heyvamag

اشتراک مطالب

heyvamag

اشتراک مطالب

  • ۰
  • ۰

آیا می دانید تا چه میزان تعادل کار برخی از افراد در دوران کرونا تغییر کرده است ؟ چطور می توان سبک زندگی را به حالت اولیه خود درآورد ؟ آیا می توانید پس از دوران کرونا بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید ؟

تعادل بین کار و زندگی در دوران کرونا در مقایسه با دوران عادی زندگی تغییر کرده و سبک بسیاری از زندگی ها را تغییر داده است . آیا می دانید کار و فعالیت والدین شاغل چند برابر شده است ؟ در واقع برخی از والدین که مشغول دور کاری هستند ، موظف هستند به فعالیت های فرزندان خود نیز در خانه رسیدگی کنند .

از این رو می توان گفت برخی از والدین شاغل نه تنها باید به وظایف شغلی خود بلکه باید بر تکالیف و فعالیت های فرزند خود نیز رسیدگی کنند . در نتیجه برای انجام چند فعالیت در کنار هم نیاز به تمرکز و توجه بسیاری داشته در نتیجه تعادل زندگی آن ها بهم خواهد خورد .

همانطور که می دانید شیوع ویروس کرونا فعالیت های کاری و زندگی اغلب خانواده ها را به زیر یک سقف کشانده است . در این صورت والدین شاغل به دلیل رسیدگی به فعالیت های فرزندان ، خانه و همچنین امورکاری خود بسیار تحت فشار قرار خواهند گرفت .

راهکارهای مقابله با ویروس کرونا در محل کار

همانطور که می دانید با وجود ویروس کرونا برخی از مشاغل شروع به کار کرده و در حال فعالیت کردن هستند . اکثر کارمندانی که در موسسه و یا شرکت های مختلف نیز می باشند موظف به انجام کار در محل کار خود نیز می باشند .

لازم است بدانید که برخی از مشاغل که امکان دورکاری برای آن ها فراهم است ، با موافقت مدیر عامل می توانند در خانه کار کرده و گزارش عملکرد روزانه خود را برای کارفرما بفرستند . اما مشکل کسانی هستند که امکان دورکاری برای آن ها فراهم نمی باشد .

 در نتیجه افرادی که مجبور به سرکار رفتن هستند باید نه تنها در خانه بلکه در محیط کار نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند که در ادامه برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد :

سطوح مختلف موجود در محیط کارتان را مداوم با مواد ضد عفونی کننده تمیز کرده و به آن ها الکل بزنید . این سطوح شامل میز محل کار ، کیبورد ، موس ، صندلی ، تلفن ، میزهای محل کار و غیره می شود که امکان آلودگی در آن ها بسیار زیاد است .

جلسات و یا گردهمایی ها باید با رعایت پروتکل بهداشتی صورت گرفته و افراد با ماسک و دستکش و همچنین با فاصله 1.5 متری در جلسه حضور داشته باشند .

اگر امکان دورکاری در خانه خود دارید ، می توانید از کارفرما درخواست کنید تا با دورکاری شما و دیگر کارکنان مجموعه همکاری کند .

مشتریان خود را محدود کرده و همچنین می توانید قرار های کاری خود را کنسل کنید ، اما در صورت لزوم می توانید با رعایت بهداشت فردی با دیگران ارتباط برقرار کنید .


برای کارکنان باید محدودیت هایی همچون سفر رفتن ، تردد بسیار و یا حضور در اماکن های عمومی شلوغ اعمال شود .

در صورت ظهور علائمی چون تب ، سرفه و یا دیگر علائم مشابه سرماخوردگی از رفتن به محل کار خودداری کنید .

اگر مجبور به رفتن سفر و یا ماموریت های کاری شدید ، حتما باید پیش از آن مقامات محلی آن منطقه مشورت کنید .

در محل کار علاوه بر رعایت بهداشت تنفسی باید دیگران را نیز تشویق کنید تا خطر احتمال ابتلا را کاهش دهید .

افراد باید در محل کار نه تنها ماسک بلکه دستکش نیز داشته باشند و همچنین افرادی که بسیار زیاد سرفه و یا عطسه می کنند نیز باید یک سطل زباله در دار نیز در کنار خود داشته باشند .

شستشو مرتب دست ها را در محل کار فراموش نکرده و همچنین می توانید دیگر همکاران خود را به انجام این عمل تشویق کنید .

محلول و ژل های ضد عفونی کننده را در محل کار در حضور همگان قرار داده تا دیگر کارکنان شرکت نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند .

هنگام ارتباط با افرادی که علائم سرماخوردگی را نیز دارند ، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنید .

خدمتکاران مجموعه باید پس از ترک رفتن کارمندان از محل کار فضای شرکت را به طور کلی تمیز و ضدعفونی کنند .

تا حد امکان مسافرت و ماموریت های کاری را کاهش داده تا ارتباط آن ها با دیگر افراد جامعه به حداقل برسد .


می توانید دستگاه تب سنج در محیط کار تهیه کرده و در روز تب کارمندان خود را بسنجید .

تا جایی که می توانید با وسایل نقلیه عمومی تردد نکرده و از ماشین شخصی یا تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید .

تا حد امکان برای حضور و غیاب از سیستم تشخیص چهره به جای تشخیص انگشت استفاده شود .

عدم استفاده از دستمال مشترک برای تمیز کردن سطوح مختلف و میز در شرکت .

عدم استفاده از لوازم اداری دیگران مانند خودکار ، منگنه ، کاغذ و خیره .

استفاده از مهر و سجاده شخصی در محل کار .

 

نتیجه گیری

لازم است بدانید که در برخی از موارد مشاهده شده است که افراد به دلیل استرس و اضطراب مبتلا به بیماری کرونا دچار فرسودگی شغلی نیز شده و از کار خود انصراف داده اند . اما جای نگرانی نیست در صورت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله با دیگران احتمال ابتلا وجود ندارد .

کارمندان یک مجموعه نه تنها مسئول جان خود و خانواده شان بلکه مسئول جان همکاران و خانواده های آن ها نیز هستند . بنابراین رعایت موارد بهداشتی در محیط کار و همچنین در زندگی شخصی امری ضروری و لازم می باشد .

نکته مهم این است که برای برخی از مشاغل امکان دورکاری وجود دارد ، در نتیجه کارفرمایان باید با دورکاری آن ها موافقت کرده تا شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند . برخی از مشاغل که امکان دورکاری برای آن ها وجود ندارد باید با رعایت دقیق موارد بهداشتی شروع به فعالیت کنند .

منبع : ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی در محل کار

  • ۹۹/۰۲/۳۰
  • mag heyva

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی