پیدا کرده ، به آنجا بروید و شروع به آشنا شدن با کارمندان کنید . شما با نزدیک کردن خود با کارمندان شرکتی که تمایل به کار کردن در آن جا دارید می توانید خود را از دیگر متاضیان آن جا جدا کنید .

پیشنهاد می کنیم خود را در تیررس و مقابل چشمان مدیر منابع انسانی و کارکنان شرکت قرار دهید ، سوالات خود را بپرسید ، با اعضای شرکت ارتباط برقرار کرده و همچنین در مورد شرکت و استخدام نیروی جدید صحبت کنید .

حتما بخوانید: سوال هایی که قبل از قبول شغل باید از خود بپرسید


 

هنگام مصاحبه خوش برخورد باشید 

برخی از افراد بر این باور هستند که تنها ارسال رزومه کفایت کرده و می توانند در اسرع وقت کار پیدا کنند ، اما اینطور نیست . بی شک شما باید در اولین جلسه مصاحبه حضوری ، بهترین خود بوده و با تمام اعتماد به نفس شروع به صحبت کردن کنید .

لازم است بدانید که افراد کمی برای ارسال رزومه زیبا استخدام می شوند ، این ظاهر ، آراستگی ، قدرت بیان ، نحوه برخورد و همچنین رفتار افراد می باشد که سبب خواهد شد آن ها به مرحله بعدی سعود کرده و اغلب نیز استخدام خواهند شد .

 

در لینکدین حساب کاربری داشته باشید

جالب است بدانید که امروزه بیش از 90 درصد استخدام کنندگان از لینکدین به عنوان نخستین منبع جستجو نیروی کار استفاده می کنند . افراد حرفه ای در لینکدین حساب کاربری داشته و به بهترین نحو از آن استفاده خواهند کرد .

فرض کنید که مسئول استخدامی در شرکت وارد لینکدین شده و در محدوده جغرافیایی مورد نظر به دنبال فردی مشابه با مهارت های شما باشد ، در نتیجه اگر شما در لینکدین عضو نباشید این شانس را از دست داده و فرد دیگری استخدام خواهد شد .

آیا می دانید لینکدین ابزار بسیار قدرتمندی در زمینه شغل یابی می باشد ؟ امروزه در سراسر دنیا لینکدین بهترین منبع برای پیدا کردن شغل و تجربیات کاری می باشد که به کمک آن می توانید حتی افرادی که در یک شرکت خاص کار می کنند پیدا کنید و خودتان را به گونه ای مطرح کنید که در تیررس مسئولین استخدام قرار بگیرید .

بیشتر بخوانید: کارتان را با انگیره انجام دهید

 

از مصاحبه گران قدردانی کنید

فرض کنید افراد مختلفی برای مصاحبه به شرکت رفته و رزومه خود را ارائه می دهند ، اما تنها یکی از آن ها موفق خواهد شد . آیا موفقیت او تنها به دلیل رزومه کاری او می باشد ؟ آیا رفتار و اخلاق فرد نیز می تواند در استخدام آن ها تاثیرگذار باشد ؟

بی شک بله نه تنها رفتار و اخلاق بلکه افرادی که بسیار هوشمندانه پس از مصاحبه پیام قدردانی و تشکر برای مصاحبه گران می فرستند شانس بیشتری برای استخدام خواهند داشت . در نتیجه پس از انجام مصاحبه یک  پیغام تشکر صادقانه و با اصالت برای افرادی که با آن ها ملاقات داشته اید بفرستید .


رزومه خود را به روزرسانی کنید

در برخی از مواقع ممکن است پروفایل و لینکدین شما بی عیب و ایراد باشد اما اگر نشان دهنده شغل و مهارت مورد نظر شما نباشد ، هیچ فایده ای نخواهد داشت . در نتیجه باید در اسرع وقت واژه ها ، کلمات کلیدی و دیگر اطلاعات را تغییر دهید .

در واقع پروفایل لینکدین شما نشان دهنده ویژگی و شرایط یک موجود زنده می باشد ، به همین دلیل لازم است آن را به طور پیوسته تغییر داده و بهبود ببخشید . ممکن است برخی از افراد به دنبال شغل دوم باشند ، در اینصورت لازم است اعلان فعالیت ها را از طریق تنظیمات محرمانه خاموش کنید .

شرکت در آزمون های استخدامی

یکی از موفقیت هایی که فارغ التحصیلان رشته های مختلف به آن فکر می کنند ، اشتغال در دستگاه های دولتی می باشد . لازم است بدانید پیش از قبولی استخدام در دستگاه های دولتی باید در آزمون های آن به موفقیت برسید در غیراینصورت امکان پذیر نمی باشد .

در نهایت

همانطور که گفتیم امروزه به دلیل شرایط بد اقتصادی داشتن شغل مناسب لازمه زندگی هر فردی می باشد ، به همین دلیل شغل مناسب و پردرآمد یکی از دغدغه های اصلی افراد می باشد . بی شک افراد جویای کار می توانند با اعمال نکات گفته شده ، شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و مشغول به کار شوند .

در ادامه بخوانید: آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

منبع : شغل دلخواهتان را پیدا کنید

  • ۹۹/۰۳/۲۲
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی