heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

شاید تا به حال با افرادی روبرو شده اید که هیچ انگیزه ای برای ادامه زندگی نداشته و تنها از خودشان ، خانواده شان و همچنین محیط اطرافشان در حال شکایت کردن هستند . افراد بی انگیزه نه تنها به ادامه زندگی امیدی نداشته بلکه دست به شروع کار جدید نیز نخواهند زد .

بی شک افراد بسیاری را دیده اید که ترک تحصیل کرده ، از کار خود استعفا داده و یا حتی تمایلی به ادامه دادن کلاس های ورزشی و هنری خود نیز ندارد ؛ آیا می دانید علت چیست ؟ افرادی که فهرست اهداف خود را بدون به انجام رساندن آن خط می زنند ، دچار بی انگیزگی می باشند .

بی شک بی انگیزگی یکی از اختلالات روحی و روانی در زندگی فرد بوده اما مشکل اصلی عدم توانایی در برخورد و حل این مشکل می باشد . در نتیجه می توان گفت بی انگیزگی مشکل نبوده ؛ عدم مقابله با آن مشکل و دردسر ساز می باشد .

 

دلایل مختلف بی انگیزگی افراد

همان طور که می دانید اغلب افراد بی انگیزه ، امید به زندگی نداشته و همچنین دیدگاه منفی نسبت به تمام اتفاقات زندگی خود دارند . در ادامه برخی از دلایل مختلف بی انگیزگی افراد را بیان خواهیم کرد :

 

  • رویدادهای مثبت را نادیده می گیرد

بی شک در راه رسیدن به هدف و یا در زندگی روزمره ؛ فرد با اتفاقات مثبت و منفی مواجه خواهد شد . افراد بی انگیزه چه در زندگی و چه در راه رسیدن به اهداف خود تنها اتفاقات ناگوار ، انرژی های منفی و سختی و دشواری های مسیر را می بینند .

حتی می توان گفت تنش های اتفاقات دلهره آور ، سبب حواس پرتی فرد شده تا به اندازه ای که رویدادهای مثبت به نظر او نمی آیند . افراد بی انگیزه پاداش ها ، اتفاقات مثبت و همچنین انرژی مثبت اطراف را دریافت نکرده و تنها نیمه خالی لیوان را می بینند .

 

  • به تمامی رویدادها بدبین هستند

همانطور که گفتیم افراد بی انگیزه به تمامی رویدادهای زندگی و همچنین موفقیت ها ، بدبین می باشند . همچنین لازم است بدانید که افراد بی انگیزه به شدت منفی باف بوده و احتمال ناچیزی برای رسیدن به اهداف و موفقیت های خود در نظر خواهند گرفت .

برخی از افراد بر این باور هستند که نگرش منفی افراد از طریق نوشتن اهداف و آرزوهایشان قابل تغییر می باشد ؛ اما اینگونه نیست . در صورت نوشتن و همچنین تکرار کردن اهدافشان باز هم آن ها انگیزه ای برای رسیدن به آن ها ندارند .

حتما بخوانید: مهارت تصمیم گیری


 

  • عدم استفاده از فرصت های زندگی

افراد بی انگیزه نه تنها از فرصت های زندگی شان استفاده نکرده بلکه تنها منتظر یک شانس در زندگی خود می باشند ؛ حتی در صورت شکست و نرسیدن به اهدافشان از بی شانسی خود می نالند ، نه از تلاش نکردن خودشان .

در واقعیت این افراد امکان استفاده از فرصت های زندگی را در جهت کسب موفقیت و رسیدن به آرزهایشان داشته اما به دلیل بی انگیزگی و نا امید بودن به آینده بی تفاوت بوده و تلاش نخواهند کرد .

 

  • دیگران را مقصر می دانند

افراد بی انگیزه نتیجه کارها و اتفاقات زندگی خود را به گردن دیگران انداخته و خودشان را بی تقصیر می دانند . به طور مثال تقصیر دیگران است که او ترفیع نگرفته ، تقصیر دیگران است که نمره امتحانات او کم شده و غیره .

بی شک در صورت قبول اشتباهات خود و همچنین تحلیل آن ها می توانید از تکرار آن ها جلوگیری کرده و به موفقیت دست پیدا کنید . بی شک افراد شکست خورده در صورت انگیزه داشتن برای آینده می توانند با تلاش و کوشش بیشتری به سمت رسیدن به اهداف خود حرکت کنند .

 

  • استفاده بیش از حد فضای مجازی

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی افراد از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده بیش از حد داشته و با نگاه گردن به ظاهر زندگی دیگران انگیزه خود را به ادامه زندگی از دست خواهند داد . همچنین می توان گفت استفاده بیش از حد فضای مجازی سبب به خطر انداختن خلاقیت و همچنین مهارت های فرد خواهد شد .

در مقابل افرادی وجود داشته که استفاده بهینه از فضای مجازی داشته و همچنین آن ها زندگی خود را درگیر فضای مجازی نمی کنند . اما افراد بی انگیزه نقطه مقابل این افراد قرار داشته و اغلب تحت تاثیر اتفاقات گوناگون قرار خواهد گرفت زیرا آن ها همچنان به بلوغ فکری نرسیده اند .

حتما بخوانید: فضای مجازی خلاقیت شما را تهدید می کند

 

دیگر ویژگی های افراد بی انگیزه

  • عدم استفاده بهینه از زمان و عدم مدیریت آن

افراد بی انگیزه توانایی برنامه ریزی کردن نداشته و ساعت های زیادی را در زندگی خود تلف خواهند کرد ؛ بی شک این افراد انجام تمامی کارها را به تاخیر می اندازند . در صورت استفاده بهینه از زمان ، مهارت مدیریت زمان و همچنین برنامه ریزی انگیزه بیشتری پیدا خواهید کرد .

 

  • عدم داشتن مهارت خودآگاهی و باورپذیری

گاهی فرد به دلیل عدم شنات خود و مهارت خودآگاهی ، از توانایی و مهارت های خود بی خبر بوده و این موضوع دلیلی بر بی انگیزگی او خواهد شد . به طور مثال اگر فرد پیوسته به بی استعدادی و عدم مهارت های خود فکر کند بی شک دچار بی انگیزگی خواهد شد .

عدم باور پذیری خود سبب خواهد شد افکار منفی در سر ریشه پیدا کرده و فرد به مرور زمان انگیزه خود را از دست داده و به دلیل عدم توانایی دست به انجام هیچ کاری نزند .

 

  • تعیین اهداف رویایی

برخی از افراد بر این باور هستند که لازم است در زندگی اهداف بزرگ و رویایی داشته باشید ؛ در صورتی که این طرز فکر کاملا غلط می باشد . فرد در صورت داشتن اهداف رویایی با موانع و چالش های بزرگ نیز مواجه خواهد شد که او را بی انگیزه می کند .

 


در نهایت

موارد گفته شده نشانه های افراد بی انگیزه بوده که در اغلب حل شدنی می باشند ؛ بی انگیزگی در افراد تنها به باور و نحوه زندگی کردن آن ها بستگی داشته که خود فرد می تواند این موضوع را تغییر دهد .

در ادامه بخوانید: کنترل زندگی خودتان را دست بگیرید

منبع : بی انگیزگی خود را بشناسید

  • ۹۹/۰۴/۲۶
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی